Tesisat Dergisi 128. Sayı (Ağustos 2006)

N " " ' ' ,c, N "iii ·e "' "iii � uygulama ARIBA I Teknik Özellikleri: Motor çeşidi: Fırçasız doğru akım motoru (İTÜ tMaosatorırmgüvceüü: r3ektiWm)(yazılı) Motor sürücü çeşidi: Mikroişlemci tabanlı fırçasız d A o r ğ a ru akım motor sürücüsü (İTÜ tasarım ve üretim) ç toplam ağırlığı: 230 kg (sürücüsüz ağırlık) Aracın ölçülen son hızı: 96 km/h PAaknüegl iüncüür:e(t1e, b9 iklWd i ğ) iLmi tiy uemn fPa oz ll iamgeür ç: 800 W Tekerlek çapı: 25 cm (Bridgestone özel tasarım g G üneş araçları lastikleri) övde uzunluğu ve eni: Boy: 4,3 m, Genişlik: 1,8 m ö Ta l e k ç l ı ü m e m m , e d g t e e r v r i r i e l s im s is i , t ae h r m a ız ç i , : ö a C n k a ü p n ab d n u o e sl l iu s l v u i a s k t s e ı o tm a r s i a ıyn il l ı e a , d k p o a il t o n ta e a t d ı g l i m l ü e ç ı n ş , mR Fe s av ef er i, hhı az bbei lrgl iel eşrmi n ei ps ii l ostaa yyeasni snıdt me atketlae, ma ey tnrıi bvi legri il es ri or ıll amr aa kk t ap i sv te kkeanyadreı nddi lae rbeuk l udneağne ral ennad ibr iml gei ssai yyaarpaı l amkat ak ­ t G ad ü ır. ç katındaki düğüm noktalarındaki gerilimler: 19 VM,o1t5o0ruVn, 3ü0z0eVri.nden akan en fazla akım değerliği: 3 G 0 A (Sınırlandırılmış) ö üre v ti d m e ) : Karbon fiber monokok gövde (İTÜ tasarım ve SMiestkeamniik( İ TAÜkstaasmar:ımDovueblüereWtimis)hbone Süspan siyon üFrreetnim: )Hidrolik disk kaliper sistemi (İTÜ tasarım TMeokteorrletkahsraikyıssiıs:t3emi: Tek tekerlekten (arka tekerlek) dAorğarcuıdnanaztaahmriik msiestnezmilii: Eğimsiz yolda, ?Okm/h o4r5taklma/mhaohrtıazldaama1 2h0ızkmile, İ6s8taknmbul Park eğimli pistte 138 ARIBA II Teknik Özellikleri: M M(1 o o O t t oo d r r a G Ç ki ü e k c ş a ü i d : b i: o 2 ,y S u 2 a n b - c i 7 t a , m 2 k ı ı W s k ı n n a m ( t 1 ıs a 0l 0 ı o 0 d - l o m 4 ğ a 0 ru 0 k s 0 a ı k z dı ı m e n v i m 1 /r 2 d o, a t 9 o k r i u k k W a) g M ü o c t ü o n r d u e n y ç a a l l ı ı t ştırılabilir) ım sınıfı: IP-20 Motora uygulanabilecek gerilim aralığı: 24 Volt-72 VMoolttor üzerinden akan yazılı akım değerlik aralığı: M1 1oOt oArmapğeı rrl ı-ğ2ı0: 01 1Akmgp e r Motorun hareketli aksama bağlanış biçimi: A a D k k e t t a ğ a r i r m ş m k a e a n d y üa a z r k e ı t ş n a ı e l r a ğ m n i) a . p Vi i l s i e t t e e a s u r d k y ü a g z u e te n n k e ş e ğ e r i d k b i e l u d n l e u ( n B t m a a r a s a m i f t ı am z k i ı t n z a c d d i a r ır n li . dceunğdişatirbilemlierkletendmire. kAtekdtairr.ma oranı benzetimler sonuMotor sürücü çeşidi: İki bölgeli doğru akım motoru sAükrüücgüügcüüç: 2ekleWktr(Aonriağciındüyzaeknıtedğei posundaki saklanabg iül ec üc ei lke e6n8 fkamz l ay ogl üaçl m) . aGk tüandeı rş. s Di zü zb i rv eg iüvnmd eel esnı mr f eanki ün m ol e m k a te d d ığ ir ı . bir yol koşulunda 100 km yol yapabil­ Akü grubu yazılı gerilimi (bara gerilimi): 66V Akü çeşidi: Lityum Polimer Akü grubu ağırlığı: 11 kg ePnanfeazl lgaügcüüç: 0d,e8ğkeWrliğ(Gi)üneş panellerinin üretebileceği E MA l r e e a k k c a t ı r n n i kik n s e e a t l k a A s ğ a k ı m s rl a ı ı ğ n m ı : ı t no 1 8 p to 0 la p k m l g a m ağaırğlıığrlıığı: 35 kg : 145 kg Gö G vde: Karbon fiber monokok gövde övde uzunluğu ve eni: Boy: 4,3 m Genişlik: 1,8 m Aracın tekerlek yarıçapı: 0,25 m (A1r/a4c,ı5n adketna remmae loerrasnoı naul t ıcnudnad) a k i s o n h ı z ı : 8 5 k m/ s a Güç katında kablolardan akan en büyük akım G de ü ğerliği: 125A ç katındaki kablo kesitleri: 16 mm2 Araç tekerlek adedi: 3 TFer ekne rdjüaznet lnaer ğı : i :AHl üi md rion lyi ku md i sakl akşaı ml i pl ıe rj adnits k f r e n Güneşli bir günde kabin içi ölçülen en büyük sıcaklık değerliği: 40 derece Celcius. ifil

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=