Tesisat Dergisi 112. Sayı (Nisan 2005)

"' C> C> N C .. . !!? z N ...... Şirket, Basketbol Kulübüne Sponso Farkını Ortaya Koydu "Bizim bu organizasyonu gerçekleştirmedeki ana çıkış noktamız sosyal bir tan ıtımdı. Fakat bunu yaparken, Türkiye'deki amatör sporlara bir katkı sağlamak ve bundan çift tarafl ı bir fayda sağlamayı amaçlıyorduk. Bu sosyal sorumluluğu yerine getirirken spor dalı olarak günümüzün popüler sporu olan ve artık tamamen ticari bir olay haline gelen futbolu düşünmedik. Bizim misyonumuza en uygun spor dalı olması sebebiyle bu seçimi basketboldan yana yaptık. Bunun nedeni, basketbolun bir takım oyununun ürünü; bir ekip çalışmasının en üst düzeyde sergilendiği spor dalı olmasıydı. Bu oyunda beş kişinin içinden sadece bir ya da iki kişinin çok iyi oynamasıyla maç kazanamazsınız. Burada herkes görevini en iyi şekilde yapmak zorunda. Bu sporda, sahaya çıkan ve saha dışında kalan herkes aynı heyecanı paylaşıyor . Çünkü zamanınız kısıtlı, belli aralıklar içerisinde oynuyorsunuz ve bu süre içinde her şeyinizi ortaya koymak zorundasınız. 'Sponsorluk' kavramını değerlendirdiğimiz zaman ise şu açıdan bakmak gerektiğini düşünüyorum: bir ülkede yetişen insanların önlerindeki en önemli 172 MAS GRUP, geçtiğimiz yıl, sektörde/arklı bir çalışma ile dikkat çekti. Beşikt(IŞ bay"n ve erkek b"sketbol takımlarına sponsor olan MAS GRUP, 2004-2005 sezonunda spora verdiği destek ile ön plana çıktı. Firma, şu ana kadar elde ettiklerinden son derece memnun. Bu işin "manevi /ıazzı"nın ıımduklarmdan çok daha biiyiik olduğunu belirten Mas Pompa San. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tayfun Başaran, tüm sektörü sosyal bilince davet etti. doneler sosyal aktiviteler ve spordur. Bunlar insanların gelişimlerine ve ülkeye daha iyi hizmet etmelerine katkıda bulunan önemli olaylardır. Bunu daha çok direkt tüketiciyi ilgilendiren firmaların üstlendiğini görürsünüz. Bizim ise ürün ya da yaptığımız iş boyutunda direkt tüketiciye hitap eden bir yapımız yok. Tamamen sektöre! bazl ı bir kimliğimiz var ve bizi de sektördeki insanların tanıması ana esası teşkil ediyor. Türkiye'deki sosyal pazarlama penceresinden baktığınızda, ilk gördüğünüz aktivite futbol oluyor. Futbol olayı ticari açıdan da profesyonel bir olay. Günümüzde bir çok kulüp zaten anonim şirket özelliği taşıyor. Bence futbola yapılan yatırımlar, spora katkı meselesi değil. Türkiye'deki diğer sporlar, ki bunların başında basketbol geliyor, bir şirket ya da ticari organizasyon yapısı taşımıyorlar ve bu yüzden çok daha fazla desteğe ihtiyaçları var. Burada bu amatör kulüplere destek olarak, bu kulüplerin de bu mücadele içerisine girmesine ve basketbolun gelişmesine katkı sağlamak istiyoruz. "Patentini alacağımız bir çalışma ile basketbola desteğimizi sürdüreceğiz" Türk basketbolunda değişik bir olay var. Genel görüş futbola endeksli, ancak gerçekte halkın bu şekilde düşündüğünü kabul etmiyorum. Biz bu konuyla ilgili bir fikir geliştirdik ve bu fikirle ilgili patent çalı şmaları bu hafta bitiyor. izde çok genç bir nüfus var ülkenin sanayi firmalarını da ın içine çekmeye çalışıyoruz . r da ne kadar çok bu olaylara tılırsa, Türkiye'de futbol ındaki diğer spor dalları da gelişme gösterecektir. flnnanın Türk gençliğine böyle bir borcu var."

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=