N ... .. o" ... N ... r . ı . ı rektirir. Rögar çökmedikçe üst bölge tamamen yenilenebilir veya mevcut donanım seviye ayarlaması yapılarak kullanılabilir [2]. Yukarıdaki 4 m ların hızlı bir şekaildddeeddüezevletirliml eens ih(aöszaerl lliakrl.eBsuenvilyaer: ayarı) sayısız faydalar sağa. b . MGiül l ri üsl teür vkei rt l ikl iağyi böı nöl ennl ei rn, i r , cd.. GSöarğülnıktüpkroirblillieği önlenir, mlerini ortadan kaldırır, e f.. DSiünraüş güvenliğini sağlar, mik yük etkisini önler. 2.1. Rögar Kapağı Yükseklik Ayarı (Aynı Donanımla} vBeu çreevhraebsiilitasyonla, rögar üst bölge muhafaza edilir. Yapılan iş yv ea nl ni nı z cyaü kksaepl tai lğ mı edsei svt eekylae yaelnç a çl teı lrmçe asıdır. Bu, özel mekanik veya hidrolik cihazlarla yapılır. Seviye yükseltme, çerçevenin altında kullanılan düşük genleşm mento harcı veya termoseterlei çöinzeel eçni jeksiyonu ile gerçekleştirilir. Polimer betondan yapılm seltme y a p ı l abilir.ışHpalnagkia lmarel atotdao l uyrüska olsun toplam yükseklik ATV-A214'e göre 240 mm'yi aşamaz (Şekil 5). 1. Grobeton 2. Betonarme baca alt yapısı 3. Betonarme prekast baca çemberi 4. Betonarme prekast baca koniği 5. Betonarme prekast baca halkası 6. Merdiven basamakları 7. Baca kapağı ve alt çerçevesi (Döküm) 8. Baca kapağı alt çamur süzgeci (Çelik) Şekil 5. Asfaltlama nedeniyle kapakta meydana gelen seviye azalması. 130 Rögar üst bölgeyi indirme ise, çerçeve ma l taı ns ıd ial ek i gdeer sç teekğl ei nş t i(rbileirt. oSnounn ) aby aorş aölzt ıel l çimento, termoset reçine veya polimer beton ile yapılır. 2.2. Rögar Kapağı Yükseklik Ayarı (Ye Ç e vnrieDd eokniaanlıamnl ak)ı r ı lma ve deform yon ile hasara uğradıysa bu bölge k a a s l dırılır. Bakı ma, çevre malzemeyi alma, çerçeve altını çıkarma, hasarlı kapağı değiştirme eylemleri ile başlanır. HÇ ea rsçaer lvı ed easl ttı evkeh yaül kzaelyairnı dr easdt oerğaisşytiorinliru. ile faaliyet sonlandırılır. Bitüm bağlantı yalıtmaları ve yüzey kaplamalar, rögar üst bölgeyi daha dayanıklı yapar. 2.3. Dinamik Trafik Yükünün Simülasyonu Rmö a g d a ığ r ı ümsut hbt eölligf et essint il enr lueykgaurna r loalşutpı r ı ol ı rl . Bunlar trafikte oluşan dinamik yüklerin rpöı sgıa rilek atpüa mğüı nnaünetkkiimsi,yar ösgala/rfizinikşsaealt gyea rilim g a r lüesrtiün ii lvee r döigr ea nr cgiönvi dk ea sp is ba ri l. eTş iemst , b r ö ö lgesi üstünde yoğunlaştırılmalıdır. Bu b G ö e l l g iş e hasar veren en kritik bölgedir. m leyicileirşleü, lkdeinlearmd ei k s terravfoi kh i dş raorltilka ryı nü kı n lreöngi ra. r Bkua ypoalkl al arröı g üa zr eörminreü veetkgisüiveinnclieği gainbai utensstulerrlar[2t]e.spit edilir. Uygulanan iii. . YDaütşaeyyyyükü,k2, 4400 0kNk N( 2 4( 4to0nt)o, nfr)e, nleme etkisi iii. Yükleme sıklığı, 2-7 Hz iv. Tekrar sayısı, 1 06 (1 milyon) v. Alternatif don ve tuzlama gerilimi vi. Dona karşı tuz kullanmanın oluşturduğu etkinin incelenmesi vii. Basma direnci (statik} viii Dinamik mukavemet testleri B D a in c a a kapağı: mik ağırlık 50kN, alt ağırlık r1 ı 020, k5 N m, iülysot na,ğfırrel ı kk a1n5s09kHNz, y, eü kk st ee nk rtraisite 0,20m. Elastomer yük iletim çemberleri: Gerilim büyüklüğü cr = 0,6 N/mm2 , yükleme frekansı:10 Hz, 720 bin yük tekrarı, sıcaklık 20°c. ix ÇimGeri e l n i to harcı prizi testi m büyüklüğü (statik yükün %m1a0)'u, kırılıncaya kadar %10 artırlstanbul'da klasik sistem seltme ve bakımı yapılmilaekbt aadcı ar . yBüuk rada baca etrafı, çembere! kesim bteen konik seviyesine kadar iniiletarkeik mizlenir. Prekast yükseltme halkası r yö e e z s r e i l l e dş h o t a i l r r d i c l u i ı r r n u v l ü e u z r öe . r z K i e n ı l s e h a a a s s r ü ç fa r i e l l t e d h e ba z a pr ı c r iz l aı ğ ç a ı e l v a v e n . uygulaması yapılır. Mevcut sistem rr öu ng al ur druerh. a Bb iul igt aüsnyloenr dtee k enti kk li lei r iv ei n cye s e l o n ei me ve uygulamaya alınmıştır. 2.4. Geleneksel Rögar Düzeninde Gelişmeler Klasik uygulam m gö e r n ül to harcı uy agdual a na na an zbaöyl ıgf leı lke, r çd ie müştür. Bu çimentolu bileşim rin ve bölgelerin azaltılması veya gü l ç elendirilmesi ana hedef olm sik yöntemde, özel asfalt ke u s ş i tmur .m K ak la inlaersı i1k1u0llcamnı l açraapkı nbdaac ak eks ai l ipr a. ğBı a kcean üa sr t bölümü konik bölgeye kadar boşaltılır. Prefabrik yükseltme elemanları (dış çap 100 cm, iç çap 60 cm lir. Bu elemanlar değişken y) üykesrelekşlitkirtie olup BS25 kalitesindedir. Elemanlar t li e k r a mz ui ykea va leı nmıre,tiça1b3uNk /pmrimz 2 al v a e n 2 (1 8 s g a ü a n t lük mukavemeti 55 N/mm2 mento harcı) özel katkılı çimenotolahna rçci ı ile doldurulur ve sabitlenir, kapak çem bbeörlgi eyleerrlienşetirbiliitrü. Yatay v e düşey derz m em nır. üst yüzeyde kalan ü5lcsmiyo dne r ui nyl igkut el ak i bf aol tş lbuiğr lae şaismfa bl t ödl göeksüilnüer . iEz os kl ai syyeonni sa üs rküolnütrr.olEendsiliopntakkaıplıra. k , conta ve kilidi ister klasik yenileme ister m nileme olsun en önem tir. Uzman işçilik, yenilleinuenns o u b d r a e c i r ş n a ç i y ü li e k st bölge ömrünü artırm tt uu zv a( rNvaeCsI }auhyagtuelsat l e r i , adkotna -ddı ro. nLçaöbzoürcaü masının 30 çevrimde %d i ğ3i0n'ia ovr taaryaan kboeytmo nu şat uğrı .rl ıBku k, abyabcıa vkear pak bölgesinin çökm nunu yitirmesine yol easçiarv. eBfeotonnksbiyöolgeler, bileşimler ve prefabrik beton elemanlar daima sorun oluşturm tadır. Beton bileşimler yerine kulla a n k ı lan elastomer destek ve yükseltme halkaları az deformasyon gösterir, trafik, biyolojik ve kim rilme l e r e d a h a i y i dyiarseanli/fri.ziTkseeslt lgeer , elastomer ayar halkalarının dinamik sy üekr lt el irke sdearygai nl eı kdliık loelrdiunği ugnöus tveer y e t e r l i miştir. Onların göreceli düşük elastik mo- �
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=