Tesisat Dergisi 130. Sayı (Ekim 2006)

<D oo N 3w E i: ·;;; '§ ., o piyasalara ivme-hareketl i l i dırması ve gi rişi mler i çi n kb ük ay zü amne ig m ö k rü a l n ü l r a . r D ı yaratmasıyla değer kattığı iğer yandan inovasyon i le ne tip kazanımların elde edildiği rıldığında, inovasyon uygulama a la ra rı ş it le ı daha yüksek düzeyde veri ml i l iğe, daha düşük düzeyde maliyetlere ve artan kar ve isti hdam kapasitelerine ulaşılabildi tnoimsenme ğsi ig öv reü l üy ra. yl ngoı vn al as şy mo nausnı bbei r plumun bi lgi bi ri ki mini -envanterini artırmakta, böylece piyasaların gelişi mi re ni desteklemekte, uzun vadede f s t aanhd aarrttlıasrı nı nı ıvseadğal ahma ay kü tkasdeı kr . y a ş a m İnovasyon katılımcı bir süreçti lişmi ş ekonomi lerdeki büyümr.eGnei n yarıdan fazlası i l a n m ıştır. Çağdnaoşvavseydoenmdaonkkraatyin k a b k i r toplum düzeni munda bilgi ve n ien okvaavsuyşounl ma da as yı daunraun bi r ekonomik sistemi yapılandırmak çok daha hızlı, etkin ve sürdürülebil i r olacaktır. İnovasyon yapan bi r top lum içi nde; düşünen, sorgulayan, yg aerngçı l naey as inl l evreo lyuaşraactaı ckıtl ıığr. ı g e l i ş m i ş eğitim almaları, yaratıcılıkve i yonun eğiti m süreçlerini sını oluşturması, n om no u v rg a a s ­ t İnovasyon destek süreçlerini kezi destek ve karar süreçnlemrie n r e katkı sağlayacak; bu süreçleri mamlayı p etkinleşti sel sistemler geli şt recek bölg t e a ­ irilmesi ; yonun ülke çapında yönet iinmo ivnadse bölgesel yap m a s ı ve K aıllak ınnmmaanıAnjöannes lçaıkr ıari l ı e l i l i şki lendi rilmesi , t inovasyonla i lgi l i bili nç ve f dalığın toplumun tüm kesim a le r r ki n ın e t Ky aaydgı nı ni şl agşütcı rüı l nmüan s ı , i novasyon p siyel i ni harekete geçi rmek o tia ç n i n istihdamın teşvık edi lmesi. Raporun üzerinde durduğu konu başlıkları; i novasyon içi tam ve altyapı koşullarındnauny,g ih u t niy o a r ç d l e u r y e u , l i a n n o v i n a s s a y n o n k a i ç yinn agğeı rveek yl i eftineanenskman araçlarından, kamuda inovasyon süreçleri ne kadar geniş bir yelpazedir. Özelli kle eğitim konusundaki riler çok önemlidir. Zi pa nüfusuna karşılıkraT,üyrakşlanan A ö v n r e uiye'nin genç nüfusuna iyi bi r eğitim verebi lmesi UIG tarafından hazırlanan Rapor- ve anaokulundan başlayarak eğiti m da, 2007-2013 döneminde inovas- sistemini n her kademesinde araşyon için gerekli değişimin ana tırmacılığı ve yenili kçiliği ön plana çı- unsurları şöyle özetlenebilir: karacak bi r reform yapması, i novast İnovasyona dayalı kalkınma ve bü- yon pol iti kalarının amacına ulaşması yüme yaklaşımı konusunda toplum- için elzemdir. Üniversitelerde hemen sal mutabakatın sağlanması, yapılması gerekenler ise şöyle sırala- • inovasyonun ülkenin sosyal ve nabi l ir: ekonomi k pol iti kalarının ayrılmaz bi r p mınabrçuaspı o o l lia tirkaakl ak ral ab u bl üüvt eü nk laevşr tai ri lmesi , t b inovasyonun ana taşıyıcılarından i ri olan öncü ve disipl i nler arası bi z el iymdseedl easr at eşkt ılremn ma l ae sr ıin , en üst düt Gençleri maya açı n k b aikrloardtaamydaalı vineo vs ao sr gy uo lnau ve yaratıcılığı geli şti ren ana bakış acısına sahip biçi mde yapılanmış 24 t Öğrenme süreci ni n ve üniversite yöneti m biçimi ni n yeniden yap dırılması, ılant Müfredat içinde girişimci cılık ve i novasyon kavra lik m , l y a a r r ı a n t ın ı yaygın bi r biçi mde işlenmesi , t Profesyonel l i sansüstü p larının yapılandırılması, rogram­ t Üniversitelerde Teknoloji Transfer Ofi sleri'ni n kurulması, t inovasyon aktarım Merkezlerini n yapılandırılması, t Üniversitelerde dönen sermaye işleyişi ni n deği şti rilmesi , t v7 e. Çi neor çv ea vs ey oPnr oÇgerraçme vı ve ePRr oegk raabme t ları'na katılım. Kamu alımlarının Türkiye'nin i yona dayalı kalkınma ve büyüm no e v pa o sl iti kalarıyla eşgüdüm içinde hareket edebi leceği bi r yap ması i çi n gerekl i yı ya as akl advüuzş et unrl uel ­ meleri n yapılması gerekmektedi r. Raporda, Başbakanın l i derliği nde Ulusal inovasyon Yap ri te lm kle e r kte ve aşağıdaki ıl f a in n a m n a sa s l ı ö d n e e sin sağlanmasının önemi nilmektedi r. ne değit Çekirdek Girişim Sermayesi : Yıl-da en az 1000 girişi mci adayına (2030 bi n YTL) t Erken Aşama Desteği: Yılda en az 100 girişimciye (200-400 bin YTL) t Girişi m Sermayesi Fonu: Devletin fon başına en fazla 1 O mi lyon ABD doları tahsis etmesi ; özel sektörün de en az devleti n katkısı kadar fon sağlaması. inovasyon pol itikaları oluşturulur ve uygulanırken, devlet, özel sektör, üni versiteler ve sivil toplum işbi rliği ni n hayata geçiri lerek, inovasyonun toplumun tüm kesimleri tarafından benimsenmesine ve siyasi sahip menin en üst düzeyde gerçekleşm le e n­ si ne özel önemveri lmel idir. Sonuç olarak; inovasyon, yenilikçi liğe açık olmaktı r. İnovasyonla işsizlik, bölgesel farklılıklar ve diğer tüm sosyal sorunlar aşıla bilir ve sürdürülebilir ekonomik büyüme sağlanabilir. İnovasyonu anlayıp, uygulayarak çağ atlama ümi diyle . . . o. . 'Y\. . �cQ...,._ egrican@yeditepe.edu.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=