- <O C> C> N C E ·;;; .. :ı:: <O N ... >, .. vı ·;;; ·e .. C .; "' ·;;; ı! ~ teknik bilgi r 1 • DalgıCj Pompalar ICjin Enerii Kablosu Ek Yapım Teknikleri 1 E.Cüneyt BULCA Alarko Carrier Sanayi ve Ticaret A.Ş. Ürün Yöneticisi - Su Basınçlandırma Sistem ve Ürünleri T ekniğ ine uygun yapılmayan eklerde, gevşek bağlama ve kötü izalosyon en sık raslanan hatalard ır. Gevşek bağlanmış kablo uçlarında meydana gelmesi muhtemel arklar yüksek bir sıcaklık artışına, izolasyon malzemelerinin erimesine ve kablo uçlarının kısa devre olmasına neden olmaktadır. Bu duruma yol açmamak için bir çok uygulamada, birleşti rilen kablo uçla rı nın lehimlenmesi tavsiye edilmektedir. Kötü yapılmış bir izolasyonda da benzer kısa devrelerin oluşması muhtemeldir. Yeterli izolasyon sağla n mad ı ğ ı durumlarda da kuyu suyu, kablo damarları arasına sızacak ve sıvının iletkenliği dolayısıyla içinden geçen akımın büyüklüğüyle bağlantılı olarak kısa sürede arıza oluşumuna neden olacaktır. Enerji kablosunu dalgıç motor çıkış kablosuna birleştirmek için aşağıda tanımlanan dört metottan biri kullan ılabilir. En sık kullanılan metot piretolinle ek metodudur. (D) (Bu bağlantılarda sadece bakır kablo kullanınız.) A. Şerit Bağlantı Tekniği: Kablo kesiti 7 mm2 ve daha büyükleri için kullanılır. 1. Motor çıkış kablo başl ığını kesiniz. Başlık ve kablo uzunluğunu ikinci başlık birinciden 50 mm ve üçüncü başlık ikinciden 50 mm uzun olacak şekilde ayarlayınız. 2.Kablo uçlarını kesiniz. Renk ve kablo uzunluklarının diğer kablo rengine ve motor çıkış kablo uzunluklarına uyumlu olmalarına dikkat ediniz. izolasyonu 13 mm kadar enerji kablosu uçları ve motor çıkış kablosu uçlarından geriye çekiniz. 182 3. Motor çıkış kablo uçlarını ve enerji kablo uçlarını uç bağlayıcıya (Şekil 1) monte ediniz. Kablo ve motor başlıkları arasında kablo renklerinin aynı olduğuna emin olunuz. 4. Pense kullanarak (Şekil2) uç bağlayıcıyı (Şekil3) kablolarla birleştiriniz. 5. Elektrik izolasyon bantı ile uç bağlayıcının etrafını kapatarak, kablonun izolasyonlu bölümünün de kapa nd ığında n emin olunuz. Kauçuk bant kullanarak her bağlantıyı iyice sarınız. Birleşim yerinin her iki tarafında kabloyu yaklaşık 38 mm kapatarak kablo üzerine 4 kat bant sarınız. Bantın uçlarına kabloya ters biçimde hafifçe bastırınız (Şekil 8). NOT 1. Bağlantıyı suya karşı etkili bir şekilde korumak için bant sarma işleminin özenle yap ılması gereklidir. NOT 2. 7 mm2'den büyük kablolar için bant yerine lehimli bağlantı uygulayınız (Şekil 5). B. lsı ile Bağlantı Tekniği: Kablo kesiti 2,3 ve 5 mm2 için kul l an ılı r. 1. Motor çıkış kablosu ve enerji kablosu ucundan 1Omm izolasyonu kaldırınız. 2 Motor çıkış kablosu üzerine plastik tüpleri yerleştiriniz. 3. Enerji kablosu ve motor çıkış kablosu renklerini ve uzunluklarını eşleştiriniz. 4. Kablo ve motor kablosu uçlarını uç bağlayıcıya ve penseye (Şekil 6 ve 7) yerleştiriniz. E.Kablosu ve Motor Ç. Kablosu arasındaki hattın kablo renklerinin aynı olduğuna emin olunuz. 5. Uç bağlayıcının üzerindeki tüplere ısı uygulayınız. (Çakmak veya kibrit yeterli ısıyı sağlamayacaktır.) Uç bağlayıcı 1/2° (12.7 mm) 1-! ___ _,p / ~-c===:3, Şekil J. Şekil 2. 4 ~ Buraya çentik atınız - ' Şekil 3. Tamamlanan bağlantı yeri Şekil 4. Alternatif metod bükünüz ve lehimleyiniz .-- - - - ~ .... ------, Şekil 5. 1-2° Uç bağlayıcı (12.7 mm)ı-! / ' F" ~- , Şekil 6. =:=>t ~ Çentik ~ Şekil 7. ~
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=