Tesisat Dergisi 126. Sayı (Haziran 2006)

CD C, C, N C ~ ·;:; .. ::ı: 'iii ·e, ., C Eczacıbaşı-Koramic Yapı Kimyasalları San. ve Tic. A. Ş. Genel Müdürü Hüseyin Bilmaç: •• 11Onceliğimiz; Türkiye'de Yapı Kimyasalları Alanındaki Gelişmelere Katkıda Bulunmaktır11 Eczacıbaşı-Koraınic Yapı Kimyasalları A.Ş., Türkiye'nin ve Avrupa'nın ileri teknolojisine sahip, yıllık 100 bin ton kapasiteli fabrikasında, VitrA Fix markasıyla, yapıştırma harçları, derz dolgu malzemeleri, su yalıtım malzemeleri, kendinden yayılan şap/ar, astar ve harç katkıları, uygulama sonrası temizlik ve bakım ürünleri, tamir ve yüzey düzeltme sıvaları, halı ve parke yapıştırma malzemeleri, silikon ve mastikler, karo seramik uygulama aletleri ile VitrA Therm markalı dış cephe ısı yalıtım sisteminin üretimini gerçekleştiriyor. Eczacıbaşı-Koraınic Yapı Kimyasalları San. ve Tic. A. Ş. Genel Müdürü Hüseyin Bilmaç, VitrA Therm markalı dış cephe ısı yalıtım sistemi hakkında çeşitli bilgiler vererek, şirketin vizyonu ve gelecekteki projeleri üzerine düşüncelerini aktardı-----------------------------+- E czacıbaşı-Koramic Yapı Kimyasalları (EKY) ürünleri, ilk olarak 1999 yılının sonunda piyasaya sunuldu. Bu tarihte planlanmış olan dönemin cumhurbaşkanının da katılacağı büyük açılış töreni, maalesef ülkemizin yaşadığı acı deprem dolayısıyla ertelenmek zorunda kaldı. Deprem EKY bu noktada Eczacıbaşı Yapı Grubu'nun özellikle yurt dışındaki gücü ve yaygın satış kanalından istifade ederek, ana hedefi yurt içi pazar olan bir firma olmasına rağmen dış pazarlarda mal satarak, 2000 yılını her şeye rağmen son derece başarılı olarak tamamladı. dolayısıyla inşaat sektörünün sıkıntılı, 2001 yılının, portföye eklenen teknik satışların da az olduğu bir dönem ürünlerle şirket grafiğinin daha da yükgeçirilmekteydi. İnşaatlardaki imalat seleceği bir yıl olması planlanmıştı, şartlarının ve bayındırlık şartname- fakat 21 Şubat Ekonomik Krizi'nin !erinin de değiştirilmesi beklenenden sektöre indirdiği darbeyle hedeflerde daha uzun sürdüğü için, inşaat sektörü tam bir çıkmaza girmişti. Doğal olarak bu bizim bütün çıkış stratejilerimizi de etkiledi. Aslında 2000 yılının sapmalar gerçekleşti. Krizlerin etksiyle yurt içinde inşaat sektörü 2002 ve 2003'te de durgun yıllar geçirirken, EKY dış pazarlarda büyümeye devam başları pazara aktif anlamda ilk ürün etti. Eczacıbaşı-Koraıııic Yapı Kimyasal/arı San. ve Tic. A. Ş. Genel Müdürü Hiiseyiıı Bilıııaç ., - verdiğimiz, ama iç pazarın neredeyse O dönemde 14 olan ürün adedi her sıfır noktasına düştüğü günlerdi. 2004 yılına girilirken konjonktürün yıl artırılarak, bugün 66 ürünlük zengin düzelmesinden istifade ederek ger- bir portföy haline geldi. Temelde seraDolayısıyla o zamanlar bizim ürün çekleştirilen stratejik planlarla, ürün mik yapıştırma harçları ve derz dolguportföyümüzde seramik yapıştırma grupları özellikle teknik ürünlerle !arından yola çıkılarak bugün 8 ürün harçları, derz dolguları gibi temel zenginleştirilerek , güçlü pazarlama grubuna ulaşıldı ve su izolasyonunürünlı:ırin yanı sıra; kendinden yayılan aktiviteleriyle desteklendi. Bu sayede şap, birkaç tane katkı malzemesi ve Türkiye'de kalitenin sembolü olan bir tane de su yalıtım ürünü bulunuyordu. 2000 yılında iç pazarda bu ürünlerin satışı da oldukça zordu. 136 Vitra markasının yanında, Vitra Fix alt markası da ön plana çıkmaya başladı. dan ısı izolasyonuna, zemin grubundan tamir harçlarına kadar pek çok teknik ürün piyasaya sunuldu. Burada altı çizilmesi gereken konu; bu ürünlerin arkasında yatan, Belçikalı ortağı-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=