<O oo "' -"' " <. ' ) ğs ee kr il,eryeo ğçuenk i lamr aeçkt etrdaifri ğ(i-n d5e0 dt oa nh )a. Ay üçkı k oüslatras kı n, ı fu ysgeuçlial i mr [a4d].a Bbuirntuenresdedbüet bvai, r1saO tğoenr i nt ei kaeşra ny ühkı zül aertdkai s1i , O5k0a tkfma z/ sl aa adta drbee 4e t0k0i s it i po il urşöt ug raar bki l iar p. aBkul an rdıa un ydgoul laaymı aD dl aür zı nednai tyaor iğf luenr, i nyoarpmı laml vı şet ı rh. a fBi fu rt raadf i ak lairrlaeçyiscaidyirıs(ıT, aabraloç 2hı)z. ı ve araç türü be 2. Uygulamalar ve Açmazlar As aşral ağrııddai kvkeart i çl eenk i rcöi dgi ra. rBüusgtü nb öi t li gbea r ihyal e ed ünk tui ly gd eu mn ibr a( cGaG Gk a p5a0 ğ) ıolmd ua ğl zuenmd ae ns ,i si l iaşhk ai l eçn ad ilrı şi l mm iaş lt ai rr. ı Bbi lui n dmi ğail zgei bmi ,e lçeerlliek kç oa lbauyk k ok rı roı lzı ry, opnoal i umğer ral re, rb (ePt oVnC d av reb Pe dEe) ims eetlgidöirrleecr.eBl i uonlea rdaekn ledrüleş üdkü kmt i ludkeamv eir, rmöegdarir:kapakları için referans malze1 . Kdaapkaırkıtlma, açe(Şmebkeilrd1e), ve bağlantı lar2 . lKi kal pea kottau ,r mç eambböelrgdeel earşi nı ndme av e( ö zyeül 3. ze R e ğ ö y i g m le a r r d d ü e e s ğ ) t i ( ş Ş b ti e r ö m k lg i e l e s 2 si ) in, (iŞn epkoi lz i3s)y, o n v e 4 . fYaorl k ıi l ek ar öz ga anrmüasstı b( aölsgf ea lst li na imn as evvei yy ae çökme etkisi) (Şekil 4)). ve seviye kazanması Rh aösgaarr vkearpma ek lsai rvı eü srtebhöalbg iel i tsai sn yi no ns ı ks osnı k rmaassı ı k, ublelal en dı mi y escüi lreersi , i nüirnetbiciirlek ariçvyeı l koulll a a l a nı n c ı ıl , a d rı o k n a m y a g - ı t l u a z nd la ır m m a a k e t t a k d e ır n . b Ha e s to a n r bmöolngtealje rhia toallua rpı be şu lni ka ebt me teoknt el admi r .a v e 4 i H lg a v il t e i a ö S lı r ' t n e u e y v k g e le u r r i l l a ş e m a n ş a ı k ra v tı p c e a ı bk ö oz ç y e e u v n t r s t e a iz s d i ı , i r ş b . ç Ş e il t e i o k k l n e il lnaümy lae, eçsotke t si ko, rguünvl eu nd lui kr , vbe ud auyyag nuılma my aö y nu e y ın r g i u h y la i o ç m k b t i a u r n r s . ı n t C a ö a n m d d a d rü r e t t 2 a v e y v ıl s e ı o g ş k e a a ç r k t m l n a e a rd z m a , e g b d ü u e rdüi l tküa yv eı p lgaürvae dn lai k nyeadneı nn d oa l uörn. eBmalci am ak da l op e a l r u k in ş la d tu r e r ı n d g ı u ö n ğ r bu ü l e e d t n o i n n h a am d s o a ik n r la a y t r ı ü , k v a l e e k am b n e ir l l t e e ra r ş f m i k ğ e a in ddaer,olkuimşmyaaskatal/dfiızri.ksel çevre etkisinde 128 Tablo 1. TS EN 124 Standartlarına Göre Rögar ve Baca Kapağı Sınıtlandmlması [3] Sınıf Kullanım Yeri F 900 Özel alanlar, uçak kalkış ve iniş pistleri, yüksek teker yükleri E 600 Kamuya kapalı alanlar, ağır yüke uygun trafik alanları, hava meydanları, endüstri tesis yolları, tır yolu. D 400 Cadde ve otoyollar, otoparklar, orta-üst yüke uygun trafik a l anları C 250 Mazgallar, ızgaralar, yol kenarı ve yaya yolu bileşimleri (0,5 m) B 125 Yaya yolları, kaldırımlar ve düşük yüklü araç (otomobil) park alanları Tablo 2. Cadde ve Otoyollarda Trafik [4-51 Trafik Türü Araç Sayısı Hız Araç Türü Yoğun Yüksek Yüksek hız Ağır araçlar tarafından düzenli kullanılması Normal Düzensiz Kararlaştırılmış Hafif araçlar, transit ağır şehir hızı araçlar Hafif Düzensiz Sınırlandırılmış hız Nadir kamyon traf i ği Şekil I. Kırık kaııalizmyon rögar ve telefon kapakları. Şekil 2. Aş111ınış rögar kapağı yüzeyi. Şekil 4. Kapak çevresindeki betonun hasara uğraması. f K a i k m tö y r a le s r a : l/fiziksel etkiyi oluşturan ab.. KSışıcınakbluıkz dçeöğzimşiemdleerkiu, lla nılan tuzlar, d c. . m T R e au k t s r u ı a b n r ı l e n ı t d o d ol e n u ğ ş v i t ş e u i r m d d o l u e n ğ r i u ç , ö gzemreilmuyeg, ulaŞekil 3. Rögar kapağ111111 pozisyon değişimi. Şekil 5. Asfaltlama ııedeııiyle kapakta meydana gelen seviye azcılnıası. e . Ma tomnot as jf evrei kr eeht ak bi i(l si t aı csaykol nı k ,s ıyr aa sğ ıı nş d) avkei montaj hatalarıdır. b i1 l g i v i a l e i ğ 2 ı p r ' a d lı r e k ç l v ı a e l h r a a il r s e ı a n n r k d t ır ü eı r ğ l l m e iş r a t i i , r vi y e l e m a n e ş il s ı e n i m n m i e a g g v ei e -
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=