sıyla indüksiyon motorlarına göre çok daha hafif ve boyutları daha küçüktür. Ağırlıkl arı da konvensiyonel kompresörlerin beşte biri kadardı r. İndüksiyon motorlarının aksine, motorun rotorunu manyetize etmek için akıma gerek yoktur. Sonuç olarak; kompresörün kalkışı için gerekli akım 5 amperdan daha küçüktür. Klasik vidalı kompresörlerde ise bu değer 500-600 amperdir. Kompresör ça lı ş madığı zaman, şaft radyal grafit yataklar ile yataklanır. Manyetik yatak normal çalışma düzeninde iken rotorun, etrafında ki metalik yüzeylerle temas etmesini engeller. Manyetik yataklarda bir arıza olması durumunda yedek grafit yataklar devreye girer ve kompresörün arızalanmas ı na izin vermez. Kompresör motorda, DC den kaynaklanan dalgalanmaları düzenlemek için kapasitörler kullanı l ır. Herhangi bir güç kesintisi halinde, 1 milisaniye içerisinde motor jeneratör haline geçer ve bu kesinti sürecinde kapasitörleri şarj eder. Kapasitörler, manyetik yataklamanın devamı için enerjiyi sağlar ve akabinde normal duruş yapar. Bu özellik herhangi bir güç kesintisinde, kompresörün normal bir kapama yapmasını sağlar. Ara Yüklerde Yüksek Verim Kondenser sı caklı ğ ı ve/veya soğutma yükü düştüğü zaman entegre frekans konvertörlü santrifüj çarkın devrini ayarlar. Bu özelliği tüm çalışma bandında, özellikle ara yüklerde enerji tüketimini optimize eder. 525 kw'lık Manyetik Yataklı Santrifüj Chiller'in IPLV değeri 9,4 tür. Bu değer eşdeğer kapasitedeki satrifüj ve vidalı chiller'lerin IPLV değerlerinin çok üzerindedir. Test raporları Manyetik Yataklı Santrifüj Chiller'in özellikle %25-60 arası yüklerde maksimum verime ulaştığını göstermiştir. Çift kompresörlü modellerinde ara yük COP'si 13'e kadar yükselmektedir. Yüksek devirli ve küçük çaplı çark kullanımıyla, büyük miktarda gazın, küçük bir kompresör içinde yüksek verimli olarak çalışması sağlanmaktadır. Küçük kompresörler, chiller'in boyutl arını düşüreceği gibi mekanik odanın boyutunu ve ehiller maliyetini de düşürecektir. Manyetik Yatakl ı Santrifüj Chiller'ler 90 cm'lik standart bir kapıdan rahatlıkla geçebilmektedir. Yüksek devir, yüksek yük gibi görünebilir. Ancak çarktaki dinamik yük, çark çıkış hızıyla doğru orantılı olup, devire bağımlı değildir. Dolayısıyla düşük devirde dönen büyük çark ve yüksek hızla dönen küçük çarka etki eden yük eşittir. CD o Yüksek devir teknolojisi çok yaygın olup, dizel motorlar 100.000 ~ C rpm'de, uçaklardaki gaz tribünleri de 50.000 rpm'de dönmekte olup kritik hızın 4 ya da 5 kat üzerindedirler. Pozitif basınçl ı kompresörler ise birinci kritik devrin bile altında dönmektedirler. Kontrol Digital kontrollü manyetik yataklı kompresör performans bilgilerini E ·;; .. :ı: ' CD N ~ Modbus aracıl ığı ile ehiller merkez kontrolüne iletir. Chiller de -.. Modbus, Lonmark ve Bacnet networkü ile bina otomasyonu ile uyumlu çal ı şır. ifil ·;;, :;; C ... en ... 87 ~ J . ..,. . estetıg~~eksiyonelligin burf~kta Gıda, kimya, ilaç, ·t, et sanayi, endüstriy konut ve her mah de kullanılır. AISI 304/316 pası nmaz çelikten ima edilmektedir. Azami temizlik için son derece basit ızayn edilmiştir Çok kısa sürede temizlenir ve bakımı yapılabilir. Gıda tesislerine uygun hijyen özellikleri taşımaktadır. Kullanım yerlerine UYCıtmr-etıat-w-1iDllerinm~---.. bulunmaktadır. Fabrika Samsu ayi Bölgesi ...-~~ııı.. Ata .. •cllJ.--"",ı;.ı_ı : 15 06850 • TtN• Tel: 312.865 26 04 _._ Ofl .,.._.,,. Tel: 2.468 66 87 Fax:3 2.427 54 32 ~ e-m il:flowell@proma roses.com
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=