E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
HİDROTANK
RADYAL ALÜMİNYUM RADYATÖR
BAYMAK

Daikin Yeni Sezonu Yüzde 30'luk Büyüme İle Açtı

Daikin Yeni Sezonu Yüzde 30'luk Büyüme İle Açtı

5 Haziran 2018 Salı / 13:45 | HABERLER
270. Sayı (Haziran 2018)
12 kez okundu

Daikin, çevre ve enerji dostu ürünleri ile çift haneli büyümesini sürdürüyor. 2017 mali yılını 1.3 milyar lira ciro ile kapatan Daikin, doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 2011 yılından bu yana 6,5 kat büyüme gösterdi. Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, “Yeni dönemde de yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanan hibrit sistemler ve çevreci özellikleri ile öne çıkan multi sistemler gibi yenilikçi ürünlerimiz ile büyümeye devam edeceğiz” dedi.

Nisan 2018 itibariyle yeni mali yılın açılışını yapan Daikin Türkiye’nin yeni sezona da büyük bir moral ve motivasyon ile başladığını dile getiren Hasan Önder, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bir önceki yılı 1.006 milyar TL. ciro ile kapatmış ve 2017 mali yılına girerken kendimize yüzde 20’lik bir büyüme hedefi koymuştuk. Ancak yıl boyunca gösterdiğimiz performans ile bunu aştık. Geldiğimiz nokta; Daikin Türkiye olarak faaliyete başladığımız günden bu yana 6,5 kat büyüdüğümüzü de gösteriyor. 2010 yılında 202 milyon lira olan ciromuz, Daikin Türkiye olarak yeni bir başlangıç yaptığımız 2011 yılında 340 milyon liraya çıkmıştı. Biz daha o zaman kendimize 1 milyar TL’yi aşan ciro, bin kişinin üzerinde istihdam hedefi koymuştuk. 2016 yılında milyar ciro, 2017 yılında da bin kişilik istihdam barajını aştık. Son 4 yıllık büyüme hızımız yüzde 100’ü geçti. Şu anda 1 milyar 303 milyon lira cirosu olan 1.250 kişilik büyük bir aileyiz. Hedefimiz 2020 yılında ciroda 1.6 milyar TL.’ye, istihdamda da 1.500 kişiye ulaşmak. Bu doğrultuda var gücümüzle çalışıyoruz.”

Büyük projelerin tercihi olmaya 2017 yılında da devam eden VRV sistemler ile konut tipi split klimaların satışlarda ağırlığını koruduğunu belirten Önder, “Isıtmada da büyük bir atılım yaptık. Bu çıkışı devam ettireceğiz” dedi. Önder, sözlerine şöyle devam etti: “Segmentinin en küçüğü olmasıyla dikkat çeken ve Daikin markasını taşıyan ilk yoğuşmalı kombiyi tasarlamış olmak tam da beklediğimiz sonuçları verdi. Böylece soğutmada olduğu gibi ısıtmada da iddiamızı ispatlamış olduk. Geçen yılki ciromuzun 210 milyon lirası ısıtmadan geldi. Isıtmanın payını 2020 yılına kadar yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor ve bu alanda büyük bir ihracat potansiyeli görüyoruz. Daikin Premix Tam Yoğuşmalı Kombi’yi 7 milyon liralık bir yatırımla geliştirmiştik. Bu seriyi genişletmek için 5 milyon TL.’lik yatırım planımız devrede. Yatırımlarımız ısıtma ile sınırlı kalmayacak. Daikin, Türkiye’ye doğrudan yatırımcı olarak gelirken 260 milyon dolarlık bir satın alma yaparak Airfel’i bünyesine katmıştı. 2012 yılından bu yana da 100 milyon TL’lik yatırımlar yaptık. 2020 hedeflerimiz doğrultusunda 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz.”

 


 


İlginizi çekebilir...

Amerikan Hastanesi Yeşil Bina Sertifikası Almaya Hak Kazandı

Vehbi Koç Vakfı Sağlık Kuruluşları çatısı altında yer alan Amerikan Hastanesi, çevre dostu bina sertifikasyon sistemi olan 'LEED EBOM (Existing Bu...
13 Şubat 2019 Çarşamba / 14:09

B2B Medya Dergileri Dijital Mecralarda Hızlı Bir Büyüme Sergiliyor

Bünyesinde 7 ayrı sektörden on dergi yayımlayan B2B Medya, son iki senedir web ve mobil platformlarını daha etkin kullanıyor....
8 Şubat 2019 Cuma / 10:07

Danfoss'ta Üst Düzey Atama

Danfoss, üst yönetiminde yeni bir atama gerçekleştirdi. Danfoss Türkiye Isıtma Çözümleri Satış Direktörü Serhan Günel, 1 Şubat itibariyle Danfoss TMA ...
28 Ocak 2019 Pazartesi / 13:35


©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.