İMBAT GENEL MÜDÜRÜ NURİYE GÜMRÜKCÜLER: 'İMBAT 100. YILINI KUTLAYABİLECEK BİR ŞİRKET YARATMAK İÇİN İŞE KOYULDU'

İMBAT GENEL MÜDÜRÜ NURİYE GÜMRÜKCÜLER: 'İMBAT 100. YILINI KUTLAYABİLECEK BİR ŞİRKET  YARATMAK İÇİN İŞE KOYULDU'

13 Eylül 2017 Çarşamba / 10:15 | SÖYLEŞİ | Yorumlar

İthal markaların hakim ve etkin olduğu bir pazarda %100 yerli tasarım ve mühendislik ürünü sunan bir marka olarak faaliyetlerine başlayan İmbat, 25. yılında yoluna güçlenmiş bir şekilde devam ediyor. “İmbat, 100. yılını kutlayabilecek bir şirket yaratmak için işe koyulmuş bir firmadır” diyen İmbat İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri Genel Müdürü Nuriye Gümrükcüler 25. Yaşını kutlayan şirketlerinin başarı hikayesini dergimize anlatarak, faaliyetleri hakkında bilgiler verdi.

 

n  Kendiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

Dokuz Eylül Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümü mezunuyum. 1991 yılında kurulan ve kurucu ortağı olduğum İmbat’a 11 sene profesyonel olarak mesleğimi icra etmemin ardından 1998 yılında katıldım.1997 yılına kadar mekanik taahhüt konusunda faaliyet göstermiş olan İmbat’ın elde ettiği birikim ve deneyimleri profesyonel iş hayatımda edindiğim deneyimler ile birleştirmiş oldum.

n  Bu yıl 25. Yılınızı kutladınız. Firmanızın kurulduğu günden bugüne hikayesini bizlere özetler misiniz? 25. Yılınız ile ilgili vermek istediğiniz mesajlar nedir?

İmbat, 1991 yılında, İzmir’de hayata başlamıştır. Kurulduğu ilk günden beri her zaman daha iyisini yapmak için çalışmış ve çok geçmeden bu çalışmaların karşılığını almaya başlamıştır. 25. yılımızı geride bıraktığımız bugün; İmbat İklimlendirme ve Soğutma Sistemleri’ni çeyrek asırlık deneyimi ile birçok başarı elde etmiş ve sektöre yön veren ilklere imza atmış olmaktan gurur duyan, bilgili ve heyecanını hiç kaybetmeyen, 25 yaşında deneyimli bir genç olarak görüyoruz.

İmbat, 100. yılını kutlayabilecek bir şirket yaratmak için işe koyulmuş bir firmadır. Bugünkü kartvizitlerimizin üzerinde, biri dolu olmak üzere dört küçük nokta bulunuyor. Bu bizim için, 100 yıl hedefimizi ifade eden dört noktadan birini yani 25 yılı doldurmuş olduğumuzu ifade ediyor.

1997 yılında üretici olarak kendini konumlandırmış ve kendi tasarladığı ürünleri üretmeye başlamış olan İmbat, kuruluşundan bu yana kendi uzmanlığı olan soğutma ve iklimlendirme mühendisliğine yönelik çalışmış ve konusunda uzmanlaşmayı tercih etmiştir. Bu yaklaşımı İmbat’ın konusuna ve ürünlerine daha iyi odaklanmasını sağlamıştır. İlk üretimimiz, MBT markasıyla sunduğumuz soğuk depo olmuş, iki yıl sonra ise diğer ürünlerin hayat geçme süreci başlamış ve devam etmiştir.

Yıllara dayalı çeşitlenen ürün gamımız şöyledir:

1991-1997: Mekanik taahhüt

1997: İlk gıda soğutması cihazları üretimi

1998: İlk klima santrali üretimi

1999: İlk çatı tipi klima ve su soğutma grubu üretimi

2000: İlk çok kompresörlü inverterli soğuk depo cihazı üretimi

2001: İlk hassas kontrollü klima ve pano odası kliması üretimi

2002: İlk su soğutma kulesi üretimi

2003: İlk nem alma cihazı üretimi

2004: Çimlendirme odası üretimi

2009: Çatı tipi klimada yarı bant üretime geçiş

2010: İlk çok kompresörlü ve tek dış üniteye bağlı çoklu dx klima santrali sistemi üretimi.

İmbat, ithal markaların hakim ve etkin olduğu bir pazarda %100 yerli tasarım ve mühendislik ürünü sunan bir marka olarak faaliyetine başlamıştır ve faaliyetini güçlenerek devam ettirmektedir.

n  Sektördeki eksikliklere, sorunlara gelecek olursak; değerlendirmeleriniz neler olacaktır?

Maalesef en büyük sorunumuz emsallerinden fazlası olan yerli markalarımızın değerinin bilinmemesi ve hak ettiği değeri kendi pazarında görememesidir. Aynı ürünün ithal edileni varsa yerlisini almama alışkanlığı, bizim ülkemizde maalesef sanayimizin gelişmesine yönelik engellerden biri durumundadır. En üzücü yanı, bu uygulamanın yaygın olarak devlet tarafından yapılıyor olmasıdır. Kendimize ve ülkemize güvenirsek yerli markalarımızın önce kendi pazarlarında güçlenmesine imkan verirsek dış pazarda da yerli markalarımız daha sağlıklı olarak adını duyurup ilerleyecekler ve daha rekabetçi hale geleceklerdir. Kendine güvenen bir toplumun ilerlemesi ve güven vermesi her zaman daha kolaydır.

Ülkemizde üniversite sanayi işbirliğinin gelişememiş olması ve üniversitelerimizde halen ticari faaliyetlere olumsuz yaklaşım olması da yerli markalarımızın gelişmelerine engel teşkil etmektedir.

Bugün tüm olumsuz şartlara rağmen pazar ihtiyaçlarını doğru anlayarak Ar-Ge süreçlerine ağırlık vererek, doğru çözümü sunarken daima enerji verimliliğinin sağlanmasına ve çevrenin korunmasına önem vererek; İmbat, sektörüne, müşterisine güven veren saygın bir konuma gelmeyi başarmıştır.

Üretici gücüne, Ar-Ge kabiliyetine, bilgi ve deneyime sahip yerli bir marka olması, İmbat’ın faaliyet gösterdiği alanlarda en çok bilinen ve tercih edilen markalardan biri olmasını sağlamıştır.

n  Dünyada ve Türkiye pazarında firmanızın konumu nedir? Satışlarınız ve pazar paylarınız hakkında bilgiler vererek hedeflerinizi açıklar mısınız?

İmbat markası kendine özgü duruşuyla ve karakteriyle doğduğu bölge olan Ege’nin ruhunu taşımaktadır, adını da bu bölgeye özel denizden karaya doğru esen ve yazın nemli sıcağında insanları rahatlatan rüzgardan almıştır. Gerek sunduğu konfor gerekse enerji ekonomisi ile insanlara kendini iyi hissettiren bir etkiyi hedeflemiştir. Bugün İmbat rüzgarı, İzmir’den Türkiye’nin her yerine, ayrıca Danimarka’da Gürcistan’da, İngiltere’de, Somali’de, Almanya’da, Polonya’da… 40’a yakın ülkeyi içine alan coğrafyada esmeye devam etmektedir.

Pazar araştırma firmalarının istatistiklerine göre, iç pazarda çatı tipi klimalarımızda hedeflediğimiz satış oranlarını aşmış durumdayız. Aynı başarıyı diğer ürünlerimizle de sağlamak için olanca gücümüzle çalışıyoruz.

İmbat, kuruluşunda başladığı ihracat hayallerini, ilk ürünlerinin pazara sunulmasının üzerinden daha bir yıl geçmeden gerçekleştirmiştir. İlk yıllarımızda benimsediğimiz sürdürülebilir ihracat politikası oluşturma düşüncesi, yıllar içinde gösterdiğimiz gelişme ile doğruluğunu ispatlamıştır.

İmbat, sürekliliği sağlanmış dış pazarlar yaratma stratejisi ile bugün dört ülkede distribütörü, altı ülkede yetkili satıcısı olan bir marka durumundadır.

n  Son yatırımlarınız ve projeleriniz hakkında bilgiler vererek, sektöre yeni dönemde ne gibi yenilikler sunacaksınız detaylı olarak anlatır mısınız?

25. yılımızla birlikte bir yenilenme süreci de yaşadık üretim alanını büyütüp idari ofislerimize daha büyük ve modern bir görünüm kazandırırken; amblem-logomuzu, internet sitemizi ve kurumsal kimliğimizi yeniledik.

Mevcut cihazların geliştirmelerine devam ediyoruz ve edeceğiz. Şu an üç yıl ve beş yıl sonrası için pazara yeni ürünler hazırlamakla meşgulüz. Enerji verimliliği, özgün tasarım ve yenilikçi ruhumuz vazgeçilmez odaklarımız olmuştur.

 

n  Ar-Ge çalışmalarınız ile ilgili gelişmeler nelerdir?

İmbat iklimlendirme ve Soğutma Sistemleri, bugüne kadar tasarladığı tüm ürünlerde insanların daha konforlu, sağlıklı ve ideal iklimde yaşaması için teknolojiyi en iyi şekilde kullanmıştır.

2000’li yıllarda gelen talepleri değerlendirerek, ilk üretimlerimizle ürün gamımızı tamamlayıcı nitelikte yurt dışından firmalarının distribütörlüğünü yaptık. Bu süreçte standart dışı talepleri kendimiz ürettik. Ar-Ge’mizin taleplere hızlı cevap verici nitelikte gelişmesine katkı sağlayarak, gerçekleştirdiği özel tasarımlarla, bugün İmbat’ın sahip olduğu Ar-Ge kültürünün temelleri atılmış oldu. Ayrıca distribütörü olduğumuz Avrupa markalarının Ar-Ge ve çalışma tarzları ile kendimizi kıyaslama imkanı bulduk. Bu süreçte en büyük kazanımımız mühendisliğimize, insan kaynaklarımıza ve birikimimize; kısaca kendimize güvenimiz olmuştur.

İmbat üretiminin tamamında kendi özgün tasarımlarını ve markasını kullanmaktadır. Enerji verimliliği yüksek çözümlere yönelik Ar-Ge çalışmalarına devam etmektedir. Önümüzdeki dönemde yeni ürün ve yeniliklerimizle gündemde olacağımızı belirtebilirim.