Tesisat Dergisi 129. Sayı (Eylül 2006)

runacaklarını öğrenmeleri bizler için çok ilginç bir uygulama sayılır. Ülkemizde master düzeyindeki talebelere buhar ile kaynar su farkını anlatamıyoruz. Çokları ısı geri kazanma heat pump farkını bilmiyor. Efektif konfor sıcaklığı kimsenin umurunda değil, ısı taşınımda su ve hava ile taşımayı aynı düzeyde gören mühendislerimiz çoğunluktadır. Birçokları split kli1955 yılında Türkiye'nin topu topu 1500 makina mühendisinden biri iken, bugün 65 bin makina mühendisi arasında olmanın şansını yaşıyorum. O zaman kaloriferle ısınan nadir yapıların yerini, bugün yüzbinlerce klimalı binanın almış olmasının ardındaki toplumsal değişimi görmek gerekir. Pompasız kalorifer tesisatları yerini, bugün ileri teknolojinin bütün alternatiflerini içeren ısıtma sistemlerine ma, VRV, VAV, fan-coil mukayesesini bırakmıştır. Haftada iki gün sıcak su yapamıyor. Çoğunun en büyük beklen- uygulaması bugün apartman yönetim tisi, kendilerine pratik rehber ve ampi- planlarından kalkmış, en ileri elektrik formül verilmesiyle diplomalı mü- romekanik kontrol yöntemleri bir çok hendislik hizmetlerini yapmak, ya- yapıda yer almıştır. Bugün Türkiye şamlarını garanti etmek olmaktadır. enerji, çevre, güvenlik, yangın, sağlık ve hijyen standartlarını konuşur hale Bilgisayar teknolojisi, simülasyon gelmiştir. Gümrük Birliği'ne girişimizle ·sistemleri, gençlere •bilgi transferini gelişen ihracat-ithalat sistemiyle Türdaha kolay ve gerçekçi yapmaktadı r. kiye dünyaya açılmıştır. Düne kadar İnternet sistemleri ile her türlü bilgiye K ı brıs'tan bavul ticareti yapan, tuvalet ulaşılabilmektedir. Yeter ki bunu an- kağıdı taşıyan vatandaşlarımız, bugün layıp değerini takdir ederek, 21. asrın bilim ve teknolojisini yakalayabilelim. ► Vatanseverlik Bir Türk olarak Anadolu Medeniyetlerinin mirası içinde uzun bir yaşamın mutluluğunu duyuyorum. 1945'Ierden bugüne dek yaşanan 60 yıllık gelişim, bu ülkede beni her zaman mutlu etmiştir. Gelişmekte olan bir ülkenin geri kalmış yönleriyle zaman zaman yaşanan burukluğa karşın, her zaman Türk vatandaşı olmanın gururunu yaşamış bir vatandaş sayılırım. Cumhuriyet ile eriştiğimiz kimlik sayesinde, toplu yaşam sıralamasında çoğu kez alt düzeyde yer almamıza rağmen, hiç bir zaman kendini ezilmiş hissetmemiş bir ülkenin azimli, vefakar, hırslı ve çalışkan vatandaşlarını temsil etmenin gururunu duymuşumdur. Anadolu şehirlerinin hızlı gelişimine hayranım. Hemşehrilik, akrabalık ve benzeri yakınlık duygularındaki inanılmaz desteğe inanmaktayım. 60 yılda beş kat büyüyen nüfusun ekonomik gelişimini görüyor, genç ağırlıklı bir toplum olmanın onurunu taşıyorum. 20. asrın ilk yarısında üç üniversiteli Türkiye' nin, bugün binlerce lisesi, yüzlerce üniversitesi olan bir ülkeye dönüşümünün bizlere katkılarını anlamak gerekir. ülkemizdeki alışveriş merkezlerinde dünyanın bütün markaları ile tanışmıştır. ► Büyükşehirlerde Yeni Trafik Düzeni 1968 Ekim'ind.e İsveç'in başşehri Stockholm'de sol trafiğin sağa dönüşüne şahit oldum. En az iki gün şehirde trafik yasağının bulunduğu bu dönüşüm günlerinde halkın yaşadığı heyecan ve özen dikkatimi çekmiştir. Bu nedenle alışılagelmiş bir trafik düzeninin değiştirilmesinde gerekli hazırlıkların üç yıl sürmesi, simülasyon sistemleriyle halkın referandumuna başvurulmas ı bana çok ilginç gelmiştir. 1970'Ii yılların sonunda Suudi Arabistan'ın Cidde şehrinde sokak isimleri ve trafik işaretlerinin yönlendirmesini içeren düzeni, uzman bir İngiliz firmasının bir yı lda yapabilmesi de bu tür değişimlerin önemini sergiler. Ülkemizde İstanbul ve Ankara gibi büyükşehirlerde trafik sorunu mevcuttur. Bu anlamda büyükşehir belediyelerinin ilgili birimleri de sağl ıklı önlemlerde yetersiz kalmakta, alınan önlemlerin bilinçsiz ve rasgele olduğu görülmekte, çoğu kez gerekçeleri anlaşılmamaktadır. Son günlerde Ankara Büyükşehir Belediyesi Çankaya, Kavak1955 yılında Türkiye'nin topu topu 1500 makina mühendisinden biri iken, bugün 65 bin makina mühendisi arasında olmanın şansını yaşıyorum. Bugün Türkiye enerji, çevre, güvenlik, yangın, sağlık ve hijyen standartlarını konuşur hale gelmiştir. Gümrük Birliği'ne girişimizle gelişen ihracat-ithalat - sistemiyle Türkiye dünyaya açılmıştır. lıdere, Ayrancı yörelerinde yeni trafik düzenine girişmiş alınan tedbir ve önlemlerle şehirliyi çılgına çevirmiş, halkı rahatsız etmiş, sorunlara neden olmuştur. Cinnah Caddesi'nin, Atatürk Bulvarı'nın Kavaklıdere'den Çankaya'ya, Protokol Caddesi'nin Kavaklıdere'ye, Nenehatun'un Gaziosmanpaşa'ya, Reşit Galip'in Esat istikametinde tek yönlü olması, tali yollara girişte gerekli önlemler alınmaması inanılmaz sorunlara neden olmaktadır. Özellikle hiçbir zaman yoğun trafiği olmayan Çankaya Caddesi'nin orta noktasında iki istikamette tek yöne dönüşmesi ve birbiriyle tam Cumhurbaşkanlığı Köşkü önünde çakışması, caddelerin, sokakların kesim ve ayrımda trafik sı kışıklığına neden olmaktadır. Bu sorunları Ankara'yı bilmeyen, başkentte yaşamayanlara anlatmak imkansızdır. Ancak bazı örnekler sorunun ne kadar yanlış, araştırma yapılmadan ele alındığını kolayca gösterir. Şöyle ki: Şehrin merkezi Kızılay ve Bakanlıklar'dan Cumhurbaşkanlığı Köşkü' ne, Başbakanlık Konutu'na, Dışişleri Konutu'na ve Genelkurmay Başkanlığı ile Kuvvet Komutanlığı Konutları'na ve Muhafız Alayı'na ulaşımda Atatürk Bulvarı ve Protokol Caddesi'nden erişme imkanı ortadan kalmıştır. Ankara Valisi dahil bütün devlet adamlarının 100 m ilerdeki Atakule'ye 21 <O 0 0 N a ı ! N ~ 'üi ·e ., o -.. "' 'üi ~

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=