Tesisat Dergisi 121. Sayı (Ocak 2006)

bCi ur mb ha uş ar iryı ey ta' i nu lkauşrtuı ğl uı şguönr dü laünr . bNu i t ye ak ni ma l ee e k n n o b n p a o o ş m l a it r i i k ı k l ı a o c iş r ı t a a v m d e a d m y a ö la ö n r e nı t e m ic ı ç i z le ı ı k n r a i , n n ö , l n a s d r o ı e n s g y b e o ir dk üı szme yı ndıen eoğki ut i mm as -i zy aozl dmuağ ub i lhma teı rylea cneak eb ği l iirt.i mBlui gküi şni l ekrai rnş ıcl aeşhı laal en t it evme etlospol ur mu na, r le i u ş tk l t u i i r l ş e m r ui i ş n s da a a y y nı d l b m ın u a b l y ı i d a r ı k n r a a . ç C k u k e i m n ş d i h y i u i k r b e iy i n r e d kt' i e n in n i a g k r u e a gb eı rlaeknt ı ğş ıömhırze ttlaekrdi ni ri nd ey, eüt el kr lei meiğzii tni möin adle oml da umğı uş , a bn laakşi rı l ı ür .l kBeun iann lbaamş adraı l tı i ci sa irme tl et er ,i çsoankaitsivme ssapyoar bailliarinzı.nda, medyada bir l bB ai i l r z i ı m l n e , r ci s e ea h s n a a a l s e t t v i k d e o ir r . t k e Ç u k t n a a o ğ n l d o e a ji ğ ş ki l t ı g i k m e ta l l i i n ş a im u y z l d e a ı r n k e, y d a a ı y k p a l k t a ı rr ı u ı n m y ı d u u v n r e u a tmm ya u a k m ş l a ı i ş n ş, s ı m a e n ğ la l i a t ri r ı m ın üd l d e k a e v k m r a a i z z n a d ı n ş e, imn ea kn tı lemd iar z. Dc oe hğ aa ll eat f öe trlneerk; ldeer ipnri esme r, gt ai l şe ­ kk aı nz, a lyaarnı ngdı na , ksaarlşgı ılna şhı laasnt aşlaı kş kvı ne l ıtkr a üf ilk kmeı mş , i zbei l i hma sv ec et he ak lneot ll oe j i ö yn ösnı rüanlda er an çeı kk ­ r sk ı i a k m y le ı n z r a i k m b l i a i l z g n i i m g t a ö o k s p t t l a e u d r m m ır u . i ş H o ti l r e m . r a B a m u l a a s n m o d r ı a u z n d ile l a a r n ­ i üa nl kl aeşl eı lrmi na l çı doı rk. Dg oe lrai sy iı ns ıdyel a oelğdi ut i ğmuemöunz l cu e e y n l m i m k a e tm a m n ız i ı z m g , e a ç r m a e ğ ı k z d ir , a . t ş B o u p y l a tu ü ş m r a c m oe l h a k a r u l a r e k a t t l b l e a i n l r i ın t n ç e a ­ su iysgaut l sa emkat ödraü, dü ree tei mğ i t vi me di eş ,l ettams ea dr ıemndaa , y ls e ı i r p bi , i n n t e i e k k a n a lm i d k a a e r k l et u a m z d a a ır n n . a l i a n ş r ç ı b n i u l a e r e vi k e n s d m i e k ü n li h ğ b i e n a n ş d a l c i a s i­­ lme nı n dg iad eörni l ml e emslievr ien i nsoarul ımn mlualuskı kzaopr suan ­ ludur. sMeünhdernodmi s, l i ke ğhi itzi mm ed tel e kr i an zd ae neı lna nk otrekmu neçl t be a d il l g ı i ğ l i m l ı e e ri g n z i , b u in m d u ir e t . s u l B l e m il k i a m s i ç ıd v i ı e r e . ğ t A e i l t k z i n m e o im lo se j a i r ğ t hl a a a k n s ip ­ my aanzl ısşal ı,k lbai rl ga i syüor ük ksluenr u. Bi nu st üarn lt aerkı nbi küeylüek gmüavnel anr idçei nndeey i mu yl egrui li al em ka adza a hn de ırk ltaürrı hmaüt ahlea rnıd yi salpemr daek ,t atdeı kr lna ri s. yBeun lyearkdl ea ş vı me Pt eski nk iokmreetsrsi ka md ilaagr dr aa msıı kt agnöı rmü al my ae nk t emdüi r-. Bugiiıı karşılaşılan temel sorun, eğitimli kişilerin celıaleti ve topluma etkileri sayılmalıdır. Bizleri esas korkııtan eğitimli aydııılarm celıaletidiı: Çağdaşlıktan uzak, bilim, sanat ve tekııolojik gelişimlere ayak uydııramamış, eğitimde kazandıklarmı unııtııııış iıısaıılarm davraııış, yaptırım ve yaklaşımları ülkemizde iııamlııwz cehalet örııekleriııi sergilemektedir. ht ee nmd i es lzeur inmui z mç oü ğhuennl udki st al de ırri . mÜi zn iivne rbsii r n keı ı n s m e m r j v ı i s e k i n a a i y y n n r a ı t m a r ş l s a ın r u ı ı , n m ı b u bm h il e a m t r o , e t m s la ı e c r k ı a n t k e d d sa ir u n . t l b a s i­ı shua lbuesr i sot el umpl,e rtdüemn hd aa vhaal ıe ksoi snt oe mm ilke roiln dmueğvuc nu ut t ui rd. dÇi ao kel adreı nf amn -ecsoli le, kpt ra işml aerrı mh aı z vmaa, l aVrAı nVı ,n VaRvVa n, tça aj t vı et i pdi e kzlai mv aa n tuayj lgaurlı an ı b k l i l i m m a e m d e ı ş k ı t n e d , a k l u i m y g a u l d a e m n a d i ğ g ö i n r d m e e y s e p n l i t lere raslanmaktadır. s Pm a r e o m s je l l a e y r i k a çt a iz p şi r l m a o r j eı a m n y l ız a a pm o t ı ı l n r d a d u r a ğ a u e k l e g im i a b z l i ı , a p p , a r r t e o a s j n e ­ çbiezni myi na pdteı md' ei dn ed iyai smı nl i d oa l ubpu,l u' np ar onj erleesr i si kai my ol al lruı ,müı çz ydoal l uç ov ğa unnal, ut ketramd oı rs. t Ça toi kk lvaar ı ö kn o l a ç n , e v b r e , a n l k a t a e n l r s o r u v i y m a g n e u a t l r s a e ı m , ş k a u o la l k l r aı a n n b ı ı s m to a ı r , m b f e rr e bi i , k l m a p n a e s y c m m e a e ğ t k i i n t k e e k ; i o n a n a k t n r ıl o m lı l a v bk e i t n a y a d a ır t lı . a t V ı s m a e l r r a i ı m m s, l a a N ğ r O l ı a n x n ın , a C b oO il to e P, gy ee nn l, esşamğ leı k, , t iat rkeuşsi tmi k, gsi bi si mk oi kn uölnalrebmi r, çhoi jk pa rnoajlei zd ev eg ük rni tdeer lme rei ogleml ma ketya ed nı r . t a s a r ı m ş eB t i u m m o e in r k i t , a s mm a e d ğ s a la l e m ö k n i a c k s e o , l r i m u k m , e s m lu l e e lu s ğ k l i e s d ği i i s s n t i e p g m l e in i l n i e i uygulamak olmalıdır. ► Mesleğin Değeri ve Saygınlığı iMç iankdi en ae nMçüohke ni hdt ii sy lai ğçi dbui nyluelracne bi işr ma lea sn ı loelkutpi r, . h Ai z ymreı ct ab i dr oçğouk rmg ae ns l ebki rd ma l leasrlı ne ak mayişrıtlimr.ış; uzmanlık alanlarına yönelÜb ilnk eamdi ze ddei ma şeksı lne kmoadkaimn aı z am küahyeı tnl ıd 6i s5i bb iur ll iuknt embauk traa koal ump , 8 k5a by ıi tnl ı moel mr t ea by ea lnel ar ri nl ae uml ua şkme aski mt ai dnıdr .e , Çöozğeul st ieckatröi rayl aönndeat i, mki na ­ dt aeş, l asraı mn aı zy ıi nd ec ühzi zi mb ei rt bvöelrüemn ü meeğsi lt ei mk , iaşrlaeşt mt ı remvae, tbaaskaırmı mg, i üb ri egt ei mr ç, euky gmu ül ahme na , dYiaskl li ka şhı ki z 7m0e tal ed rei dnid ea şçkaı nl ı şümn iavketrasdi tıer . mb öi zl üi nm, lsearyi nı sdı e5 0y' ınl di na ü 7z e5 r0i n dk ieşki i mm aa kk ii nn aa y mm a e ü t s ı h n l e e a n k d a i t i ç s ıl i i m e d a ğ i k p it t l i a m o d m ır sa . is s A t ı n ei m l c e a i k m t a ü e m l s k l e y e m e k r il z h e d a ş e ­ mk aezdainğ di nı kdlea nr ı kt ıesma esl übriel gdiel e re ğui nt iumt udle ma laa kn tdaa, kd ei pnl doi ml ear i yseatdk ei lci em ça ak li ınşat ı kml aür ı hn üeşnmd i seiküt en,vabnulı nhei zdme neltee lme emsal neıkni agdeöl i ­ rşi inmd evne udziaski pkl ai nlem aukstuald ıvrlear.y ö n t e m l e ­ Bmue ssl oe nk iu çh,i zamrae t lme ür dhee nddoi skltiok r aa ğvı rel ı kl il ı h n s e a e n n li s k d ü is b s l i t l i ü g k i h e v ğ i e z i t m i y m e e tt e g in r i l b in il i i ğy d i a e d p ğ ı a ş e b l r a i l m k ir a l ı i ş ğ y , e b ı m y n ö ü a, sNai tyegkı ni ml ı kkyaimt i rum he si zi nmeentl ee dr iennd eo l mm ue şvtcuurt. kmaadkrsoılza ırna dbi pi llgoimvael ı dme ünheeyni md i si nl ee r baat ka ınl ­ rmeağki ,t ab, i löszi ne l bsi el mk teösridne, di si ep l iohmt i yaal ıç mg eü ­ hl aeynı sdı yi sl lae rh i gz ömr ee tv ldeenğdei rr i lymi t ier kmt ee kd ti re . , hDi oz ­ dmüeştmkeakrtşe ıdl iı rğ. ı Büuc nr eetdl ee nr l ge ükna mg eu çd tai kyçee nb iai şş lea gy iar ne n gveenyça ömz üe hl seenkdt öi srldeer ii nş eayyel ınki g m e e l r i r t l e e b r i e s o i r n t a d l e a m k a a l m 7 0 ı ş 0 t ı r i l . a B 8 u 0 0 ü c Y r T e t L , üç lükke mm i ez mi çui nr uhni z, mmeütsst ae khtdöer mü ni nd e, bei nr şk oü ­ fköardüanr kaar zz at anlceıp dküazneuyni nu dgeedri re.ğ iHseor n nu eç vd oe ğsaol rkuamr şl uı l launğaab i dl i ön inr sü eş üdme , suazğml aanndl ıı k ğında bu ücretler iki katına çıkabile19 ..... N .....

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=