Prof. Dr. Nilüfer Eğrican PERSPEKTlf Toplumsal Refah İçin İnovasyon TR Ue kSaİ bAeDt - FSoa rbuamn uc' ın uÜnn igvi rei şr si mi ti ei sl ei rkaı lpaor rou lnd ub ğu uynöun dveu rogl uu ml a dl uı bv ier ödre- dn iez ayseynoi nbui rn od rag va en yi zaa sd yı şo ni l ei şl kyi löenr -- başlatılan ve üniversite, özel sek- nek oluşturduğunu belirtti. temin uygulanmasıdır. toölurşvteursuilavnil, t1o0p9luumzmiaşnbınirdlieğsiytelek Ulusal İnovasyon Girişimi (UİG), Özellikle 1980'1ı yıllardaABD sahip vUel ur sd ai ğl i İ, nboevnaismy odneGi içriinşdi me i o( Ul dI Gu ğ) 'unmı n 2s 0ı n0a5dHaayzai lrı abni r asyi vı ni l dgai r gi şöi mn üol ll üa lrüakkef as aa -- oş ıl sd ı un ğd ua Jüaspt oü nn y rae' ykı abbi rette gh dü ict üo l akraark- hazırladığı rapor, 18 Ekim 2006'da liyete geçmiş olup, amacı; görmüş, bu duruma karşı ise mali- Amnukoayruay'dlaapyaayplıalaşnıldbıi.rDtoepvlalenttBı ialekkaan-ı t Türkiye'de inovasyon politikala- yetlerin düşürülmesi, operasyorının oluşturulması ve uygulanması nel etkinliğin artırılması ve kalite ve Başbakan Yardımcısı Doç.Dr.Ab- safhalarında özel sektör-üniver- yönetimi gibi alanlarda çesitli podullatif Şener'in de katıldığı toplan- site-sivil toplum işbirliğini pekiş- litikalar geliştirmiştir. ABD'de tıda inovasyon açısından Türki- tirmek ve yönlendirmek, olduğu gibi diğer gelişmiş ekonomiyceek'nsintrbautelujinledrui ğtaurtnışoılkdtıa. Rveapgoerldea- t Siyasi irade ve kamu kurumlarıyla !erde de kitle üretiminden esnek üre- diyaloğu geliştirerek görüş ve öne- time bir geçişin yaşandığı gözlen- "toplumsal refah için inovasyon" riler hazırlayarak inovasyon politi- miş; yalın üretim, altı sigma, toplam hedefinin altı çizilerek, inovasyon kalan oluşturma sürecine katkıda kalite yönetimi, tedarik zinciri iyileşiçin gerekli ortam, altyapı, insan bulunmak, tirme gibi yeni yönetim kavramları rkialeyrnsauklnaurıldvue fvineaTnsümrkainyiele'niligniliöönnüe-- t' inovasyon konusunda kamuoyuna uygulamaya alınmış, böylece bir ve- bilinç oluşturmak rimlilik sıçraması gerçekleştirilmiştir. imnoüvzadseykoi nbeaşdıymıllairçıninıdn,e2a0taycılavğeı olarak belirlenmiştir. Ancak bugünün dünyasında ma- dk iayhea eöktoendoemk i i sgi evl eec teoğpi ml u imz dsea l Tgüer -- tTi oh en aOr xy f' doer di nEnnogvlai st eh , Ty ue rnki l ii sk hç ı Dk ai cr -- lgi yeer et vk se i nk iaml i lteernoi nl dausğgua rki adbüuzl eeyddi le- l la iş n m dı e . nin belirleyicisi olacağı açık- mak; değişiklik yapmak; innova- mekte, sürdürülebilir rekabet gü- tniıomnla, nymeankilitka,dyır.eni usul olarak ta- cü için yeterli olmadığı genel kabul görmektedir. Günümüzde re- Toplantıda konuşan Devlet Bakanı kabet avantajını sürdürebilmek Şb ee tn egrü, Tc üürnküi y ea 'rnt iınr aKbüi lrme seesl i r ei çk ian- tOa Er aCf ıDn dvaen Ah avzrıur lpaan·aKn o, mT Üi sByİ ToAn Ku amret ıl ek r ee ttkaişnıldi kı ğ ıvgeemt i rai llei yr ient di na hi şal edta- yenilikçi olması ve inovasyon gü- tarafından Türkçe'ye çevrilen üzerinde yeni pazarlar yaratabil- 0 cünü artırması gerektiğini kay- Oslo Kılavuzu "inovasyon" keli- mekte, müsterilere daha fazla kat- M dederek, hükümet olarak bu alan- mesini şöyle tanımlamıştır: Yenilik ma değer sağlamakta ve yine kü- .... >, .. da yoğun çalışmalar içinde ol- (inovasyoİı), yeni veya önemli resel ölçekte daha fazla inovasvı duklarını, ancak özel sektörün ve ölçüde değiştirilmiş ürün (mal ya yon yapabilmekte yatmaktadır. ·.; sivil toplum kuruluşlarının da da hizmet), veya sürecin, yeni ·e, Türkiye'nin inovasyon gücünün bir pazarlama yönteminin ya da Başarılı bir inovasyon sürecinin nİ artmasına yapabilecekleri kat- iş uygulamalarında, işyeri orga- yeni ürünve hizmetlerin geliştirilmesi, ·.;; 22 � l&
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=