Tesisat Dergisi 122. Sayı (Şubat 2006)

güoc�I f __J "' o J( :J:: >:I,, ' "E ii > i G) o -., . iii .. .. .. GORUNUM ► Toplumsal Değişimlerde Karşılaşılan Sosyal Farklılıklar T si o ll p e l ru amrsaas ıl gdöerğüişş i vmel edrezğaemr rına neden olmaktadı r. Öze f a a l n l r ik k la l l e ı ; l ı kn k l e a ü ­­ ruel usseal ll ebşi rml i kel eyrei edt koi ğl ermu ezk ot er ;uvnal ut a ng, i dmi şi l ; let, dil, ı rk ayrımlarına zor tür, örf ve birliktelik zedellaemnmaketkat;ekdüirl. Avrupa'nın XVIII. asrın ortasına kadar süre gelen karanlık devri, yüzyılı aşan l K a arı t, oyl iakr, ı mO ar tsoırdl oı kkssı,k ıPnrtoı l at ersı , tFarnanssaıvzaİ hştl iinl açll ie nvme eRsöi nneenseadnesnl a otl mo pulşu;mblial irmı n tebki ­ d no e l m oj o iy k i, teknoloji sanayiyi, sanayi de rasiyi doğurmuştur. Sonuçta ülkeler, laik devlet anlayışlar mokrat bilgi toplumları halineı gielelmdieş­ lerdir. di me pyaü kAsverul i şp aç' na ığnı nkıayraanşlaı ky da ön nOe ms ml ear innl ı r rl aa kbl aa şm a la a t y o a v rl e n u ğ b ç u i ö r' kn s ü u ü ş n r e , d ç y ö o e nl n e ui m p ç , i a n r ğ e ö d d n a e e k n s i a o d n la u srdaink , ibleilimdevveletteikşnl eolroi njidi ea ygıer mri akmalımş aoslı, ması gösterilebilir. Osmanlı döneminin asırlar sür ns eı ntı ifmvi nadt aen; dAanşa dmoul ua mh ea ll ek ıs id ag öi mr maeün ik ş it y n ü ö c r ­ . i Anadolu Türkler türk'ün önderliğinid, eTüCrukmkhimurliiyğei nt 'il eAktaa ­ zanmış sayılır. Cumhur şu ile demokrasiye geçişiydeöt'ninemkui roullaun 1950 yıllar l d a i n y s ı ş i z ı , l i t k o a p l n u ı n l m a a m g kı ö a n d z a a ü g n r e d sl e ü m re h e i n m ç bi l ş a ir ; i k z a li a k k m s a in a n e n ai nsakneı lrmi , amz ebmi r lui kr uv,e hi noacnaçsl ıa, bk eöryal bü es ür yial e şd aa mr aı şi tl eı rm. Bi za, şsöar yt ügl ıün agnaaylrai rmı müı sz l, i md li en ­ rimiz ile en huzurlu dönemi yaşadı- 18 Celal OKUTAN ğımız bu süreçte, ülkenin geri kalma nedenleri olarak bilim ve teknolojide yl aertı emr ıszi zsl iağyi mı l mi za, l eı dğı ri.t i mB ud enkeidneonkl es aondl ıök ­ nemin çocukları olan bizler liyetçi, muhafakazar ve inan,çdlıabhira n m es illi temsil ederiz. Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar t h B u u i l r u r li i ş ğ y i e M 'n t ü ' i i n n z e 2 il s 5 ki . ' n B k d ü u e y r uülku şMyi lı ll ed tö nMüemcül i s; iCKuumr ­ 'Şu Çılgın Türkler' tabının yazar man'ın söyleyiışiSialeyıknutTlaunrmguışttıÖr. zMa k ü ki­­ tl eervi ai lzei , yaat azlaarrıı nm ıazbı na ryt oı l mk t aa nmvı şa rseötytilkel me r i bh iat şoal ur nı l amr uı nşat ,u ri .nSa an yı l mı n aÖzz ga ük çml earni n' ı ne vşuar guladığı gibi, Avrupalıların Türklere haçlı seferlerinden bu yana ser dikleri ve bizleri çılgına dönüştü g r il e e n Türkiye 'niıı geııç ııesliıı çoğunlukta olduğu toplumsal yapısı dikkate alıııarak, ülkeııiıı eğitime, özellikle bilim ve teknolojiye önem vermesi, bilgi toplumu olma girişimlerinde buluııması, duraklama dönemi geçiren batı ülkelerini yakalayacak ve arayı kapatacak tarzda çağdaş bir ülke olma hedeflerine yönelmesi gerekir. tmu at usmı ' nl aı rt eı nkı r aa rntl ea kmr aark oi kç ui ny uSpe dr ve ğAenrl le a n ş ­ dirmek gerekir. Özellikle bu anlaşmayı f tim i ı k m z' i na,l a' Byea nn bn ea şyma up rt aı mh.hSa as dDerc. eRiı mz az aTeavt ­ . d e ğ e' rsl eönzdüinr md eekki çuomk uyrasraamr l aı dzı r t u t u m u . ğ Ü19 i l m k 5 e 0 i m z - i 1 z 9 1 d 6 9 e 0 2 C 3 du - o m 1 ğ 9 h u 4 u m r 0 i l y u e l d a t o r ç ğ ao u c ra m u s k l l ı a u n r l d a ı a d r e g i d ö l i e ­ rl aü şb ev rea ab en rl a, y1 9ı ş8f0a rskol anr rıafsaı znl ae sol li mn ab mi z al ekrle değer yargıları çok değişiktir. günün gençlerine; geçmiş tarihi, Böurf ve adetlerimizi, ekonomik zorluklar iççoi nkd ef a gz el al i şbi mi r yç aa rbaarl ıa roı nl mı aa nml aa tkmt aadnı ırn. 1950'Ii yıllara kadar yaşam tar draadkyi oyyear ysıinnlial errı ,i ,gtaezl ldaoml abpallaar ı , t ez kı mtıüzk r naklar ile kağnı, çarık, şalvaırggibibiioölar nmeekml eer k, tgee; nbçul eg rüen khüi ç eb ikr oşneoym ii fka dk eo şeutl ­­ laarrddı ae dt oi l mp l eu kmt eu dn i r m. Baun eavni l ayma dr gaı l aa irl ıe gböi z r ş l i k e l h e r r i i d d a a y ğ a ı l m n ı a ş k m ta a , l a m r ı a h o a r t l l a e d a ve n h k e a m l k ­ ­ amnal ak yt aı ş, l aatraı ek ar kyi lbaoillme al ikdtea rdl eı rr. iGn eü nbüamğ ül ı lzı k dbeakbmirasaıildeedve bir kişinin bütün aileye ri kapanmıştır lerdeki yaşam, eğitim olanak. Alarrıt,ıkTVkeankttarımları ve medya bilgileri insanlar mr eınzkal efrai rgköl ı spt eernmc ieşr, ei lnesraançl am ı ş , d e ğ i ş iık r ler mainzinoyanı sıra, başının çarıensgineelibşaimkrunluluğunu göstermiştir. Avr değuipşaimtobpulunmdalanrınddaahgaefliaşimle oluşan rklıdır. XX. ma saı rzdtaa h1 . r ivbea ti ı l vDeü 1n y9 4a 5s' taevnabş uı n yı na ni naadneı l ­ vbai l imm evedet en ksnooğl oujki ssaavvaaşşı n, ayebrı ini b a t ı d a rakmıştır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=