<D o o N " > ' , "' it) N .... -" " ' ' ·;;; çukurlarında toplar. Havuzlardaki köp- alan 1024 adet difüzör ile havalandırıl- çıkışında yer alan sacır deresine deşarj rülerde yer alan üst sıyırıcılar, su yü- maktadır. Havalandırma ünitelerinden edilir. Son çökeltme tanklarından (Rezeyinde biriken posa türü malzemeleri çekilen çamur, çamur yüzdürme tankla- sim 8.) toplanan dip çamuru, helezo- temizler. rına iletilir. bn ii yk ogl oe jri ik daervı itrmd aa inmı nü bn iat eş lı en rai vgaösn ıdt ae rsiı lyi rl a. 3.3. Havalandırma Tankları: 3.4. Son Çökeltme Tankları: Ön arıtma ünitelerindeki fiziksel arıtma Havalandırma tanklarından çıkan atık 3.5. Çamur Yoğunlaştırma Tankları: işleminden geçen atık su, biyolojik arıt- su, 6 adet 7.645 m3 hacimli tanklarda son ön çökeltme tanklarında toplanan dip manın ilk ünitesi olan havalandırma çökelme işleminden geçirilerek, tesis çamuruna, yoğunluk kazandırmak dtaannkdlaarğınıtaıl,atroakplagemliar. odasın üz l a şet rı rem ka uür nu li taens i nç da em (uRr eysoi ğmu n9 ) 3 adet 804 m3'lük tank yer al- Her biri 14.469 m 3 hacminde maktadır. Yoğunluk kazanan olan havalandırma tankları, çamur, çamur çürütme tankla- (Resim 7) hava akışı sağ- rına iletilmek üzere, homojen layan 400 kw'lık 4 adet turba karışım sağlayan çamur mikkompresör ile her tankta yer ser tankına gönderilir. '------'----'�---'--------------� yasalarla sınırların belirlen rekmektedir. ôrneğin bir il i ç l e mne ins i a g t e ık su problemi için hem Valilik adına it Çevre Müdürlüğü, hem DSI, hem Köy Hizmetleri Müdürlüğü hem de Merkez belediyeler müdahale etmektedir; bu durum hem gereksiz emek ve zaman kaybına hem de denetim kargaşasına neden o/maktadır. Bunların ortadan kalkması için yapılac liklerle denetim ve a k k o nytarsoal lbdi reiğmi şl ei kr i kesin çizgilerle belirlenmelidir. Ülkemizin su politikaları belirlenirken ülkemizin bölgesel farklılıkları göz önünde bulundurulmalı, buna uygun yönetmelik/er hazırlanmalı, den me merkezi idare kontrolünde bue lutlne durulmalı, ancak uygu gesel koordine merkezle larim o a /ula ş r tud r au / l b m ö a l ı ve bu merkezlere yetki esn rakılmalıdır. ekliği bıSu politikaları konusun sikliğimiz de eğitim kondua s buirn b d a a ş d k ır a . e Ü k l kemizin her köşesinde su rına yeterli kaynak ayrılamapdoılğitıikgailbai, bu konularda çalışacak personelede kaynak ayrılamamaktadır. Bu sorunun ortadan kalkması için merkezi idarece oluşturulacak bir kurum ve çalışan- 160 Ülkemizin bölgesel farklı lıkları göz önünde bulundurulmalı, buna uygun yönetmelikler hazırlanılmalı, denetleme merkezi idare kontrolünde bulundurulmalı, ancak uygulamalarda bölgesel koordine merkezleri oluşturulmalı ve bu merkezlere yetki esnekliği bırakılmalıdır. /arının, ülkemizdeki yerel yönetimlere eğitim ve bilgi desteği sağlaması, olu turulacak programların koordin rak hazırlanması uygun ola eli ola ş c lece su kaynaklarımız bilinaçkl it ı ro. l Ba röayk korunur, yapılan yatırımlar daha uzun vadeli ve daha doğru, akılcı yatırımlar haline gelir. Bu konuda Belediye/er ve Kamu Kurumları ortaklaşa çalışıp, merkezi idarenin koordin miz için doğru su politikae/saiyrıleo, luü ş lk tue rabilirler. Su kaynaklarımızın geliştirilmesi husu sunda, mevcut kullanılan su kayn rımızın kirliliğe karşı korunması b a ir k inlaci önceliğimiz olmalıdır. Belediyeler taratından hazırlanmakta olan ruma Yönetmelikleri'nde yeHraavlzaan K kuo rallara mutlaka uyulmalı, özellikle kısa mesafeli koruma alanlarında kirlilik yaratabilecek her türlü etki kontr tında tutulmalıdır. Bu konuda Beolel daliyeler ve Kamu Kurumları ortak program hazırlamalı ve birlikte çalışmalıdır. cut su kaynaklarının korunması içinM lediye arazisi, Kamu alanı yada ö B z e e v el mülkiyet ayrımı yapılmadan tüm kuru lar birlikte çalışabilmeli, gerekli nok m ta larda kayn sinden öneamk l iaski t taermı l ai zb i lsmue y luidni r. t ü H ke enp mekte olan bir hazine olduğu bilinciyle tasarruflu olarak kullan masının sağlanm a s ı ıglmeraeskı lvileiğdidairğ. ıtılYeni kaynaklar bu zın ana sebebinin, lems ak yi ka a yçnaalıkş/maraımmıızı kirliliğe karşı koruyamayarak yok etmemiz olduğunu asla unu lıyız. Bulunduğumuz bölge içint mg earme kal i olmayan bir su kaynağının -ki bu nak bir göl olabilirya da bir akarsuk o a l y a bilir- başka bir yerleşim alanı için h yati ihtiyaç olabileceğine dikkat ede arek, koruma altında tu ce temiz su kaynaklarımtmızaılnıy dı ze. ğSi l a, adreı tılmış atık suların da tarım arazilerinin sulamasında kullanım suyu olarak
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=