0N 10D ::, ,c,ı • Prof. Dr. Nilüfer Eğrican PERSPEKTiF ÖSS Yerleştirme Değerlendirmesi ve ÖSS 2006 ÖY eSr Sl e şyeenr l eöşğt ir remn cei l es roi n tueçbl rai rkı ea dç iı yk ol ar nu dmı .. Ya yerleşemeyenler... Gr eebçi leenn lyeı rl , i n4 ys ıal l yı kı sl iı s 7a n5 s0 bböilnü mcl ievrai nr ıen dg ia iYk ien ne, gb euçyeı ln byuı l s, a4y yı ı1l l8ı k5 l bi si an nksa bd öa rl üoml dl eu . rinde 2 bin 229 kontenjan açığı varken bu yıl bu rakam 10'a katlanarak, 23 bin 934 oldu. Kontenjan açıkları ayrıca daha çok vakıf üniversitelerinde görüldü. l gY e i e r r i r e le y rk e ş e e rl n e b , r il i ç e n o n ğ l ç e o u r kin i s üt b e s i d t r ü iğ ç n o i d ğ h e u a p ld h ro e a g y b r a a i l r m e y l t a e ti r r k a e gz iı rl aermı neı nd i . e G k ir k e o mne teyne j n a önğ d r a enn cdi lae r yi na rbaar lraanmmaaes nı zs oo rn oy learcl ea şke. nÇöüğn rkeün chien irn ppr uo ga Bnıundınurüuzmerdinad, Me EpuBan alması gerekiyor. , YÖK ve ÖSYM' nin boş kontenjanlarının tümüyle mayacağını görerek değerlenddi roml ae yapmaları ve bir ek sistem ge meleri gerekecek. liştirYg uu kl aanr ıadna iakçi ı kal aş daımğ ıaml ı d suırnuamv, dbaun y ı k l a uy yf nö ı a ğ n k d re l a a n n n c , d i o ı s . r e t G a ç m e ö r ğ e ç ri v e b e ti u m y e s s r isl i e s t t ş e e t m i m rm , in Y e in Ö s K a ın r a z ta ı v r l v a a e ry ıannı lnı şil radr eı nl egni md eersi limseosni ui çci un , oer tkasyi ak l ek or i nn , dr auk. Ny ai cpeılliak nv ed enği teerl il ke ngdöizr möen üsnoen ua cl ı un an dYaÖKb'iür nönceki sistemle ilgili tespitler, "Türkiye'nin Yükseköğretim Stratejisi" raporunda özetle şöyle yer atlmGaekrteakdgıre: nel liseler düzeyinde, geor el skusne omr t ae sölğerke tli mi s eslies trei mdiü, zöeğ yr ei nndc ie- 22 lere yüksek öğretim için yeterli te meli verememektedir. t gBiur igş üsnı kn üa v (ı böi rğ röennccei l keir)i , üt en mi v ee rl ds ei t ey yee d tr e a e r k c l il e y ik ü a l k e r s a r e i l n a k i r ö g ın ö ğ d r z e a ö t k im n i ü s k ı n r u e a r lu a a m m lm l a a a y r d a ı a n b a n a , y k s e a a r lkeaşzt iar en ba inl ml a er ıknt eydei rt .e rSs ei zçl imk lee rsi ı bn aü vy ıünkı t ör Ç in l o ç k aütdaen gs eö çzmaer ldi ıs oerduillamr ei lket eödğirre. n c i l e naliz, sentez ve değerlendirme dy ae pr eacbei l mz oer l yaeş tme an ketkal de ırri .nAi öy rl çı cmae, ak dsaoyn r lm a in r e i ı s n i i f s a g ö d e z e r l ü ç e e v t k m el e e y ş a t b z i e r ı i l c l ı e e om r l i a l e e r m a ri k e n ik k n t e e ö n d d l i ç i r ü l . e lt İki milyona yaklaşan adaydan dece% 20'sini seçerek yükse retime yerleştiren m kö s ğ a erkezi sınav, tyioml daeç t ısğıın yaavr ıı ş anme daeçn, i yel eğ , i toi rmt ai öağr raeç durumuna getirmiştir. Müfredat dışı d oü e n k i ğ u v i m e şi r a k s , i f t a e s a o y l e s iy y e g a t i l r viş v e e s p ı r d n o i a j ğ e v e l ı e r r a e u ç ğ ı k s r a a ı t n ş ı d l l ı a a mr n , , bd ii rr. zBaum an en dkeanyl be ı soilsat reamk ; gköer nü dl mi nei kitfea db ee cee trmi s ei ky teet ezroi nr lcaen ag en ,l i şsmo reumn i şç ,ö zs omse yl uaml deat kni nkl iok pduek n, eoyr tiamöi ğorlemt iamyiannt, etmo pe l amme az çu lnaur ı pirl oe f iyl ion ği nr uyl emt ai şmmıeş s bi ni re l iysoel t A aye ç d r m a le y a l ş k a e t r a m ın d e , ı s r m . ı n ea vy as odnau ciusnt edma ebdiri ky el errei bk ai ry ygüı lkasreı , kgöeğl er ceet ikmi çailna nkıan rdaamoskaur mo la maialellaerrıinnain, oynalşaarımn laverı onlarla birlikte n cak büyüklükte sorund l a a ri a z y b o ır l a a k ç a abilmektedir. t Ün an vi vı e, rtsoi pt el usme dç ma eç ov ek yeel er l şetşi triirl mm ee kst ıe k no i a l m ö v ğ ı a n r s eı o n n r a c g ia y k e a ni r u z ş a y ın g s , u y ç o la o n n k u a b n n u ü b y g ö ü e k y r l e sç a e b y k i ı r l d e s a ş ı e r ti ı l d r e m ı ş r e . t ir k S i le ı b n r a a i k v g ı ı ö m y z ı ü n ö r d ü n a t ü e n n n e l t e a r am l t a or b p a i l r k u m b s a d ın ş a a a k vi smi es tyeemçi na el ı şsmüırşel akrl di ı yr .e nEinl i ksl eo rn gyeetni ri Y de Ö n düzenleme Haziran 2005'te K Genel Kurulu'nca alınan karar u1 Oy a vr eı n c1 a1 , . 2s0ı n0ı6f by ıi ll gı ni dl ear i nÖi Si çSe' ryeen l ibs ier bölüm eklenerek yapılmıştır. Kk o ı lu n a ş m n k a a u ğ l s a ı u n r ı z ı n b s u t ı ü l n m m a a v ü k n s ü ç is o t o k e r m t z a o i d n r a . e n Ç il ü k iş n a k k l i d n ü ı r y y m a a a Tkıünrıklaiyne'dsoerkui nsloasrıynagl verisinde çoğu kez e ekonomik eşit sizlikler bulunmaktadır. Öğrencinin bilgi ve yeteneğini nesne çen ÖSS gibi bir sınavd l a onla, rbaök yölle önemli bir sorunun çözümünü bekle mek olan k n a in tk , ıd b a u b e u a ş l i k u t s s n i ı d z z u l d i ğ ğ ır u i . n E g d s e e k rç i v e s a ğ ı m n i a d e v ü t s mşi ü s e t n e s ü m i l n e i e rek yeni sınav sisteminin dsıırn.aİvgidilmiştir. Çıkan son uuy çg uol ar tnamd aa edilikle çözüme gidilmelidir. Tt i üy ar kciı y veamr .i zOi nn l an irtı eol irkt lai ygae çn ıçkl ea rr ae c çaok k, oi nh lcaar kı e sn i si yt ieşme lkei lrdi ne ygeet li işşt ti irriipl m, üel ks ei ny de ek aht ea pimize görev düşüyor. cd B i u y l g e. ö..r. ev bilinciyle en iyiyi yapma ümi 'Y\. �cc....... egrican@yeditepe.edu.tr it!J
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=