teknik bilgi f � Şase A P n u k l raj saplaması • ile dübel l ' : · .�eton · --: • .ı • �� 4 1 • ,. • �: __ ·: .... : . . _ .·. '-.. ' � <J Beton kütle t c c : : D ı ı N : w E ii: c:ı M � v " ı ' Şekil 2. Şasenin zemine bağlantı detayı. '--------------------' Şekil 3. Genel uygulama. üzerinde dağı l ımı sebebiyle bütün şaseler nakliye ve kullanım sırasın dd ea , bpi rommipkat avr eş eçkeivl di rei cği imş toi rti rol er ur .nOa yhaarl lyaar pı , ı fl ı arsbar iykaa pd ıal s nı ne, mk aodnat arjmy eü rki nedmemy ee-l eşit ol lidir. arak yağlanabilmesi için önem6. Kaplin Ayarı Pçaolmışmpaavseınmdaoteonr görnuebmunun sorunsuz li etken kaplin niden ayar yapmak şarttır. Pompaya ayarının doğru yapılmasıdır. Titreşim, bağlanacak olan emme ve basma gürültü, yatak ısınması, aşırı yüklenborularındaki kasılmalar yatak göv desinde çarpılmalara yol açar. Bu an şu nı n smoanl ua cr uanr tdaar , mh ai l tst aü rmt üinl mk ı reı l e r i v e labilir. Bundan dolayı borul teklerle takviye edilmareınsiuvyegupnodmepsa bmaeğsliagnetırlaerkıinr.da kasılmaların önlenb H a a ğ rç şasenin altına, daima boru lantı ları yapılmadan önce malıdır. Boru bağlantı ları pomp k a o d n a u n l başlayarak yapılmalı ve asla tersi yapılmamalıdır. eŞtamseedyei bneötnocnekpaoidmeypea hyaerrçleişl etirtie s p i t lir ve ilk ayarlar yapılır. Harç döküldükten sonra en az 48 saat bekl tdı ak ms oontroar taeysapri ıt ys ao pmı luanbl ia er ınsi rı kv ıel ı rb. uAnr lir. Yatakların istenmeyen yüklere mame gibi bir çok sorunun temel nedeni ayarsızveya kötü ayarl yl i nadp iı rl m. Baul ı vn ee ds eı knsl eı kkkaopnl ti a n ro namy ıaşr ıbçi rokka ipy i l edilmelidir. Elastik kaplin asla kötü bir ayarl mayı düzelten bir eleman olarak d a ü şp üa nvüel mmeomt oer l i ad ri ra. sEı nl adsat ikki kkaö pt ül i nbpi r oemk sseıznlıeğ!ıagyidaerırdmüezze.ltmez ve aşırı ayare"Kkaspelnin ayarı" motorvepompadönme lerinin aynı doğru üzerinde oti mo ravseı nş ı an sseal iğsl ai pnamr i aş seı dd ıi rlm. Pi şo mi s ep ak,amp loi n ayarları fabrikamızda yapılmış olarak sevk edilir. Ancak nakliye, taşıma, yerine montaj ve tesisat yapımı sıra sında bu ayar kolaylıkla bozulabilir. ruz kalmaması için pompanın yatay Bu nedenle, fabrikada yapılmış aya- yg ee rr leekşi tr i. rKi l mü çi şü ok l bmi rassuı nt ea rdai zk iksai yt ae rtdmı me kı yr ae br i an ke mma ok sn ıtzaıjnı npdoamn p saovner am oktaopr u n lin ile emme ve basma flanşlarının ya- ayarını kesinlikle yeniden yapmak tay ve düşey konumları kontrol edi lerek pompanın yataylığı kolaylıkla sağlanabilir. Bu durum, özellikle sıvı yağ kullanılan pompalarda yatakların 202 şi kai rat dt ı re. tKdaüpzl gi nüan ykaer nı naı ryl ı amp ea tbai l l mp ea rkçi aç si nı ( çel b i r ki ku cmept av es l , gmear es tkal ird, ivr b( ç. ) ovke ihnacsesvaes ase � Motoru / ' Kum Şekil 4,1. Düşey düzlemde para/le/ kayma hatası düzeltilmesi. Şekil 4a. Yatay düzlemde açısal hata düzeltilmesi. Şekil 4b. Düşey düzlemde açısal hata düzeltilmesi. Blı: D 1 Şekil 4c. Yatay düzlemde paralel kayına Jıcııası düzeltilmesi. Para�lelli�yarı Şekil 4. Ayarların koıııperaıörlerle kontrolü.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=