'° oo N N ::ı E E � U >. ) ., Jet !anlar çalışırken: yandan görünüş a. Hava akışı hızı profil; yandan görünüş Şekil 1 Şekil 1a ve 1b tgeöms ti en ri nm eukytge ud li ra. mHje a e t d r a h i a k n v i a a ş l s e a ı k l n il d ç ı a d r l m e ış a d tı i ğ k s ı i e s n yı yy öa rnadtet ıdğiır .k uİ t mv vee tk, uNv ev ewtti o, yn a[nNi ]j ecti nt asni nl ad reı nn imf aedyed eadnial i rgveel eknü tdl ee ğaikşıişmhi nı z ıüirlüenhüıdzüdra. Çıkış güçleri m3/s veya Pa cinsinden öo ll açrüal ke nj e gt et al en lnaer ki sç ei nl fk au lnl laanrı dl aann öflaç rmk el ı bn airimmiobnuteduerd.ilJirelet rta(nŞleakr igl e1an evlleik 1le b t)a. v J a et tnaı nn l aorrı nt a sh aı nr ae kyeet er l egşetçi ri irlemceelkel er ir i öhnaevma ll iadni rg. ı Tç eaokrıi şd eh, ı zçıenvı nr esdıef ıkr i ohl da vu ğa nu ı nv abr as aş vyeı l dt i ı ğhıancdiam, sbeirl j ea tk fı şa nhı nı züı rxe t thi ğaivi at mn ıen kyuov ğunluğu x çıkış hızına eşittir. tMa amkas mi meunm s veerrbi me sl itl i kb iirç işn e jkeitl dt ea n al asrııln l t m a ın m a d s a aı m g a e m a r k e a s k c i i m ı r n . u a U m y y g d ö ü u n l z e a e l m i y k d a e od l a a a çr t a ı a k k n y la t e a r r ı v n s a an a ğ l a mm ü o m n t k e ü e n d o il l i d rl u e ğ r. u n H c a a v a y a d k ü ı n z b y i ü r z ş e e y k l i e ld re e r s y i i m a " p l o i ı l l ş a ik m r a aa k ç b e ıs i ğ li ı n i n l e i d m n a i n n b d u s e o f d e n i n r. o d m "e C r e e o n c , a e g n d e ö n a n e e l e m t v k l e i i ldei rm. Be ek l ii rçl ii nmhaar vk aa l aa rkı ınş jı en tı fyaankl aı nr ı ybüuzneuy löenr . rdeenn ı zu gz aa rkal al aşrtlıar adcoa kn aşt ıel kmi lı dş teı r .y ö n l e n d i kGoeşnuel lla rvı en rdi ma nl i ldi ka ae tykri ılce an i rg. i Fr iaşn lvaer ı nç ıyk aı ş lkeı nr laalrı ınnmd aa l bı duılru. nDaanh eanögnecl l eerd ieçni ndöen bl eamh - 88 -,---'---- ı =--= =_r Jet !anlar çalışırken: üstten görünüş [ , Hava akışı hızı profil; yandan görünüş +b. sküe dtliel dhi ğa vi aü zaekrı eş ı nxoçmı ki nı şa lh ıizt mı n ea ekşuivt tvi re. t i ü v E e r t ü k ti i n n i ü l ed it ü m b r ir e v "e k s u is hv t e v e r e m t z i , a em n tk o a in m n l i i k n n a o f l a m k iti t m n ö a r e ü l n i k t ü u m n v e " kuvvetinden daha düşüktür. Şekil 2, bir otopark tesisinde yerden tsai sstaermr ui f i çs ianğ jleaty at ann lbai rr ı nh anvaaslıal nmd ıor nmt ae k ek ü i d r i n i l ş e o l b e la i l n a e c r e a e n s ğ y ı in n üi d k ga s k ö ei k s t v m e e r e r m i s m e a k f iç t e e i nd g i e r ir . n iş M y aü k k ı m s ın 2m. 0ı n dmae t0r e. 5oml meatlrıed ı rç. ı kKıişr i şkl eı sr imn ı yn üd ka s ei ske ll iı ğd iı r0. .A4 kms iettar ek dd ei rnd ed akhi rai şf ayzül ka soe lkml i ğaimyaa teann lya ar kt aı nv ak inrdi şal en saar raksı ıtnı ldaar ak ki ymae ds aa ffea na ırn tırılarak telafi edilmelidir. p m Bı u l in m i b nış ö t t l ı e r ü . m m T e a d l e k t i p e je o e t r d is h e i a n n v e s a a k l y ı a s f n a a d la ı b r r i m r d a g a i p r s i r şi a s y t t i e a k t t i e r. kullanımı hakkında bilgiler verilecekd tO a e t h o l p i p y a a e t r s l k a i l ya a r ı m c d ı a a b c j e e ın t n a z t a i y n n ö l g n a e r a , l zi h k la e o r m ı l n a r ı C n a O k ( C h h a H e v 4 m a ) pk aa rnkal lalradr aı n kı na rybeorni nme oknuolkl as ni t ıi lna bvial irr . o Ol mt oa zs ıe, nd) i ğdear zv aa rra rollı dguağzul na ruı nn (böi rr nge öğ si nt ebr ge en smidaikr.a mB ul anruon t obpirasr kolnaur dcauk ioClaOraklimAiltmlearin nb ia ğ1 l0ı 0o lpapr amk' d 5e0n- 6i l0g i lpi pf emd' eer açle kemy ai şl et itre. Hava kanalı için yeryok Şekil 4. Şekil 3. CH Oa vvael aCn Hd ı4r md üa z se iysi nt ei md ei n, eot tl eoypeanr ksteank i ss öö rr lsear cy eı s dı eo vt orpe ya rek sı no gk uelnuerl. pGl ae rneı nk lai sb ea ğn lıdır ve her 100 m2'ye bir adet ile her 500 m2'ye bir adet arasında değişir. Ck ı Hn 4msoennt se ö reldeirlii rgk ee nn e (l yoelradr ea nk yy ea rkel ayşaı k 3h i0z acsmı n dyau k( yaer rı dd ae )n, yCa Ok l asşeı kn s1 ö5 r0l ecr mi byauş hk iapr ı ds ae )n smöor lnet rei ne dkiul i lrl. a4n-ı 2l m0 ams Aı dç uı krıuş ma us an dn aa bbi lumn leasri ı ni çiizn i nbvi reCr i lTeSn lki mo ni ttlreorli nsai sytaerml ai ne bağlanabilir. Şekil 4, bir şafta monte edilmiş jet g gfa e ö n l s l e t a e n r r ı o m v la e e s k ıt b e b i d r ir i r a k . s a T p p a i a r h l a l ı i t y s ö e i r s d t ü e e n n m i t e m d s i e z i y a g d y e a n n ı n e n a l ı r oo e l l u a k r ş ti a u ğ k r i . t b A a i y r k a d ı r z i r lg d im a e r i t a b i , i a r b ş g ir ıl ü d a r ı ü s ğ p l ı t n ü ir d a a y tö u ör t n u v c c e e u d g a a e s n jpei rt att aö nr l ça ar l ıçşaml ı aş yı ra. bHaeşr lhaar n, ga ir dbı inrd ah na vdaa laaçnı dk ı romt oap as ri sk tl ea rmdian, i nd ogğear el khl ia voal ml a an dd ıı ğr ı mB ua,y"aö l üj e" t aflaa nnllaarrııny loal udşemsat es ıkn ıoöl nulnear .bAi lyi r . nb iır şfeayr ,k laaç ıkka roşt oı l pa ay rakmşaayrat lna r oı nt oı pçaorkk laazr idçei ni l gdi lei şgaer tçl aerr ltiedki r .b aBşuı n ga i bj ei t tteasn ilsalrekr ud le lanılarak karşılanabilir. Bu gibi durum- �
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=