Tesisat Dergisi 130. Sayı (Ekim 2006)

:w E i: ' o .., zoül umş ma şuaşmt uar .l aBr ıü, kt üunl l abnuı l asnasyoı snalul eçlöe­ md eakni ef os an sk lsı iyyaoznı ll aı mr ı kn uı nl l ak ennı l dairiaçke rgi sei nr ­ çç öe zk ül emş tai rşi l ammi şat li ar . r ıBn du at ügrepn reol dbel ei kmi fl ea rr ki n lmı yeöknt et edmi r . iBz luennlearredka ns oi lnkui , cgar agfi di ki l eabr ai l ­ ymüazk l ka ur ı l nl aı en kı l raarna ük zbeür itnüdne ni ş pl eemn c eb raesvae mİ k iönncüi s ikius el l ai nş laerma kbgaesraçme ak lkel şatriırnmı ne kkot i rd. sk aa rrşl aı l yı kı pl a rbı nu ı bp ri ropgr roagmr aı mn çş ae lkı şl i tnı rdı lemt aa ­ sç ıayllıaş ms oanduac ai k ignict mi yeok l şkeukl ll ai nndıel md iırş. Bveu y Çb a ü a t z l ü ı ı ş l n a m r ç aa ö k d z a s ü o am n m le u a r ç ç i l n a , r m p r e e o l v d g c e r u a t e m t d a i kb lm o lo d i ş dla t e ir r ­ ı . t mğ ır e e ı r lm l l e e r r a e i s i l p e ı e o s k l a d y y u e ı ğ s r u a v n l e d d r e a ilm ğ n e e a r m l n e a i r ş i l n i v t i ke k a i d nr e ş c t ı e l a a l y e ş a girilmemiştir. 2. Sayısal İnceleme öb onrcue lçi kal ep ıinndc ae l ebnümt üenk übzaeğrl ea nsteı çei l leen çmi zai nl ml ai şr tı ni rı.nBi ok iy bu tol ayru tçl ue l gi keboomr eu ltar irl ed rai m kk e u ı t ş ll l a e v n e eıl t b a on k r a s ul t l ı a a n r n lı ın k d l a a iç r r t ç ı b a d ü p ik y la k ü r a k ın t lü e d k a ale n l ı r n h a a m l r ı a n edmi nı şat ımr. i ikn caenl ea ml i ze hl eerdd ee fsl eandme ci şe vh ei d rıosı Şekil 1. Çözüm düzlemi ve sınır şartları. 122 (a) (b) Şekil 2. Hatalı bağlantılarda (a)az geçme, (b)şişmenin oluşması. tprıal mn safme rı işitçı ri n. Gheeor hmaentgr iinbi ni r çai zn ial ml i ze ys ian i tvaakr isbaeynı l ma kı şı ş vk ea nf iı zn i kssı ce al ök zseul l i ok ll ed ru ğb uu çsearbçi tevöezdeel i kt al i nvıemsl aı knımş tıışr tı lıar. mA kaızş kaaknı şı n kSaany ıosladlu ağ nuadl iüzş iüçni nü loml uüşşttuürru. l a n çözg eü nmedl eümz al enml ai rnvdee ak ik eı şl ed omğar un ll taurs du öyröt ­ n( Mü na dp ep aMyen sı hs)a tyaı dsaa r ol al an cmaı kş t şı re. kEi l ldee emneanzt ( bDü/ 1y6ü)kol ül akcl ea rki şyeakki l dl aeşdı kü ğoül amr laekr or i ll udşi ğt iugr ui bl mi buüşttüunr . çŞö ez kü mi l l 1e'rddee ggöi rsi şt et e hr eı zk vçeö çz ıükmı şlteamb ea syı an çp sı l mı n ıı şr tşı ra. rBt ı ovreur i cl ei ­ di saer lsaı fr ıı rn do al akr iahkı za bl ı ni l emşı eş nt ı lre. rBi ud eşğeekri ll de er i gr uöl tsut es ur i nl edna(kui )v, e( vb) us ıdr ao sğ ı ryul al t uankuı şn dnooğr ­ misea lb_i yaös ınnücnı dgeöksitehrı zmbeikl eteşdeinr.l eİ nrdi ni si , d( Pe) ğdeerklei bri ü(yi )ügkirl üi�kvl eer i( ot e) mi ssei lçeı kt mı ş ekketsei dt i ni r . Şeki dl aor lıan y l o ı 2 s lu ' ı d y ş e l m a g a öö s z s ı e t b e l a k ri a l s e ı y n nı çp h l d a a ü t r a ı ş a l ü ı r b m tı a r ü a ğ n n la ü d n v u t e ı­ - 00 00 40 3:) 20 10 0,1 0,2 zr uemy dl aer doı r .l uHşamttaa bs uı sdiusrtuemml ai nr ı nç aa şl ı şı rmı daü ­ mm ea ks tı eydöi rn. üAnşdı reı şe itşkmi bei nl ei ngoöl sutşemr eabsi l ı , ka üş ıçr üı bk oç şal up kl ı l ub og reuçl amr de an i tnı ki saen bı kal ığkl laanr at ı ed lee ms oannuı nçı lnabr aorusyeub eb pı raoklma ab si l eı şceekklti ni r . Ar unmc a, kh ab ut ar al ı dbaabği lzai nmt ıi nl acreı nl ebdai ğsi mı niçz kd au ­ d yB ü ı u p z l ç � e a r y ın l d ış a e m v o e a la d ö b a z i e l k e l i c k in e a c ğ y e ı in p le l i a g m r ö a e s e d te t e k r i m a s z i e n ki g n t e i n rç . e ­ smaef ednui rnufma tuunr ad ab koi yf ua nt uar aoyr aa noı nl aan gme eç ­ me oranı ( /3 = x / a ) ve fazla geçme d(aur�umundaki çıkıntı şişme oranı x I b fcac il ku1' • ai ş ymüek ) o s o e r la a k r n f a i ı ğ k nl d tJ a a in n k ım i ü ( t x la ) n 1 p m in üy e ış ' p t ç ı k r. ı l R ü A a ğ n n ü ­ fsaazpl al al mı ğ ıagl aörsdtae rbmu ehkat et adl iı rb. Sa ğa lyaı ns taı ll ahreı n öf azrek ll ı doi rreannçl al er ırni nd an ab sa ısl eı ntçk di l eünşdüişğl iear işvae ğıdaki grafik ve tablolarda verilmiştir. 3. SonuCjlar ve Tartışma dBaaksiı ndçekğai şyi mb ı iŞl eeakki ılş 3k ailnehvızeırailmraişstınir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=