Tesisat Dergisi 131. Sayı (Kasım 2006)

nıyor. Bugün yeni fabrika müdürümüzle el sıkıştık. Şimdi fabrikanın bitmesiyle ve yeni makinelerin alımıyla uğraşıyoruz. 2007 yılının Mayıs-Haziran ayları nda üretime başlamayı hedefliyoruz. Ferroli Türkiye olarak, Türkiye'deki 18. yılımızda böyle bir yatırım müjdesi vermekten çok mutluyuz. "Fancoil ve klima üretimi gündemde" Üretim tesislerinde radyatör için işe girişmişken, kombi üretimine de karar verdik. Şu anda fan-coil, klima üretimi konusu da gündeme geldi. 15 bin metrekarelik bir arazi al ıp 5 bin metrekaresini kapatmayı düşünürken, 65 bin metrekarelik arazi al ıp, 35 bin metrekaresini kapattık. Tesislerde sadece montaj olmayacak, kendi ürettiğimiz parçalar da olacak. Mesela eşanjör zaten Ferroli fabrikasında üretiliyor, dolayısıyla hazır olarak gelecek. üretim tesisi 200-250 kişinin çalışacağı, 1500 kişinin istihdam edileceği bir yer haline gelecek. Yaklaşık 120 bin adetlik bir kapasitemiz var. Bu sene 10-15 modelde 6570 bin adet kombi satıyoruz. Burada yapılan kombinin 30-35 bin adedini sattığım ızda , geriye kalan 80 bin adet kombiyi ihraç etmeyi planlıyoülkelere ihraç edilecek. Doğalgaz ülkemizde hızla yayılmaya başladı. Bu durum şirketler için olumlu gelişmelerin yanı sıra, birtakım olumsuzlukları da beraberinde getiriyor. öncelikle Türkiye'ye yayılmak gerekiyor. Küçük firmalar artık Türkiye' nin her yanına yayılıp, büyük firma olmaya başladı lar. Önümüzdeki 56 yılda da bunun böyle devam edeceğini öngörüyoruz. Tabii ki ekonomideki iniş ve çıkışlar bunu olumlu ya da olumsuz etkileyecektir. Özellikle 2007 yılının bizler için biraz sıkıntılı geçeceğine inanıyorum. Türk halkı doğalgaz hakkında bilinçlenmeye son derece açık. Bununla birlikte, önemli bir kesimin orta ve dar gelirli olduğu düşünülürse, doğalgaz nispeten ucuz ve temiz bir yakıt olması nedeniyle tercih ediliyor. Ferroli olarak, bu ilginin artarak süreceğini düşünüyoruz. Uzun yıllar hiçbir iletişim yatırımı yapılmamasına rağmen Ferroli'yi ayakta tutan ve pazarda "Yatırım için, 15 bin metrekarelik bir arazi alıp 5 bin metrekaresini kapatmayı düşünürken, 65 bin metrekarelik arazi alıp, 35 bin metrekaresini kapattık." ve CRM çalışmalarımıza hız vermeyi planlıyoruz. Şu anda 260 adet yetkili satıcı, 296 adet satış noktası ve 121 teknik servis ile hizmet veriyoruz. "Artık üreten, eğiten, Türk insanına hitap eden bir şirket olmayı hedefliyoruz" Amacımız; Türkiye'yi yatırım üssü haline getirmek. 35 bin metrekare şu anda yaptığımız üretim için çok büyük bir alan. Bu yüzden farklı projelerimiz de var. İlerleyen yıllarda Ferroli'nin en büyük üretici birimlerinden biri olacağız.Artı k üreten, eğiten, Türk insanına hitap eden bir şirket olmayı hedefliyoruz. Türkiye gerek konumu gerekse çalışma gücü itibariyle buna hem çok uygun, hem de layık bir ülke. Eğitim sistemini yeniden gözden geçirip branşlaşmış lisemezunları yaratmak gerekiyor. Bizde birçok kişi mesleki anlamda avantaj1 ı konuma geçebilmek için üniversite eğitimi ni tercih ediyor ama aslında uzman eleman yetiştirebilecek teknik ve meslek liseleri de en az üniönemli bir yer edinmesini sağlayan, versiteler kadar gerekli. Bu noktada Türk halkının Ferroli markasına olan eğitimin önemini sık sık gündeme güveni ve Ferroli kalitesine olan inan- getirip, konu hakkında üzerine dücıdır. Servis hizmetlerimizin daha da şen görevleri layığıyla yerine getirdiği yaygı n hale gelmesi için sürekli bir için Teknik Yayıncılık'a teşekkür etçalışma içindeyiz. Halihazırda sür- mek istiyorum. Hakikaten sektörüruz. Kısacası X marka kombinin Y mekte olan teknik servis eğitimleri- müz için çok değerli ve yardım gemodelinin üretimi tümüyle burada miz artarak devam edecek. Bununla rektiğinde her an başvurabileceğigerçekleştirilecek ve buradan diğer birlikte, 2007 yılında çağrı merkezi miz bir referans kaynağısın ız. ltl 149 ~ o o N E iii "' :ı: 'iii -~ ., o - "' .,, ·;;; ~

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=