E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
B2B MEDYA

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay: "Tecrübemizi Ferroli ile Global Bir Konuma Taşıyacağız"

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay: "Tecrübemizi Ferroli ile Global Bir Konuma Taşıyacağız"

25 Eylül 2019 Çarşamba | SÖYLEŞİ
286. Sayı (Ekim 2019)
1.114 kez okundu

Dünyanın önde gelen iklimlendirme devlerinden Ferroli, Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmesi için Bestherm İklimlendirme ile geçtiğimiz günlerde anlaşma imzalamıştı. Sürece 5 milyon Euro’luk yatırım ile başladıklarını ve orta vadede bu rakamı 10 milyon Euro’ya çıkarmayı hedeflediklerini belirten Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay dergimize konu ile ilgili detayları anlattı.


Bestherm hakkında detaylı bilgi verir misiniz? Ferroli ile yaptığınız işbirliğini her yönüyle detaylı olarak anlatır mısınız?

2008 yılında temelleri atılan Bestherm İklimlendirme, Besler ailesinin üretim ve satış şirketlerinden biri. Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan Bestherm İklimlendirme, aynı zamanda Copa Isı Sistemleri’nin kardeş şirketi. Copa Isı Sistemleri gibi bizim de yönetim kurulu başkanımız iklimlendirme sektöründe 25 yılı aşkın süredir yer alan Mehmet Besler. Bestherm İklimlendirme, Mehmet Besler’in 1992 yılından beri ısıtma sektörde elde ettiği tecrübe ile üretim ve satış konusunda gelişmiş bir şirket.

Bildiğiniz üzere iklimlendirme sektörü çok geniş ürün yelpazesine sahip bir sektör. Türkiye, iklimlendirme sektöründe yüksek ihracat seviyelerine ulaşıyor. Türk firmaları başta Almanya olmak üzere, İngiltere, İtalya, Romanya, Fransa gibi gelişmiş pazarlara ihracat yapıyor. Her yıl ihracat oranı giderek yükseliyor. Ferroli, Türkiye’deki bu potansiyeli yaklaşık 30 yıl önce keşfetmiş bir İtalyan markası. 1955’ten beri müşterilerine ısıtma ve soğutma çözümleri sunan iklimlendirme sektöründe İtalya’nın lider firmalarından biri olan Ferroli Grubu, başta İtalya’daki fabrikaları olmak üzere İspanya, Çin ve Vietnam’da toplam 500 metrekareyi aşan üretim tesislerine sahip. Avrupa ve Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteriyor, 100’ü aşkın ülkede ürünleri satılıyor. İklimlendirme sektöründe İtalyan tasarım gücünü, ileri teknoloji ile birleştiren ürünleriyle dünya devleri arasında yer alıyor. 1989 yılından beri de Türkiye pazarında yer alıyor. Türkiye’de yaklaşık 30 yıldır 800 binden fazla eve giren bir İtalyan markası. Türkiye’ye özel bir önem veren Ferroli Grubu, stratejik konumumuz sebebiyle Türkiye’de daha etkin olmak ve pazarda üstünlük sağlamak amacıyla yerel bir partner arayışına girdi. Bir piyasada büyümek istiyorsanız derin bir bilgiye sahip olmak çok önemlidir ve güçlü ortaklıklarla ilerleyerek daha hızlı yol alınabilir.

Ferroli, Türkiye’nin çok büyük potansiyeller barındıran bir ülke olması, büyüyen ve gelişen inşaat sektörü, genç nüfusu, bölgesel yapısı nedeniyle ve özellikle kombi başta olmak üzere iklimlendirme ürünleri için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yerel bir partner ile ilerleme kararı aldı. Ferroli ile 30 Temmuz 2019’da Ferroli Group İhracat Direktörü Marco Ippoliti’nin de katıldığı basın toplantımızda marka lisans anlaşmamızı yaptık. Bu anlaşma; Ferroli’nin katma değeri yüksek ürün portföyü ve marka gücü ile Bestherm İklimlendirme’nin üstün pazar deneyimi ve yerel üretim kapasitesi birleşimiyle büyük bir ortaklık oldu.

Bestherm İklimlendirme olarak Ferroli markasının Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla yöneteceğiz. Sürece, Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan üretim tesisimizde 5 milyon Euro’luk yatırım ile başladık. Ancak orta vadede 10 milyon Euro’luk yatırım yapmayı hedefliyoruz, bu yatırım sonucunda 350 kişiye doğrudan, binden fazla kişiye ise dolaylı istihdam sağlanacak. İlk etapta Ferroli olarak 100 bin adet akıllı kombi üreteceğiz.

2019 yılında Türkiye’de toplam kombi pazarı yaklaşık 800 bin adet, kombi değişim pazarı ise yaklaşık yüzde 20’nin üzerinde. Bu kapsamda Ferroli markası olarak, Türkiye’deki pazar payını ikiye katlamayı ve yüzde 10’a çıkarmayı amaçlıyoruz.


Bu işbirliği ile ortaya nasıl bir sinerji çıkacak ve pazardaki hedefleriniz neler olacak?

Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız işbirliği, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok önem verdiğimiz bir anlaşma. Ferroli ürünlerinin pazar payını arttırmak ve etkili müşteri ve paydaş ilişkileri geliştirerek marka değerini yükseltmek ilk hedefimiz. Dediğim gibi, Türkiye’nin durağan bir döneminde 5 milyon Euro’luk bir yatırım ve Ferroli kombilerinin üretimi ile başladık sürece. 2020 sonrasında Ferroli’nin diğer iklimlendirme ürünlerini de Bursa’daki fabrikamızda üretmeyi hedefliyoruz.

Ürünlerimize şofben, oda termostatı ve soğutma sistemlerini de ekleyerek portföyümüzü genişleteceğiz. Bu çerçevede orta vadede yapacağımız yatırım miktarı toplamda 10 milyon Euro’ya ulaşacak. Şuan Ferrroli’nin farklı kapasitelerdeki yoğuşmalı kombilerini üretiyoruz. 2021 yılına kadar 100 bin adedin üstünde üretim hedefimiz var. 2022’de bu rakamı 200 bin adede ulaştıracağız.

Bunun dışında müşterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü en üst seviyede yaşayacakları konforla sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluşturduk. Geliştirmeye de devam edeceğiz. Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güçlü ekibi sayesinde, nihai tüketiciyle markanın ileri teknoloji farkı daha iyi anlatılacak. Ferroli ürünleri, Türkiye genelinde kalitemizi yansıtacak satış noktalarında tüketiciyle buluşturulacak.
Satış sonrası hizmetlerinde Noya Enerji Sistemleri ile yaptığımız işbirliği ile maksimum seviyede müşteri memnuniyeti sağlanması bizim için çok önemli diğer bir nokta. Ferroli’nin Türkiye’de şu an 100 bayisi, 185 yetkili servisi var. Biz var olan bu sistemi üstleniyoruz ve bayi sayısını da 200’e çıkarmayı amaçlıyoruz. Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla hayata geçirerek, 5 yıl içerisinde pazar payını ikiye katlayıp yüzde 10’a çıkarmayı hedefliyoruz.

Bu işbirliğinin Bestherm İklimlendirme ve Ferroli tarafına sağlayacağı katkılardan bahseder misiniz?

Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız işbirliği, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok değerli. Ferroli’nin Türkiye pazarındaki hedeflerinden biri, markanın en güvenilir ve en ulaşılabilir marka konumuna ulaşması. Bu kapsamda Ferroli’nin global know-how bilgisiyle, Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güvenilirliği, pazarlama ve satış gücünün birleşimi rekabet gücümüzü çok daha ileriye taşıyacak. Bu olumluluk ise nihai tüketiciye kalite ve servis memnuniyeti olarak yansıyacak. 

Ferroli’nin en güçlü yanlarından biri, kendi kendine yeterlilik. Yani ilk konseptten tasarım, üretim ve pazarlamaya kadar Ferroli’nin ürünleri tamamen kendi bünyesinde üretilir. Böylesine kendi kendine yeten bir firmanın Türkiye’deki faaliyetlerini ve üretimini yönetmek bizi onurlandırıyor. Bestherm İklimlendirme olarak, uzun yıllara dayanan tecrübemizi Ferroli Group ile global bir konuma taşıyacağız. 

İtalyan tasarım gücünü, ileri teknoloji ile birleştiren ürünleriyle Ferroli’ye, Türk mühendislerimizin de pratik zekâsı ve yenilikçi yaklaşımıyla çok şey katacağını düşünüyoruz. Yaratıcı Ar-Ge ekibimiz ve ürün geliştirme departmanlarımızın İtalyan meslektaşlarıyla yapacağı güç birliği ile de önümüzdeki dönemde sektöre de ses getirecek yeniliklere imza atacağız.

Türkiye pazarında Ferroli ürünleri ile ilgili ne gibi hedefleriniz var?

Türkiye’de 81 ilin tamamına Aralık 2018 itibariyle doğalgaz ulaşmış durumda. Ülkemizde doğalgaz kullanan nüfus 50 milyona dayandı. Türkiye'nin dört bir yanında hızla yükselen inşaatlar, doğalgazın hemen her ilde kullanılır hale gelmesi gibi etkenler nedeniyle ısıtma ve kombi sektörü de hızlı bir yükselişe geçti. Doğalgazın diğer yakıtlara göre ucuz olmasının da etkisiyle, kombi pazarı 20 yılı aşkın süredir gelişerek devam ediyor. 

Türkiye’de yılda ortalama 800 bin adet kombi satılıyor. Bu yıl gayrimenkul sektöründe yaşanan daralma ile birlikte kombi pazarı da bir miktar daraldı. Ancak yoğun rekabetin olduğu pazarda biz, en üst seviyede tasarruf sağlayan teknolojik ürünlerimiz ile ön plana çıkacağız. Ferroli işbirliği ile endüstriyel ürünler konusunda çalışmalarımız var. 2020 yılının ilk çeyreğinde piyasaya yeni ürünler sunacağız. Müşterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluşturduk. Bu tesisimizi sürekli geliştirmeye devam edeceğiz. 

Her sektörün dijitalleştiği dünyada iklimlendirme sektörünün de dijitalleşmesi gerekiyor. Biz Bestherm iklimlendirme olarak sektörün ürün gamındaki çeşitlilik ve teknolojik gelişiminin yanında pazarlama ve tüketici iletişiminde de ilkleri gerçekleştirme peşindeyiz. Pazarlama çalışmalarında dijital pazarlamaya ağırlık vereceğiz. Ferroli için Türkiye’de oldukça gelişmiş bir mobil uygulama hayata geçireceğiz. Tüketiciler mobil uygulamalarla servis talebini oluşturabilecek. Ferroli’nin müşteri ilkeleri doğrultusunda nihai tüketicilerimize çözüm sürecini 24 saatten 12 saatte indirecek sistemimizi kuruyoruz. Bu sadece Türkiye koşullarında değil, Avrupa koşullarında da önemli bir adım. Isınma ve sıcak su sağlayan ürünlerimiz olması sebebiyle cihazlarda çözümleri 12 saate indirmek sektörde çok önemli bir adım. Bu, tüketicilerimize konfor ve hızlı çözüm sağlayacak. Mevcut tüm platformlarda dijitalleşme ve yüzde 100 müşteri memnuniyeti sistemi kuruyoruz.


 


İlginizi çekebilir...

Optimum Isıtma Genel Müdürü Zafer Sağlam: '2020'de En Az Yüzde 30 Büyüme Hedefliyoruz'

Optimum Isıtma, brülör konusunda Ecoflam ile başladığı yolculukta aynı grubun diğer bir markası olan Alman Elco ile özellikle endüstriyel müşterilerin...
6 Aralık 2019 Cuma

Doğu İklimlendirme İş Geliştirme Müdürü Süleyman Kavas: '2020'de Yeni Ürünlerimiz Olacak ve İhracatımız Artacak'

Sektörde 20. yılını kutlayan Doğu İklimlendirme, 2018 yılında Ar-Ge merkezini, 2019 yılında da test laboratuvarını devreye almasıyla satışlarına paral...
6 Aralık 2019 Cuma

Vaillant Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Erol Kayaoğlu: "Aradığınız Her Şey Vaillant'ta Var"

Dergimizin bu ayki sayısında Vaillant Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Erol Kayaoğlu'nun hikâyesini kendisinden dinlerken, Vaillant'ın ge...
5 Kasım 2019 Salı

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.