1D o o N N :, � EE ,._ N 'üi ·e, ., o� "' 'üi ısıtma Sistemlerinde Yakıt Cinslerine ve Kullanılan Eneriinin Ölejülebilirliğine Göre Enerii Tüketiminin Karşılaştırılması 1.Bölüm ►► Mak. Yük. Müh. Rüknettin Küçükçalı / lsısan A.Ş. 1 . Genel Durum Değerlendirmesi t M b e ir e m k ç le a o r k n in i f k a e k t n e t e ö s r r i j s i v a t a ü t r l k a d e r ır d t . i m a B leu s n r e i l n ç a i i r le b d c e a e n lir k l b e a y s z e is ı n l1.arı:Kullanılacak yakıtın (enerji kaynağaı.nFı no)s ci l iynaski ıvt lea rs(kaöt ımn üarl,mf uaeml - oai ll,i ymeot i , b. tEolreink,trdiko,ğal gaz, LPG, vb), c. Y( geünni el eşn ee nbei l ri rj i sei ,n er ürjzi g kaar yennaekrjl iasri ,ı vb). 1i1l.1. YEankeırtjıinn i nk utl laaşnınılmmaa şmeaklliiyveeti,verimi, iV. rÜinredteileönlçeünleebrjiilnirilniğik, ullanım yerleVol.arİaşkletsmırealavneabbialikr.ımAymrıcaaliy, etleri VI. aSmisotertmis ml ear inn sküurer ulel rui,şömmaürl ivyeetkl eorni , öfonresmelivfiyaektleörrilesrdisirt.em seçiminde 2. Güncel Gelişmeler yHüakms epl me ter on ilnf idyea tel at kr ıi sn idsai ks it ehmı zl el ı rvi ne eanşeı rr ı jgi emtiramliyeekttleedriinr.i çok daha önemli hale 0h a1 m. Opceat rko. l 21 050 5A' dğeu s4t o0s U2 S0 0D5/ vt aa rr iil h oi nl ad ne 68 7a yUdSaD%/ v6a8r i lasr temv iı yş et ı sr .i n0d1eOu cl aaşkm2 ı0ş 0o3l u' dpe, işsı ke hs oa nm 2p, e5t ryoı lld2a8k i UaSr tDı ş/ vi saer i l %i d1i .4Y0aok ll aa y ğ ra o i k n i ll e g a e r i d l r g a ç i e li is k b e le e ş y k m a le k iş n ın t t i i r l s e . ü r P r v e e e l t e r y r o a d lü e s n 8 p g 0 e e k Ul ü e S l c a D e s / lvian rdiel v ef i yoar ttal avr akdoendueş1u0l m0 aUkSt aDd/ vı r a. r i l ş e k d dP a ı e ş t ı r p n o e d l t a ü r k o r i ü l d n f i i l y ğ e a e ri t r ı ( n f fu o d e s al i n - l o y e i a l, t kk m ı i t l l o e a t n r o ı m n ri e n fi , k y t L a e t P l d a G ir r ) . ı öç ı kr naer ığl mi na kk öt am, ümr ,a zmoat zkout l l ai l en ı lma raadke kn ad me n y k a o m n l a y r o l a n l a t a r l ş a ı n m m a a z k o ta t k v u e l l a k n ü ı lü l a r d a e k y a i t n ıl e maktadır. 28 oDl oa ğr aakl gaal ı zn af iny abtilra rf oı rdma ,ü pl l ee tbr oel l ifrilyeantmı beakz tedir. ş dE ı o l n e ğ d k a t a r lg ik g a e iz s n e k e u l h ll i i d l k a r le n o ı e l p a le e r k a t t r k r o ik l ü , r s k e a ö t n i m l t d r ü a iğ r ll i e v ir e ç d y in ı a , operatrnodl afiyeattklailerınnmdaekkiteadrtirış. tan çok ciddi vKeu l lkaunrı lualcaacka ke nsei rsjti ekma yi nn aağmı noı nr t ci si nmsai nni smüar lei ys ei nt i l ebrei nl i irnl e yr kaennı n, db au ggüenlkeüc eeknt eerkj ii maliyetleri de dikkate alınmalıdır. 3. Merkezi ve Bireysel Sistemlerin Kullanılan Enerjinin Ölçülebilirliğine Göre Karşılaştırılması t lKeur ilnl adneı l aönl ç üel neebri ljiirnl iiğni kauçlılsaı nn dı ma ny ebri r a e ç y ık s t e ır l . sistemlerin avantajlı olduğu t lMo rei r sk ae yz ai çsl ias rt eı nmı nl edr dü ez eknul il l oalnaı rl aa nk kk aa t O lk ib ıt y r la s a a r s ı y h b o i e r n r e u y d s a g e i e r l e r s e s i k s a m t h e e i m b ki l t ee k r d e d i n r e d . issı ivsı aytaı n d ahe a lm r ir k a e e k le s ta r d gd e a ır z . ıs D i ı d o d a ğ o r a e ğ lg a s a i l n g z e a k z k u s a ll a a rş y nı a a ç kn e l a an r p d ı a i i l s r e t i sorumlu olmaktadır. 4. Merkezi ve Bireysel Sistemlerin Yakıt Cinslerine Göre Karşılaştırılması 4.1. Kömür sKi sötme ümr l, e rme egr köer ez i dsai shtae my ül ekrsdeek bvi reer yi ms el el ya kılabil mektedir. t Ah anrcı an kt ak şöımmüar ümn aı lsi yı tet ıtğl eı rsi u( pvoemy ap abl au ml a raı , ev bn )edrj iikski ,a tbeoar ul ı nl adr ıdğaı nkdi aı s, ıbikreayysı pe l sg iesnt eeml l i lkeler ednaehraj i at üvkaentti majil ı dyıör .n ü n d e n t Al aynrı mı c adbi kakl aant i sdl aembai r evyesbeil resyissteeml kleu rl i daha ekonomik kılmaktadır. t pKoölma nümr üans ı dyaai rkeıll emr ea stı a, şkıünl mü naüsnı , adteı l mş aar tslıagr ı i bdi izkok ar ltuek l aarl ı, nkdoı nğfı onrd vae, eçneevrrej i tr üa kğ emt ei mn i mn i en r kdeazhi as i sf taezml al e or ldma ah sa ı na az t A dv e b n z ) c a a n v k e a d ç n e t e a n v j iy r l e ı le g ş ö ö a r z r ü t e n la ll m i r k ı e le ( k h t t a e o v d p a ir l u . k yi rel i lrilğei , kşöi mm üyreürnle kr iun dl l aen (ı mş eihmi rk, aknaısçaobka ,s ıvnbı r. ) lanmıştır. 4.2. Fuel-Oilve Motorin t lFauneı ml - o ii ml ' i nk abni rı eyyosketl u sr i s( vt ee ymal eçr do ek zkourl t ad K v u ö a r m ) n t ü d a r e j l i n a çi r i l ı e n a b s y il ö i n r z e . nkosnauhsiputiro. lan dez t dFau e, ld- ooiğl adlaghaazçı no ko lbmöal gdeı ğ ıı syı temral esr dı ne t dk M u ı o ğ l t l ı a o y n ri e ı n l r m l i e s a r e d k t e y a , i d n L e ır P . d Go ğkaul l lgaanzı mı n ı noal mdaa okulallnaankı lmyoakkstaadbırir.eysel sistemler-de t nFaure ls- uo i lk Na zoa: 6n l ya raı nl ndı za b( ou hr taa lravmeay as uk asyı caklığı 130° o l a r n a ı n l a d b a i l k i r ü . k F ü C u rt e ' n v l i - a n o r ü d il z ır N e . K r o i a n :6 d z ' e d a an o s la y u ü n y k ) u s k s e uı l k caklığı 130° vk eü r bt uy oağsiutşkua C r z ' v a n e i n n s b a ü o lt l r f ı u i n r l d i a k a rı a n o s ı l u it ç r ü o s r a l ü u t ş k ü ü u rr . t Fuel-oil No:4 ise su sıcaklığı 80°C vbeilirü. zerindeki kazanlarda kullanılat oF lume al - ok illaN bo i: r6l ,i kNt eo : 4i k' ei sgi öar er adsaı nh ad au cbuizr sk aı craşkı l al ı şğtıı nr mı na yyüakpsı el dkı ğ oı nl dmaa ksaı znaendseu s dn u e iy z l k e a a v f z a u a e n n l t - a la o jl r i a l ı n r n do y a : a 6 ş a a ş kn a u a ğ ll c ı a d a n a k ı t la s ır n ı : r akl aı zngaı nn a. Kazan verimi daha düşüktür. b. Dağıtım kayıpları daha fazladır. c. d. İİşl kleytma teı r ı mm aml iyaeliytiedtiadhaah afafzal azdl aı rd. ı r. v Ka e ş a y a r a ş ğ ı ı l d 6 a a ' ş n k t ı ı n i r m s h o a e n r y hu a a c n p u g ıl d i ı r e b k i e ğ ri i n s ş it f n ir u i m n e l e - a o z l i ı . l n mn oa :s4ı
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=