s u p R o s E s D o s V A s 1 "' o oN -" "' u .N. .. .. .. .. "' en 'iii ·e - " " ' ' 'iii Fevzi Yılmaz Sakarya Üni. Müh. Fak. Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. l975'te İTÜ'deıı me=ıııı olan Yılmaz, 1976-1979 yıllan cmısıııda TÜBİTAK bıırsıı ile İııgiltere'c/e doktorasını tamamladı. ı\1alzeme bilimi, iiretim yöntemleri ve eııc/iisıri ilişkileri alaıılanııda ders vereıı Yılmaz, pek çok proje çalışmalan yiiriiterek eııc/iistriyel danışman/ık yapmışıır. Halen Sakaıya Üııiversiıesi Meıalurji ve Malzeme Miilıeııdisliği Böliiıııii öğretim iiyesidiı: Ahmet Güleç Sakarya Üni. Müh. Fak. Metalurji ve Malzeme Müh. Böl. 2003 yılında Sakarya Üniv., Miilı. Fak., Meıalurji ve Malzeme Miilı. Böl. 'deıı mezun olan Güleç, üretim, saıış-pazarlama ve yönetim cılanlamıda birçok firmada görev yaptı. Haleıı Sakarya Üııiv. Meıalurji ve Malzeme Mülı. Böl. 'de yüksek lisem öğreıiıııine devam etıııekıediı: ÖZET ____ _, Baca kapaklarım da kapsayan rögar iisı bölgelerinin relıabiliıe edilmesi, kanalizasyon bakım faaliyetlerinin önemli bir parçasıdıı: Rögcır üst bölii111üııün tamiri ve değiştirilmesi, bugün çok önem kazcınmıştıı: Özellikle yol yüzeylerinin pürüzsüz olması talebi, yoğun (ağu) trafikte çok öne111/idiı: Yoğıııı araç trafiği, kapak yüzeyi gerilimini ve deforıııasyonıınu (çökmesi) artını: Diğer yandan oluşan hasaı; çök111e ve seviye değişimi, araç kalitesini bozcıı; sürüş güvenliğini tehlikeye sokaı: Farklı. rehabilitasyon teknikleri yan111da, farklı baca kapak malzemeleri ve farklı ııygulaınalar da konuyu karmaşık hale getirmektediı: İş/etimdeki baca kapaklarında görülen biiyiik orandaki hasarların, rehabilitasyon 111etotlanııdaki eksiklik ve özensiz ııygu/aı11alardan kayııaklaııdığı göriilmiiştiiı: Bıı eksiklikler ile özensiz uygıılanıa/amı, saptanarak gideri/111esi için salıcı ve laboratuvar çalışması yapı/111ıştıı: Rehabilitasyon eksenli yeııi gelişmeler ve doğru uygulamalar için tavsiyeler veri/111iştiı: _________..., 126 Rögar (Baca) Kapaklarının Edilmeleri 1. Giriş Bn eü t aü kn s üalmk eı l ea rçdı es ı nadr aa çn l ahreı nm, hdeems ümr aü kc iü vs eeyyr ioilçciun yeomllnairyı ne t si oarçuınssı nudz aonl msaasğıl ı bk li ı rr iön gc ia şr aür ts ts ayyüı lzme ay kl et ar di nı ri n. Bduü zb ag ğü lnalmü ğd aü föanr ek mı o kl aanz ar nö mg aı şr t ıkr a. pAaskf laal trıı i vl ee skeavpi ya ek z me a k e s la k e t r n e ın l , i ı a n m r u a o h ç lu t la e ş r l m d if a a p s r h o ı a n b s a le a s m r e o le b l r e u , ş b t t i r y u a e r f m t ik a v k k e a t r a vİ set aönlbüuml cgüel nkealzi nadl aer ay üykosle al tçi lmmaeksti a gd eı r . or el ak reank rtöaghamr i an deeddi il nmi ne sy i a, ksl oa rşuı kn u1 n5 0ö nb ei n mİ S iKn İi bauç ıakmç aa çolar t ba yi raç akloı şymmaa bk at aşdl aı rt m[ 1ı ş] ,. mm ea vz cl aur t v er e yh eanbi i lgi teal si şymo en l emr eı şt oı ğt lı an dr ıa, da çe ğBi işr çi mo kö ünlekrei ldeer i, n ci ai ndcdeel evmee yoet o yaol ml l aı şrtdı ra. s km e u a f l l , s a t çn a o ıl n a ğ d n u a r r k t ö t e a g z n a r s m a ka p a l m p ze a a m k ç l e a o r k ı v t n u e d r a . t a B m s u a a s r a ı a m le p lma radlai y ek telni ,d isn ai ğg öl asmt e, r me isşttei r t i[k2 ] .d De ğü şe ür ek sk ua sh ui pn, as ou ryugnusnu zr övgea rş ke ah pr iank lkaürlıt üi lree ly dü ok sÇealltımn me as irsi st ek mi , iy üykasyegl ıtnml ea şst ıür rı lems ia, ltı ed kı r . rkai rrl i yl i üğki sgei lbt mi fea kktoöl ralyelrı ğdı e, s eb sa cvae gk aü pr üal tğüı ve yükseltme sistemi seçimini etkiler. y bİs o o t n y e u r s t y l ı a r e a r n ı s i ı T n d S d ö aş E e o N n ls s u 1 in 2 n , 4 , i ' s r e ö t e g s r a a r rd e ü ı h k s a t kb a p il l a it ın r a ç a s a rilagkili sbtiarknadçartölranşetıkr;ı imalıdır. Boyutlarla a. 6İn0s0anmgmirişoilmiçianlımdıirn.imum net açıklık b. Kapak dış çapı 680 mm olmalıdır. c. lKıdaırp.ak girme derinliği 50 mm olmad. mÇemrçaervaesdı)eroinlmliğailı1d3ır0. mm ( 1 0 0 - 1 6 0 e . Kn eatp aarka-çlıekrç6evmemyaotlamyadlüı dzılre. mle r i n d e f. Ks ıar ap sa ıkytlaak i 3t0e kmdme l ivke ç 4a -p8ı vaer assaı ny dı saı olmalıdır. Rehabilite g . (Ofret uzreml eanymüez,eyyaletarikulaynummaluvoelmc oalnı tdaı r lanma). h. eÜnstfayzülaz e6y dmemd üozlmg üanl ı ldüı rk.ten s a p m a Yd ıuş kı naar ı çd ıak mv ea rki ,l eç no ks öt annedma l ri tt edkenği ke rpl reorbi n y gle e e m t r l e l e e k r r e dn y e a i g l n k e ın t i id ş ri a r. T B k S a e t l E l e a N d n i yıl 1 e m 2 l a 4 e s r i uı n y z y g o a u r p n m m lu a a ğ l s u i ı gmöazketıtre[r3e]k. standardizasyonu sağlaRmöegtoatrlaürsvt abrödlıgre onarımı için muhtelif . Farklı metotlar doğal olarak farklı servis ömürleri verecektir. Amraa çv ter akfı irğı li mt aar laaf rı na dbaanğol ıl uoşl taurraukl arne ah şa ıbni lbi tae k eı md i l ei snt ebmö el gket , e d1 -i r3. yRı le hi çai nbdi lei t at es ky roanr ymöent üoyt llaer ı mn ı un ksaeyr evsi se ös mi , rhüa sv ae rmma el i yk ea tnl ei zr i l mm er e a in l s id i ı n n ir ı . u n y R t g e ö u s g n p a l i u t ri ğ k i u l a e p ç pa a a ğ lı r ı ş ç m va e a v s ü e ı s ö m t n a b e l ö z m l e g s m e e l e e n l rk a i a n n d , e m b, e a bt l o z u n e g m ü v n e e l i e t d r ib ü p a k i r k t iy i l l de d ö ö e k k n ü m m çe , o ç k d e e k li u m k l l i a p r n l d a ı ir (r Gö gGaGr g 4a 0z -ı 5t a0s) f. i yBeus i mi çai nl zdeeml i kelli eürr, ezt iel i hr li erlri v3e00kakpga/kmstabilitesi için gerekli olan 2 kuralına büyük ölçüde u( dyüa kr ltai lr+. bMeat ol zne mg iebl ie) r i an l tkeor mn abtiinf aoslydounğuu, ç krö e a g v d a r a i r m r , k e c a a g p m i a rm ğ t ı i a ş ik l ç e v i r n iy d e i h r. l e i B r k uo a g m n ü l p a n o m z it d i i t b a l a e r r m iy dü l e e kemmel çözüm üretilememiştir. Her lmearilvzaermdeırn. in avantajları ve kısıtlı yönTs i Sm gEe lNe 1y2e 4n rsatkaanmdlaarr d, eı nl ed ma ahneı nr ns oı nmı fi ı ön arln ek ğı riınl m, Da m4 0a0 dsaı nyıaf ıniıçmi nı nnıovmei nr iar l (kkıNr ı l) . mama yükü 400 kN (40Ton)'dur (Tablo 1 ). dmüi kktsi l ı nd ıerlma ri r D d iç ir 4 in . 0 d D 0 e 4 s e ı 0 n n 0 ı r f ı a i ç h ş i a n a t r ö tı s n n a ı g ğ e ö l k a r o ü y n l a e o n n, 400 kN noktasal yük direngenlik de-
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=