Tesisat Dergisi 128. Sayı (Ağustos 2006)

CD C) i ol) '"' � >, .. ti) -.. ·;;; Şekil 15. Yüzer sistem uygulanmış kolon borularında sismik halat kııllaııımı (üstlen görünüş). s Bnı a u lı r n r l . a d na B m n u ı ö ş y t a ü b z r i ü r ı l bı b m i u lg , i i s ş h a e iç y r i a n d r e ö y n z a e e z m l ı l o ı e m la ı sr a k e k u ç li t l m a a ­ i ns oa nnr ahseı nsdaap laarmk aa al ar kr a(yi at e rsaü rseykol int)e kyraapr laa ­ traankıre. n uygun izolatör seçimine olanak bYoü rzuesru snids at e ms i sumyigkukl aonr mu mı şa bgi re rkeokl eo nn rdı un dr uam4l -ayröd nal, ü k soi sl omniuk nh ab leal ti r lsi e nt l oe rki t ak lual ­ lanılır (Şekil 15). Yz eürzi eo rl asr iaskt e, mk o l uo ny gbuol ar ums au sn ıunnı no rbt iard ba ebni r nt aol ak rt adda ai ssea by iat yl el an mr üezsei ,r iünset mveo natlet neodkilb t m u o r e . r s u i A s ş n u e c n k a u li k n n d b be u i n u a u yg y su g t l u a a l t m a iğ m a in l a a e r l a d o r a d la an m , e o k v l o u c l u m o t n ­ bs uo zr uel at kr di sai kbi etrittar er aş fi meldeirl ienmdeey etcaemğai mg ieb ni , os ur tral adrasnö zk akl od nı ruı lsaumoal mm aa kstıa dg ıi rb. i m a h ­ Hava Kanalları d sH e a a b h v e a a p k l a e a z r n i a k , l r l b i a t e i r k ı li , r e s li i k s b i m p ir i m k k a ae n ç s l ı a i d t r i a d n n ır a n . l i t s B ı p n u e d n t a u e k n n i k ks a e a n b n e a a b l ll i a i y ç r l i e ı n n d n e n is k i p s i e p a t e e k t ı n e ş n k a az h na t ı e f n h i f l hik o a e l v m a ya a o l r a a l r m t ı m a va s eı lkaar ındaılrl.aAr nv cea dk ubmeal i rnl i tkaehsl iiyt iens iü zgei br ii nkdrei tki ki m ave m i ka b ç e kl o n a r z r u a e mr h i a i d z s e m ı ğ e ö e t n r l e e e d m r, e ln i y d ö i k n r a e ( n t k a m e ll e s a i l r i t k ı n l a e l sr a d i n s eı T m v a e a / v v a g e n e y a a r e a ş k s a s ıl i r ı n t n i k m a a m n le a e r ll i l a e r a r , d lt d e ın e dp s a i r s e m m b i e k a l iç r k t ı o i s l r i ı r u n ) ­. l ad a n a r l d n ı k a k r o o it l l i m d k u t a ir ğ y . u ıp B g u d i n b a u i l , g s d a e e la b p r e r eb h m i a , l t i ı n y p ü d k k e ı l e b f r a o i r n r k u in l ­ ı ab rükyaüykal ügkel el mr de es i vn ee t ifcr ee skian nd sel akradnaa l ahr ak ta lBaör ıynl eı n brier zdounrau nmsdaa g çi romk e k tüeçhül ikk essi si dmi ri.k lyaünkı ll emr adz a hh ai l kea gn ea ll mh ea tsl ianreı n vı ne kdı raı lhı pa kkuöl - 154 Askı çubuğu güçlendirici (gerektiğinde) Sismik halat Sipsmariçkakösşı e üst trapez Taşıyıcı trapez Sipsmariçkaksöışe Şekil 16. Asılı hava kanallarında sismik halatlar ile sismik ba ·ıaıııı. tzüasr üa r çveevrr me sei nsdi neek i sdeibğeepr toelsaibs ai l it rl a. r a d a kYai nnea l lbaor rı un lıan r dsai s mo lidku ğk ou r ug mi b ia, saı s, ı lyı ahpaı lvaa rcua kh astitsı mb ioky up rnocjae l çeer eş i tbl ianğol ık toal laarradka, eb on ­ lneı rml aems ianl ea r vyea pbı ol my laasmı as us rı en tai y lsei sgmeirkç eskı ­ lceeşl tiikr il el i r . kBaun anl o hk at at ll aa rr ıı n ıpna rsçeaç li amr i hi çai nl i nödne ns iunme avr ea l abnodyılraı lmı r .a sDıanhaa s si somn ri ak eb nalğelma net ı d H no a a k v yt a a in l k a e a r ı n b ao b l e r la u li r l r a ı l n e r d d n a a ir k . i o lsdi sumğ ui k gbi ab ği lsainstmı l ai kr çelik halatlar (Şekil 16) veya katı çelik profiller (Şekil 17) bilir. Ancak titreşim kyualllıatınmılıayraapkılyaanpıklaaknuallllaarndılaabsilairdece sismik çelik halatlar (Şekil 18). l m S ığ i e s ı m a h ç i a k ı f s if çı l n i e ğ d l i i a k g n e, h ra h e e la k m t s l e e a n r u ı n h y ge g u r e l z ar a e m m k a a m n k a o hl l e z a e m y md eanl z ee mk oendoemn i hseamğ ldaed ıi ğş çı ni l ıi kv gei duel rul es lrai nr ­ as er ar t si fıi kbaal ağnıdmı rsı lı mz ıkş uor ul al nu lşal ar ırn ıtna rdaafı mn deavn- • . .... . malzeme çu A b s u k ğ ı u Ttaraşpı yeızc ı ( gAgeüsrçkeı l ekçtnui ğdb ii urniğdcuei ) Üst trapez Kabnaalğalvaiydıanyl a Şekil 17. Asılı hava kanallarında çelik profiller ile sismik bağlantı. cdui st ion liunp ,giüş vv eernel inki lne viel gyial i ktoanl et rpollemr iüdhoeğn ­ rTuı pdkaın bkoar ur şl aı lradnaa boillddui ğğ iun ig isböi y lheamv ai ş tki ka. l hn a e a m l k la u r l d ı la n e d n b a ıl a a ds n a m k a s a i ts ı k m u p i v r k v o e f b i t l a l l e e ğ r r l i a n h n e e t ı m k a a m ç rş e a ı k c g m ı e y e ­ l t i e r. k B t u a r a n e f ı d n e d n a l e k u k l a l a n n a ı l l ı h r l a a t r t ı n v ı e n b s u a n d d e a ce n l dB e o u re l a d y u m ı r a a u s r m u k, z ı k ç k a u a t b ı l u m p ğ r a o u s f n ı i n u lle a n r l d e s a e s b si e s is m p m ik o ik l k u y o r ü l r a u k r ­. Çmeal itka shaarlıamt l ıanrı idsaeh as akdr ei t ickey aç ep kmmaek t ak du ıvr . vetine karşı çalıştıklarından dolayı, kar- .. • 1-: • • .... ' Be:n�m�. döşeme t ,. • 45°±1s· Titreşim Ustten vealttan • izolatörü asgari 5 mm boşluk bırakın Kanal Kanalavidayl a bağlayın Şekil 18. Titreşim yalıtımı yapılan hava kanallcırındcı sismik /ıcılaılcır ile sismik bağlantı.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=