� dağılım eğrisinin burada kullanılabileceği bir tartışma konusudur. Eğer aynı standart kontrol eğrisi kullanılırsa, deneyler sonucunda bulunan EVİ değeri 0.67 olmaktadır. Buna karşın üniform yük dağılımı kabul edilirse bu değer (0.84) olarak hesaplanmaktadır ki bu daha gerçekçi bir yaklaşımdır. T 5g e i . r 4 k iş . l i f gM ü e a c d k i ü l s e ni n ü m n m u m m et a ok G t s t i a i r m , i ş u h im d G r ü o o c l l i d k ü u ğ g N u ü o c nk ü o t n a k s t m a ı n aksimum olduğu nokta ile ın piyasadaki pompaların çoğunluğunda aynı debi değerinde gerçekleştiği varsayılmıştır. Denediğimiz üç pompada da bu varsayımın doğru olmadığı müştür. Her iki sirkülasyon pompasında da maksimum girişggöürüclü maksimum hidrolik güçten daha büyük bir debide oluşmaktadır. Elde edilen debi oranları aşağıda gösterilmiştir: TIFON300 ⇒ Q(Pı.max) = 1 23 Q('Pıu'd.ma'C) ' HCPC AL⇒ Q(Pı.mox ) = 1 36 Q(P,,id.nııı" ) ' Bu değerlerden yüzde 25-30 mertebesinde bir farkı lenebileceğini işaret etmektedir. Evsel sabit basın n ç d lıa bimeaslbe meke pompasında bu değer sabit hızdaki H-Q karakteristiğinden 1.4 civarında ölçülmüştür. 7. Sonuç Enerji ekonomisi bakımından bu şekildeki bir sınıflandırmanın öEnVeİ mvei ihnkeasarbedilemez; ancak önerilen enerji verimliliği indeksi ında aşağıdaki açık noktalar gözlenmiştir: t Referans kontrol eğrisinin altındaki enerji tasarrufları neden göz önüne alınamamaktadır? t Maksimum hidrolik güç ile maksimum giriş gücünün yaklaşık olarak aynı debide oluştuğu varsayımı doğrulanmamıştır. t Frekans kontrollü hız değişimi kullanan tahrik sistemlerinin avantajları hem teorik hem de deneysel yönden teyit edilmiştir. Ancak önerilen metotta ayrıca vana kontrolünün kullanıldığı t Ngiehraçyeeğti nseond be iğr i sn öil mz eomlaerakkt etdaisr.l a k t a k i E V İ t a nımı verimliliği değil verimsizliği işaret etmektedir. Kademeli hız uygulamasında en uygun hı mmeassıi iiççiinn hbeirr yzoalmgaönstbeririltmeikşthir. Bu metodun z kuay dg eu mn es loenrui nçi nvbe ruel ubni l ı sinin yeterli olmadığı görülmüşztdüar.kÜi kçahrıazk kt eardi set mi k eelği trai lherr ii kn t be ,i l öi nrmn eek olarak test edilen pompada olduğu gibi, hız kademelerinin stator sargılarının bağlantı al hız k a d e m e l e r i n d eşnehk iilslesrei ddi lei rğdi şetri reecr eekd ee l fdaerke od li ldmu eğsui ghöarlüi nl dmeü, şi tdüer . Kaynaklar J. "Classificatioıı of Circıılators" (Vers. 5.0) Europıııııp WG.13, il Febrııaıy 2003. 2. Hirschberg,R., "der Belastungsprofile voıı Heizungsıııııwalzpııınpeıı in der Gebiiudetechnik -vergleiclıende Betrachtungfiir Süd ııııd Nord Eııropa", VDMA Report, Marsclı 2002. 3. Baha Atabek, "Hidrofor seçimi için yeni bir yaklaşım", 3.Poınpa Kongresi, 24-26 Eylül 1998, İstanbul. Teşekkür Bu çcılışmanı.ıı yapılması sırasıııda konu ile ilgili pompalarını Makina Fakültesi Hirdromekaııik Lcı tek sağlayan Anadolu PorsebleonraAt.ıŞıv. ,arAılıaıarkvoer-Ce raerkr içear l ıvşemSatlaanrdı ma rı zt aPdoeı ısı pa'ya teşekkür/erimizi ifade etmek isteriz. it] Bu mcıkcı/e, 22-24 Kasım 2004 tarihinde gerçekleştirilen 5. Pompa ve Vana Kongresinde bildiri olarak sıınıılmııştuı: 157 <oo D N .,,_ ""' .... N .... "" en Ekonomik YKa üksek pasiteli Gıda, kimya, ila , et sanayi, endü , konut ve her ma a,ı e kullanılır. AISI 304/316 paslanmaz çelikten im ılmektedir. Azami temizlik için: son derece basit ayn edilmiştir. Çok kısa sürede temizlenir ve bakımı yapılabilir. Gıda tesislerine uygun hijyen özellikleri taşımaktadır. Kullanım yerlerine)IY gun-ebal ve tiplerimiz bulunmaktadır. _J F S a a b m r s ik u a n Yolu 30.Km Sanayi Bölgesi Atatü Erk C �.ı..t P.K.:15 06850 •ıuv• Te ( : 31 . 65 26 00 Fax: 312.865 26 04 � Ofıs 1 "111111._ııllll"' � Te e- ml : 3 i l2: f. 4l o6w8 e6l l6@8 p7r oF ma xa: 3�µQ 2r o. 4s2e7s .5c4o m3 2
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=