---;ı CCN>> E :i! w .. V) ır2,5 1,5 0,5 -+-dirsek --Tparça 1600r-- - ---------------, 1400 1200 100'.) 600 400 [oo'-----__-=:�_, 0,2 0,4 0,6 0,8 1,2 (u) Şekil 4. (T) parça ve 90° dirsek bağlantı elemanlarında hızla özet direnç katsayısının( ı;) değişimi. Şekil 5. Manşon bağlantıda şişmefaktörüne bağlı olarak hız ile basınç kaybı arasındaki ilişki. s Bb a ü u l y r ç a ü a d k l a ı ö ş l l m i ç te ü a d r d a e a t ü ö e r r d l t d ü e e ş k t e i ü d d ğ e i ü le ğ g n e ö r d l r e e ü r ğ l l m e e e r s l k a e t y r e in ı çdai rp. Bl ı çueul i yk uvempl ul al uskt i kd üb oz r2u0l a rmd ma baansmı naç knau yç bl aı rnı ı vn ehr de irği ki , i bçööyzl eü cmedseadyeı s aa yl çnöı sz oü mm üü şnt üdro. Yğ rüuk sdeekğ heı rzl edre üğ reer tl et i rği ni dg eö rküül çl aümk as al apr md aa lbaur ı nd eo ğl deurğl euraençcı ak kı l mh easdaı pğ ı sSöayylıesnael bmilior.delin ve bu model için op ül urşützusr üuzl a nb i rb bi l goirsua yü za er rpi nr odger abma sı nı nı nç dg öü rşüül mmeük ti çeidni rd. Bo ağ sr uı n çs od ün şu üçml a ür vhee rsdaipğ i r dla iş a m t ğ e a ı l s ı ü m ın n d if oa o l a r k m r u a ll k k a a n v b ıl e a u r n l il em hı d z e il m d m e e e ğ s s e i i r l k v e ü e ri ç , b g ü i i kr 800 ı 700 600 l ' ...!!soo <C> j400 300 200 100 o 0,2 0,4 0,6 0,8 t bh u e ir lm s s a a a p p m l m a a m a lı y d a a l ı a r . nr d B e a u d e h ç n ı a z l o ı g ş la i m r b iş a il l e e d c r a i e k üğ i n b i if u ü o n t r ü u m n dmauğşı tl uı mr . oBl aa ğr al aknht ıeeslaepml aamn laayr aı n sı no ks ui sl tr ee mn ç ül ezr eyri ni ned heeosl ua şp ttuarbdl uo kl al ar ı rnı döaz es al dbii t değerler olarak seçilmektedir [1]. Bu ço al al rı şamk ha ed rabbi raesl eı nmça kn ai çyibn ı nf aar kbl ı ahğı zl ı dk ae tğsearyl eı l ar i rnı dŞee kb iul l 4u 'nt ea ng ööszt ee rl i ldmi ri eş tni rç. b iB le o u r m g u r a a ç k f a s ik p im t ı e i i n m ç i g n h ö ı m r z ü d i l n d e i ü m ğ ğ e u ü r n le g r i h b i ı a i z , r s a d e s e ç ı ğ n il d e e a r n i o%l m4 a0 kct iavdaı rr ı. nAd ya rdı ceağ bi şai mğ l as nötzı keol enmu sau nının belli bir hız için mevcut tablo sd ee kğ eb ar i ğn lea nbtaı ek lı el mmaaknsı ıizç ıinn aökzıeşlkdai nrehnı zç kl aart ssaoynı suı c( uI ; n= d2a) abl ı un ı rdkeeğne, hr ien s (aI ;p l=a 2m, 6a ) gileör(üI;lm=e3k,t2e)dairr. asında değişebildiği Bmaağl al ar ındt uı er ul emmuanndl aa kr ı ino yl uamn sl ı şu zb ea tğkl ai l enr i dl i kel ebbuoçraullıaşrmı nabdaağilnacnet ı l ebonyml ai şrtı inr .ı nÖkzı seal oı sl mı t ma sa ıdvaenydaopl al aysı tbi kobr uo nr uul na rfdaazkl ai fgaezçl a smı nedsai gn i ibn icdeul er nu mmi lşal er rbdai rs. Bı n uç hkaatyabl ı ı baaçğı dl aunrtuı l amr ud aanz bgoerçumn uen, dkiı ğs ae rbhaağtl aa lnı mb aağs ı lantı olan ve içeride şişkinliğe neden dsıenğdearldearifialerksl ıalıykılsaarlghöezsleanpmlaimştair.ara- olan durum da şişme olarak adlandı- Dir- rılmışlardır. Şekil 5'te görüldüğü gibi, � � � = = O 1 _.,._�=0,5��=0,75 1,2 VeS ctor te S p=1 uV b=1 Node=756 mMainx==O.243571 O .054127 tparca .027063 .08119 AN Tl!B 22 2006 08:54:38 Şileekbial s6ı.nMç kaanyşboınabraağsılnadntaıdkiailgişekçim. e faktörüne bağlı olarak hız Şekil 7. (T) parçası bağlantı elemanında hız profilinin vektörsel olarak göriiniimü. 124
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=