Tesisat Dergisi 128. Sayı (Ağustos 2006)

J i ı Ethem ÖZBAKIR 1970 yılıııda Orta Doğu Teknik Üniversiıesi Mühendislik Fakülıesi Maki na Bölümü' nü bilirdi. Yüksek lisansıııı 1974 yılında aym üniversiıeden aldı. lngiltere'nin Bradford Üniversiıesi 'nde Proje Hazırlama ve Teknoloji Seçimi üzerine ihtisas yaptı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile Ankara Belediyesi 'nde çeşitli görevlerde bulundu. 1977-1980 yılları arasında EGO Genel Müdürlüğü yaptı. Maki na Mühendisleri Odası Ankara Şubesi Başkanlığı ve merkez dene/im kurulu üyeliğinde bulundu. 1980 yılından bu yana çalış/ığı, mekanik tesisat projeciliği ve müşavirliği ile uğraşan Bilge Miilı. ve Müşavirlik Lıd. Şii. 'nin arıcık yönetici ve kıırucıısuduı'. Halen ODTÜ, Bilkenı ve Çankaya Üniversitelerinde Mimarlık ve iç Mimarlık Bölümlerinde ıesisaı dersi vermektediı: Taşıt tünellerinin havalandırılması ve !nülıendislik eliği alanlarında sunumları vcırdıı: ÖZET ___ Yeraltı raylı sistem istasyonlcırıııın, gerek işlevlerini uygun şekilde yerine getirmesi, gerekse yolcuların ve personelin konforunu sağlamak için bir dizi ısıtma, havalandırma ve klima tesisatı ile donaıı/ması gerekiı· : Bu tebliğ ile, yer altı raylı sistem istasyonlarında, acil havalandırma tesisatı dışında kalan ısııma, havalandırma ve klima sistemleri incelenmektedil': Önce, istasyonlarda bulunan mahaller kısaca tanımlanarak ısıtma, havalandırma, klima gereksinimleri açıklanmıştıı: Dalıcı sonra, kullanılabilecek tesisat sistemleri irdelenerek elektriksel ve elektronik odalar ile personel mahalleri ve ıslak hacim tesisat planlarmdan örnek verilmiş/it: Son olarak, ısıtma, havalandırma, klima tesisat tasarıııımda yarar/a111labilecek kriterler özetlenmeye çalışılmıştıı: Anahtar kelimeler: Yeraltı, raylı sistem, metro, ısıtma, havalandırma, klima. __________ 92 Yeraltı Raylı Sistem İstasyonlarında ısıtma, Havalandırma, Klima Tesisatı 1. Giriş lKaer dn at l ne şbmi rei ndien "okret an ty aiçiçuı kl aa şr dı mı ğ"ıd ısro. rNuün ­ fğuusnul ubki lrumki el ynot lneur dgee çuel an şvı me ysüokrsuenku nyuon rçeökz süi mn mü ei çsiin, çh eı zv, r seüyri ek, isr lı en ıt mrl ı emmeek, aenngeer ­ l nj e i e t a l r a s k y a a l r b ı r u u s l f i u s g t , e ö e m r k e l o n e n r bo in i m r g i i k l e k l r i e e k d ki v l r i b . o . Ü l n dlk e u e d ğ m e u n i z l g e d e r e gt eemc i kyma ti ışr ıoml sl aar ıdgai dseorne ky ı yl l ao rğduan rl aaşyml ı as yi sa bb aa şş tl aa moılşmt ıar .k İ sützaenrbeu çl , eAş int lki akrea n vt lee r İizmmi zi r do lea ng er lai şy tl ıi r isl ims teekmt e p vr oe j eul ey rgi un dl aen mz aamk at a np ıl an dn laa ynemr üa ms t üı şr aoyl ldı usği sut en md agnü, zçeor ğg ua hkl aerzı yYeerr aallttıı sreaçyel ı nseiğs it edme ğyear lpeı nl adriır i"l mt üenketle" dvi re. i"ki si tbaöslyüomne" oa yl ar rı laakb ifl iarr. kBl ı uötzeebl ll iikğl ien r ki oonl aun l r s e ı u n I d H o a l K a d n ( ı e s y ğ ı e t i m ş r i a a kl , t gı h e ra a r v y e a l k ı l a s s n i i n s d m t ı e r e m m le a i r , s k t n a l e i s m d y a o e ) n n t l i e a y ­­ sisatı uygulanmaktadır. 2. Yeraltı İstasyonlarının Temel Gereksinmeleri Ys ieirl ea l tçı ai sl ıtşaasny ovnalgaor ınnlda ar ı neyl eakytdr iıkğ ıe vnee rijyi i kl aorn ti çr oi nl ekdoinl ef omres yuez noırst aı me n ye ar j irsai t my oal cnuı n ymaankı t as ,ı r ab aekkı imp m- oannal raı rmı n göemr er ük sn iün mk ıessailnt i an ret lı rtma vaaknt aı dveı r d[ 1u] .v aSrılcaar kı nl ıdğaı nn ysaı znaı ns ı vrea , ötün ­ ldeunğeumneeyme n, hzaevma i nh ı zs ıu, l ah raı vn aı n b naes dı neçn doel ­ f m ğ a e k a r t l s ö e ı r r l i g e n r e d e r m e k e i k e v d s n e i m ğ d i , ş i ğm g e e e r c , f e ü a - z k g e t ü ö r n i r n d le d ü r e z d , i d r t u . r a r B u fi l u k ­ yg üö rkeü , s üi şrleekt ml i e dfer eğ ki şai kn lsi kı vgbö.s teetrkme en lket er e dl ı ği rı. , Ynoel mc ui , r ak oh ak ut l ısğuı ivçei n hçaevvar el asni ndiınr ms ı ac an ıkn l rn ı e e k k d i v r e e n [ r 2 m o ] l . e d Y y u e o ğ c u lc e u h kl a a d v r a ı ü n z a e k k y o ım d n e f ı o n o ı r n l g m r e a a r h e s a ı k t s s g i ı e n z ­ ms oensei l idnı şvı en deak, iips mt a as yn oı nn dgae rçeakl sı şi namn epleerr ­i ds aet ı ı saıçt ıms ıan, dhaan vüazl ae rnidn dı remöan, ekml i ml ead ut er us il ­ ması gereken diğer hususlardır. 3. Yeraltı İstasyonlarındaki Mahaller ve IHK A�ısından Değerlendirilmeleri l gİ e s r r t u a i b s v a e y o t a n e y l s a r i ı r s l d a a a b t i ö b li z r u e : llul i kn laenr i nmeaghöarl lee rü çi şal eyvr ı 3.1. Yolcuya Açık Mahaller: kPoenrtor on llal ur , vbei l ek ot nhtor ol ül s uv ze aal raan l ka ar , t lianri şd/açkı i ak lı şt ı nmdear dt oi vpel an nl earbi i l ivre. Bg euç imt l earh abl lue rbi na şol ırk traukdöazne el l itğkii;l ev angmoenllearriı nvheadr eı şk eht ianvdae ni l ed odği ­ rr eo kn l ab ra vğal agnot nı l lı aor lı mn ay laayrdı dı ğı rı. ı Ös ı zveel l ipkal er t ipkeü l it lıen di an ns aknal yanr da kalna nvaen ıasyı dkıanzl aa tnmç laa r ıt neısni seat ­ ok irstianmd ehdai rv. aBsuı n ımn ei çk ea nr il aarl ı ngdeınğeı l lvi ek l ei ç doırş tt aemm lhea vhaasvı an ıl na nddı şıar rı lı ma taı lkdtı ağ ı "vdeo ğsaol ğ" uytöunl ­ d emt e a k i k i s ş t i a " le n d t e ı m r . d e Ya y ö sı a n r n t a e m s m ı a n k d t t r a a e d n y ı l r a e . r r G a in t e t ı tn ğ ü e ı n ll " e i p k l i l e s iç t oi is n n ­ tvaes yy ao kn ll aa şr ıınk itküi nuecl uennd ak edsı işt i haal vaan yı naaa sçaı k ş t h a i a p s n y d o p ü n o ş a z e i y t y i f a ş ka b l f a a tl s ş aı a r n n oç l ; t u r tş e ü t n u n i r e n u l l ö m v n e a ü k i n t s a d t d a eı s r o . y o l i u s n ii çs ti nads ey koin sgıicr ai şk/ çv ıek ıkşi rl al ir hı av ev adyi ığyear kaı çn ı şk al ı kf t , lhaar rdeakne td eı şdaer ın at rt emnai nk t aa dr kı ra. si ı sntda as yool un dş aa nn dn eı şg ha at ivf abnaı ns ıinççerii sael ı namy na ıs ıançı ıskal ığkllaamr daakn tadır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=