E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

İnovaLİG'in "İnovasyon Stratejisi" Şampiyonu Arçelik

İnovaLİG'in "İnovasyon Stratejisi" Şampiyonu Arçelik

5 Ocak 2015 Pazartesi / 09:03 | HABERLER
6 kez okundu

Arçelik A.Ş., Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından bu sene üçüncüsü düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası’nda bir ödül daha aldı. İnovasyon Haftası’nın ikinci günü düzenlenen törende aldığı ‘Ar-Ge Liderliği’ ve ‘Teknoloji Geliştirmede Liderlik’ ödüllerinin ardından etkinliğin üçüncü günü düzenlenen ve Türkiye’nin ilk inovasyon geliştirme programı olan İnovaLİG İnovasyon Liderleri Ödül Töreni’nde ‘İnovasyon Stratejisi’ kategorisinde şampiyon olarak ödüle layık görüldü. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, ödülü T.C. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan aldı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin, uluslararası yönetim danışmanlığı firması A.T. Kearney işbirliğiyle gerçekleştirdiği Türkiye'nin ilk inovasyon geliştirme programı İnovaLİG’de şirketler hem inovasyon yetkinlikleri bazında yarışıyor hem de inovasyon kültürlerini interaktif bir platformda geliştirme fırsatı buluyor. İnovaLİG'de yer alan firmalar hem Türkiye hem de Avrupa standartlarında inovasyon karnelerini elde etmiş oluyor. Bu programın benzerlerinden en büyük farkı, inovasyon yetkinlikleri değerlendirmesinde A.T. Kearney'nin başarısı kanıtlanmış IMP3rove metodolojisinin kullanılacak olması ve bir inovasyon programının ilk kez böylesine geniş bir çapta ve ulusal boyutta uygulanmasıdır. Yarışmaya katılan firmalar 5 kategoride değerlendirildiler. İki aşamalı gerçekleşen ödül sürecinde her kategoride ilk 10’a giren toplam 50 firmaya yapılan ziyaretler sonrası her kategorinin ilk 5 firması belirlendi ve jüri değerlendirmesi sonucu her kategoride ödüle layık görülen şirketler seçildi.

Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında birbirinden değerli 3 ödüle layık görülmenin gururunu yaşadığını belirten Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, Arçelik’in inovasyon konusunda da Türkiye’deki girişimlere liderlik yaptığını ve inovasyon ekosisteminin kurulmasına destek olduğunu vurguladı. İnovasyonun Arçelik’in stratejisi ve iş modelinde çok önemli bir yere sahip olduğunu belirten Çakıroğlu: “Global vizyonumuzu destekleyen stratejimizin odağında inovasyon yer alıyor. İnovasyonu şirket kültürünün ve iş yapış tarzının önemli ve ayrılmaz bir unsuru haline getiren Arçelik A.Ş. her aşamada geliştirdiği inovatif çözümler ile sektörde fark yaratıyor” dedi.

Arçelik’te inovasyonu, ürünle sınırlandırmadıklarını ve tüm süreçlerde inovatif yaklaşımları hayata geçirdiklerini ifade eden Çakıroğlu: “ Şirket stratejimizin ana taşıyıcılarını marka, tasarım, kalite, teknoloji ve inovasyon olarak ifade ederken, inovasyonu teknolojiden ayrı olarak belirtiyoruz. Şirketimizde inovasyon yönetimini, farklı birimlerimizde çalışan ekiplerimizin bir araya geldiği ve doğrudan Genel Müdüre bağlı İnovasyon Direktörlüğümüz yürütüyor. Böylelikle inovasyonun, şirket ajandamızdaki önceliğini daha da görünür kılıyoruz. Bunun da ötesinde, yenilikçi fikirlerin sistematik olarak ve daha hızlı değerlendirileceği ortamı sağlıyoruz” dedi.

Çakıroğlu sözlerine şöyle devam etti:Kendi Ar-Ge kaynaklarımızın yanı sıra; üniversiteler ve araştırma kuruluşları ile teknoloji geliştirme çalışmaları ve yoğun işbirlikleri yapıyoruz. Böylece inovasyon süreçlerimizde çok yönlü hareket edebiliyor, daha hızlı sonuçlar alıyoruz. Hem yurt içinde hem de yurt dışında inovasyon ile ilgili pek çok önemli organizasyonda yer alıyoruz. Örneğin, açık inovasyon platformlarından faydalanıyoruz. Erken aşama teknoloji avcılığı yapıyoruz. Rekabette bizi farklılaştıracak yeni ürünler, ürün özellikleri ve iş alanları konusundaki inovasyon çalışmalarımızda hızımızı arttırmaya ve yenilikçi fikirlerin yeşermesine fırsat vermeye önümüzdeki yıllarda da devam edeceğiz. Bu çalışmalarımızın ödüllerle taçlandırılması bizi son derece mutlu ediyor.”


 


İlginizi çekebilir...

15. Ulusal İKS Eğitmenleri Konferansı, İklimlendirme Başlığıyla Düzenlendi

ISKAV tarafından geleneksel olarak gerçekleştirilen Eğitimci Atölye Çalışması, yeni adıyla Ulusal İKS Eğitmenleri Konferansı, 'İklimlendirme' ...
16 Temmuz 2019 Salı / 11:48

FORM'dan Japonya Çıkarması

Form Şirketler Grubu, bu yıl iş ortaklığı gerçekleştirdiği Japon Mitsubishi Heavy Industries'i Tokyo'daki yeni merkez binasında ziyaret etti....
8 Temmuz 2019 Pazartesi / 09:12

İklimlendirme İhracatında Artış Mayıs Ayında da Sürdü

İklimlendirme sanayi ihracatı mayıs ayında yüzde 16,7 artışla 473 milyon dolara ulaştı. Böylelikle yılın 5 aylık ihracat geliri de 2 milyar 203 milyon...
3 Temmuz 2019 Çarşamba / 09:58

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Doğalgaz Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.