Tesisat Dergisi 127. Sayı (Temmuz 2006)

'° oo N N ::ı E E � U >. ) ., Jet !anlar çalışırken: yandan görünüş a. Hava akışı hızı profil; yandan görünüş Şekil 1 Şekil 1a ve 1b tgeöms ti en ri nm eukytge ud li ra. mHje a e t d r a h i a k n v i a a ş l s e a ı k l n il d ç ı a d r l m e ış a d tı i ğ k s ı i e s n yı yy öa rnadtet ıdğiır .k uİ t mv vee tk, uNv ev ewtti o, yn a[nNi ]j ecti nt asni nl ad reı nn imf aedyed eadnial i rgveel eknü tdl ee ğaikşıişmhi nı z ıüirlüenhüıdzüdra. Çıkış güçleri m3/s veya Pa cinsinden öo ll açrüal ke nj e gt et al en lnaer ki sç ei nl fk au lnl laanrı dl aann öflaç rmk el ı bn airimmiobnuteduerd.ilJirelet rta(nŞleakr igl e1an evlleik 1le b t)a. v J a et tnaı nn l aorrı nt a sh aı nr ae kyeet er l egşetçi ri irlemceelkel er ir i öhnaevma ­ ll iadni rg. ı Tç eaokrıi şd eh, ı zçıenvı nr esdıef ıkr i ohl da vu ğa nu ı nv abr as aş ­ vyeı l dt i ı ğhıancdiam, sbeirl j ea tk fı şa nhı nı züı rxe t thi ğaivi at mn ıen kyuov ­ ğunluğu x çıkış hızına eşittir. tMa amkas mi meunm s veerrbi me sl itl i kb iirç işn e jkeitl dt ea n al asrııln l t m a ın m a d s a aı m g a e m a r k e a s k c i i m ı r n . u a U m y y g d ö ü u n l z e a e l m i y k d a e od l a a a çr t a ı a k k n y la t e a r r ı v n s a an a ğ l a mm ü o m n t k e ü e n d o il l i d rl u e ğ r. u n H c a a v a y a d k ü ı n z b y i ü r z ş e e y k l i e ld re e r s y i i m a " p l o i ı l l ş a ik m r a aa k ç b e ıs i ğ li ı n i n l e i d m n a i n n b d u s e o f d e n i n r. o d m "e C r e e o n c , a e g n d e ö n a n e e l e m t v k l e i i­­ ldei rm. Be ek l ii rçl ii nmhaar vk aa l aa rkı ınş jı en tı fyaankl aı nr ı ybüuzneuy löenr ­ . rdeenn ı zu gz aa rkal al aşrtlıar adcoa kn aşt ıel kmi lı dş teı r .y ö n l e n d i ­ kGoeşnuel lla rvı en rdi ma nl i ldi ka ae tykri ılce an i rg. i Fr iaşn lvaer ı nç ıyk aı ş lkeı nr laalrı ınnmd aa l bı duılru. nDaanh eanögnecl l eerd ieçni ndöen bl eamh - 88 -,---'---- ı =--= =_r Jet !anlar çalışırken: üstten görünüş [ , Hava akışı hızı profil; yandan görünüş +b. sküe dtliel dhi ğa vi aü zaekrı eş ı nxoçmı ki nı şa lh ıizt mı n ea ekşuivt tvi re. t i ü v E e r t ü k ti i n n i ü l ed it ü m b r ir e v "e k s u is hv t e v e r e m t z i , a em n tk o a in m n l i i k n n a o f l a m k iti t m n ö a r e ü l n i k t ü u m n v e " ­ kuvvetinden daha düşüktür. Şekil 2, bir otopark tesisinde yerden tsai sstaermr ui f i çs ianğ jleaty at ann lbai rr ı nh anvaaslıal nmd ıor nmt ae k ek ü i d r i n i l ş e o l b e la i l n a e c r e a e n s ğ y ı in n üi d k ga s k ö ei k s t v m e e r e r m i s m e a k f iç t e e i nd g i e r ir . n iş M y aü k k ı m s ın ­ 2m. 0ı n dmae t0r e. 5oml meatlrıed ı rç. ı kKıişr i şkl eı sr imn ı yn üd ka s ei ske ll iı ğd iı r0. .A4 kms iettar ek dd ei rnd ed akhi rai şf ayzül ka soe lkml i ğaimyaa teann lya ar kt aı nv ak inrdi şal en saar raksı ıtnı ldaar ak ki ymae ds aa ffea na ırn tırılarak telafi edilmelidir. p m Bı u l in m i b nış ö t t l ı e r ü . m m T e a d l e k t i p e je o e t r d is h e i a n n v e s a a k l y ı a s f n a a d la ı b r r i m r d a g a i p r s i r şi a s y t t i e a k­­ t t i e r. kullanımı hakkında bilgiler verilecekd tO a e t h o l p i p y a a e t r s l k a i l ya a r ı m c d ı a a b c j e e ın t n a z t a i y n n ö l g n a e r a , l zi h k la e o r m ı l n a r ı C n a O k ( C h h a H e v 4 m a ) pk aa rnkal lalradr aı n kı na rybeorni nme oknuolkl as ni t ıi lna bvial irr . o Ol mt oa ­ zs ıe, nd) i ğdear zv aa rra rollı dguağzul na ruı nn (böi rr nge öğ si nt ebr ge en ­ smidaikr.a mB ul anruon t obpirasr kolnaur dcauk ioClaOraklimAiltmlearin nb ia ğ1 l0ı 0o lpapr amk' d 5e0n- 6i l0g i lpi pf emd' eer açle kemy ai şl et itre. Hava kanalı için yeryok Şekil 4. Şekil 3. CH Oa vvael aCn Hd ı4r md üa z se iysi nt ei md ei n, eot tl eoypeanr ksteank i ss öö rr lsear cy eı s dı eo vt orpe ya rek sı no gk uelnuerl. pGl ae rneı nk lai sb ea ğn ­ lıdır ve her 100 m2'ye bir adet ile her 500 m2'ye bir adet arasında değişir. Ck ı Hn 4msoennt se ö reldeirlii rgk ee nn e (l yoelradr ea nk yy ea rkel ayşaı k 3h i0z acsmı n dyau k( yaer rı dd ae )n, yCa Ok l asşeı kn s1 ö5 r0l ecr mi byauş hk iapr ı ds ae )n smöor lnet rei ne dkiul i lrl. a4n-ı 2l m0 ams Aı dç uı krıuş ma us an ­ dn aa bbi lumn leasri ı ni çiizn i nbvi reCr i lTeSn lki mo ni ttlreorli nsai sytaerml ai ­ ne bağlanabilir. Şekil 4, bir şafta monte edilmiş jet g gfa e ö n l s l e t a e n r r ı o m v la e e s k ıt b e b i d r ir i r a k . s a T p p a i a r h l a l ı i t y s ö e i r s d t ü e e n n m i t e m d s i e z i y a g d y e a n n ı n e n a l ı r oo e l l u a k r ş ti a u ğ k r i . t b A a i y r k a d ı r z i r lg d im a e r i t a b i , i a r b ş g ir ıl ü d a r ı ü s ğ p l ı t n ü ir d a a y tö u ör t n u v c c e e u d g a a e s n ­ jpei rt att aö nr l ça ar l ıçşaml ı aş yı ra. bHaeşr lhaar n, ga ir dbı inrd ah na vdaa laaçnı dk ı romt oap as ri sk tl ea rmdian, i nd ogğear el khl ia voal ml a an dd ıı ğr ı mB ua,y"aö l üj e" t aflaa nnllaarrııny loal udşemsat es ıkn ıoöl nulnear .bAi lyi r . nb iır şfeayr ,k laaç ıkka roşt oı l pa ay rakmşaayrat lna r oı nt oı pçaorkk laazr idçei ni l gdi lei şgaer tçl aerr ltiedki r .b aBşuı n ga i bj ei t tteasn ilsalrekr ud le lanılarak karşılanabilir. Bu gibi durum- �

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=