co 0 0 N C ~ 'ij :ı:: co N .... >, .. 111 'iii ·;:;, ~ Q ~ "' 'iii ~ • Teknoloiiyle işinize GüCi Katın 1 Bilgisayar Müh. D. Melıınet ÖZKAN / Okyanus Yazılım ODJS PRO Ürün Müdürii_ -+ı---- B il işim sektörü, son 10 yıldır inanılmaz bir ivmeyle firmalarımızın dev adımlarla ge li şmes in e büyük katkıda bulunmaktadır. Bilişim yatırımı yapan firmaların %90'ı, sadece 1 yıl içerisinde yönetim hakimiyetlerini ve verimliliklerini inanılmaz derece artırarak sistemli çalışmayı başarmış, bu sayede hem işleri kolaylaşmış hem de kazançları kat ve kat artm ıştı r. Ülkemizde teknolojinin kullanılmasının ve a lı şı l masının zor olduğuna dair yanlış bir kanı vardır. Yapılan tüm araştırma geliştirme çalışmalarının ortak hedefi, insanların işlerini kolaylaştırma k, onlara katma değer sağlamak olmuştur. Örneğin, cep telefonvap tabi ki 'hayır' olacaktır. Teknoloji bir cağı katma değerlerden bahsetmearaçtır. Bunu, kimi insan günlük yaşa- den önce, bu firmaların durumunu yumında kullanır, kimi işletmeler verim- karıda bahsettiğimiz kavramları da lilik ve karlarını artırmak için kullanır, göz önüne alarak biraz analiz edelim. ları kimilerine göre kullanılması ol- kimi devletler ise savaşmak için. .. dukça zor bir cihaz olmasına karşın,_ hayatımıza kattığı faydaları sayesinde Bu listeyi farklı bir çok disiplin açısınartık hemen herkeste bulunmaktadır. dan arttırmamız mümkündür, fakat ortak tek bir nokta vardır; o da hep daha Peki teknoloji sadece günlük yaşamı- iyisine ulaşmak için pu araçtan faydamızı kolaylaştırmayı mı amaçlar? Ce- lan ılmasıd ır. Bu, iş hayatında da böyledir, dünyada başarıyı yakalamış bir çok işletmeye baktığımızda, arka planda temel birkaç sırrın olduğunu görürüz; t Kaynakların verimli ku llanı lm ası t Müşteri memnuniyeti t Kalite standard ı Aslında bunlar herkes tarafında n dile getirilen kavram la rd ır; "yani pek sırra benzer bir yanları yok" diyebilirsiniz, fakat asıl işin sırrı bunları etkili bir biçimde uygulayabilmektir. Bunu başarmanın en kolay yolu ise teknolojiyi kullanmaktan geçer. Tesisat firmaları büyük organizasyonları yönetir. Bir tesisat firmasında satış temsilcileri, ustalar, mühendisler, muhasebe ve tahsilat elemanları bulunur. Bu çalışan ların mesailerinin verimsiz harcanan her bir dakikası o firma için çok büyük zarardır. Tesisat firmaları taahhüt eder, yani önce söz verir sonra yapar. Burada müşteriye verilen sözle yaratılan beklentinin; gecikme, iş kalitesizliği gibi çeşitli sebeplerle karşılanamaması o firma için çok büyük bir kayıp olacaktır. Artık o müşterinin çevresinden kimseden iş alamayacak ve kötü bir imaja sahip olacaktır. Bir tesisat firmasında, müşteride yaratılan beklentinin, bu kadar büyük bir organizasyonla kaynakları verimli kulŞimdi biraz daha özele inersek, tek- !anarak eksiksiz ve tam zaman ında nolojinin tesisat firmalarına sağlaya- gerçekleştirilmesi, ancak ve ancak 200
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=