"' oo N "' o ::ı ,o, "' N -. " , ' ·.; Piston etkisi, tabii zeminin iki-üç kat altındaki peron mahallerini 5-6 dakika fşruelkl aarnısnlda aç ayleı şt ea rnl i " nhoar vmaa gl ieş rl ee tkms ien" mk eo svieni karşılayacak yeterliliktedir. Peron halka açık mahallerde hava h rak 4.5 mis tercih edilmeli, ancızaıkoblau değer 7 m/s'yi geçmemelidir [3]. aİ şnl ei tymo el c us oyrıuğnı llma raı l, atrrıesn ogn eu cciuk nmdeal e"rsi ı kv ıe rşuı kmidş al e ttmr een"l edr utrüunme ul i çoil nudş ea bvi el i ry. aBius tdaus yonlarda, yolcular da tren içinde veya pce e k ro l e n r l d a i r r d . a B u k a k l o a ş b u a ll l a ı k r hş ae kv ai l dl aen dbıer kml eayvee soğutma gereksinmesini sağlayacak p kaisldtoırnaceatkkitsıri.niDboüğyaül k ölçüde ortadan havalandırmanın yetersizliği "mekanik havalandırma"yı zorunlu kılacaktır. iİ ss tea sgyeonnel al l ir kdl ae "t ar ec ni l dy ua rnugmı n l iaş rl eı t smoensui " cunda yolcuların güvenlikle tah rini ve acil durum personelinin li r y a ehle at müdah l a d u maalneısni nui zsaakğl laaşytaı rbmi l ma seı kn ı akmapa s c a ıy r. Dumanın uygun h rına yönlendirilmesaivavelanisdtıarmsyaonşadftışlaına atılması şüphesiz ki "mekanik h valandırma"yı tekrar gündeme geti a r mektedir. Gn ve a e gn "a e ö c l r i e k l, , a d b is u u t r a l u s g m y ö o r n i e ş l n a le r tt d a m a s e a " s s rı i ı m " k ı i ş ç y ı i k a n k iş il k a le i ş tı m a m y e ı r " ı mekanik havalandırma tesisatı yerine t m t e e i m k k b o d ir l a asbi si lti er . mB kuu ryual kml aa şs ıı md aa hgaö reek osnios ha büyük h tsiar er lna naıcr i lv ed ufraunmd ieşğl eaiş t v m k a e en d s e i d n b e e i v s i g i r öl g i r e e s r e e t ç a k i çl eı bk itlıiğr .ı nSdıak ı fşaı kn idş el evtrmi ed üdşuürruüml eur e ko r at ayynaı menfez ve hava kanalları p valandırılması ve soğutulmaersoınnduan khual lanılır. 10-60 m3/s kap lyaar nı g[ 4ı ]n çı ni f t yyeörni l üv es et aç i l e raeski taecl ii l t dü un er ul mf adna hliye yönü dikkate açalılnışatrıarılkırlüafrl.eme veya egzost amaçlı Yukarıdaki açıklamalar şüphesiz ki tvree ns ıfcrae kk laı ğn sı nı dn aı n ççookk ayşüı rkı s oe kl moaldmı ğa ıd ıüğl ı kemiz ve dah sk üe rl eerniiçni n9g0 esçae a n r li i y k d e u ir l z . e e r İ y k e i e d tr n ü e l ş e n t m ü a ğ i r n a ü d se y ın k o d i ğ a üu k l ni işletmelerde ve trop tasyonların dış havaikialel iksloimğuleturdlme aissı 94 hemen hemen olanaksız olduğundan, il as tnams yaos nı l av er d bau dnae dk lei mn l ae tdees ids aı şt ı our tyagmu dan alınacak hava miktarının temiz h t d e ı a s r v ı i l a s m a g a tı e s ı br e u g k es t r e i e n b k m l i i r ğ e . s İ k i s a t ma si kyt oa rnıl ai lreı ns ıynaı rnl ga ınn p ğinden peronların me sa ka m n ı i n k a hgai rvma leadni dırma tesisatında daha fazla ayrıntıya girilmeyecektir. 3.2. Elektrik ve Elektronik Odalar: m Ra a ylı sistem istasyonlarının işlevsel h tt raosnyi oka n l o l e d y r a a i nl ai nr gbeal şi rı. nBdua oedl eakl at rri ky evreael t lıei ks pılarını küçültmek ve inşaat mdeayliaye p zerga ı t llme rai nki i sdtüe nş iürr. mA neckaikççino ğyue rküesztgüün h m a m a , t ak abmu ual amş taı cr ma au yvgeu ng öyresre lbfual ak itsötral esry on en ldaer nı ni yil çe i nsdöez vkeo nguesnue ml l i kalhea zl lee r l me ış n i ı n e lı e r r . j i e y T n i r y e s a n a l k e ğ ın r l i a n ky o ç a tt a n a l ı d ş re ü m d z a e r s e n ı l s e i ö ç n r i m / n c e e g y r e e r t e ç r k a a l i foları, istasyon iç ihtiyaç trafoları, O.G pano, O.G. kompanzasyon, A.G. pano, t a ü kü ve bu odaların gazlı söndürme plerinin konulacağı yangın tüp odaları "elektriksel oda"lar olarak grup bilir. Bu odaların içinde personel b l u a l n u a n m a m m a a h a z. c a ıl P y le l e a r r i s n b o u tn e o e m d l a i s z l a a d r h a e a c g v e a ir e b g r a . e k B r ı e u m k n s -o e in n d m a e r n e ım l s e i yok kabul edilebilir. Adı geçen mah sinmeside yoktura.lZleirrainyaısnıgtmınatügpe o r d e a kları hariç diğer odalarda çalışırken ısı yayan elektrikli cihazlar mevcuttur ve sıcaklık hiçbir zaman kritik en düşük sBıuc aokdl ı ak l aorl aı nn a5s°ı lCs' noirnuan lut ı nt aamd ütşemr sei nze. mr aa he al el kst rı ci kaskel ıl ğcı ni hı na zdl üa şr ıünr üçl ma l eı şsmi dai r . sZüi rseı ck al i lki ğl ı iğnıinnı ns a4ğ0l a°nCa' nbiinl müesstiüinçei n çoı krmt aam ması gerekir. Tropikal iklimlerde hava kanalsız klima cih gun çözüm iken aüzllkaerımiliezdsoeğ huatmv aal aunydırma tesisatı ile soğutma ilk yatırım ve ioşllmetamkteadgıird. erleri açısından ekonomik Elektrik odaları havalandırma tesisatı dış ortamdan alınan temiz havanın bir kaba filtreden geçirilip vantilatörlerle basınçlandırılıp h fezlerle maha l l e raev aüfkl eannma l leasriı vvee maeynn ı mahallerden menfezler, h rı ve aspiratörle emilecek ısaıvnamkışa hna a l v l a a nın dış ortama atılmasından oluşabilir. Osidstaemtermostatları ile kumanda edilecek herhangi bir odada mah caklığı 40 °C'a çıktığında devreyeaglirseı cc ae kkt, ı rs. ı Bc au kyl ıakk l a3 ş5ı m° Cd' ay oe ai nnd si ğoiğnud temdaugr ae reksinmesi olmayan mah tvrai kü ft ül ekneet ci me ki nvi ne ekmı s iml eecne kat i a r r , t l m l a e n r a c e s a ı d k d e e ı ş l h e ı a n k da teknik bir sakınca söz konusu değildir. Alternatif çözüm her mahallin üfleme ev ed i lemme si şi i nv ien tVaAn lVa r ıknuft ruel akraı n si l ek oknotnr ot rl loül yoal at ırraı mk sgei dçei lrmi nei ns iydüi rk. s İekki nl icğii vçeö zVüAmV , kiul k t te u r la ci rına yer bulma sorunu nedeniyle h edilmeyebilir. Akü odası nötr, yangın tüp odası eksi cb üa zsiı nbçi rt aa r tt uı tbual us ırnkçe yn a, rdairğl ıeor l aocdaakltaı rr.d a tBraüfyoükvemiiçktiarda ısı yayan redresör/cer h m i z / s o ğ u k htaiyvaaçn ıtnrafdoö şoedmalearısnedvai yteesinden üflenmesi, kirli/ısınmış h ns aı nr ı mt advaa nd isk ek av it ye easliınndmeans ıegmei lrme keesna i v t b a a i r başka h larda çıkuasbuisleocelakr,a hk e b r ehlai rntgi l ei bbiil ri r . s oF raunn ivşeleatsmeyi durduracağından vantilatör p b y olariraaktöt erlseirsini vbeiremr aa shıal lvl ieçbai rl ıeşrms taa yn da l m n u ı l a s u ı n k r d a tu a S r . C o Al aDn aAğt aı rba uf ı lnudnamn ai zsl ıe nbmi r e zvoer uk un İstasyonlarda h zasyon ekipmanalabreınrıl en şkmoenuvldeuğsuinymaali -
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=