E-DERGİ
Tesisat 263.Sayı

 


E-Dergi Oku

DEMİRDÖKÜM'DE HEDEF DEĞİŞİM SÜRECİNDEN LİDER ÇIKMAK

DEMİRDÖKÜM'DE HEDEF DEĞİŞİM SÜRECİNDEN LİDER ÇIKMAK

2 Ağustos 2017 Çarşamba / 09:42 | SÖYLEŞİ | Yorumlar

Dergimizin bu ayki sayısının konuklarından DemirDöküm Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Ertuna, DemirDöküm’den son bilgileri okurlarımız için paylaşırken pazardaki son ürün trendlerini de değerlendirdi. Ertuna, “Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de yüksek enerji tasarrufu sağlayan, çevre dostu cihazlar pazarda daha fazla talep görecek. DemirDöküm olarak yıllık kombi satışımızın yüzde 35'ini yoğuşmalı kategorideki ürünlerimizden gerçekleştiriyoruz. Özellikle bu alanda üretimde önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Diğer alanlarda da olduğu gibi bu değişim sürecinden güçlü ve lider olarak çıkmayı hedefliyoruz” diyor.

 

DemirDöküm’ün dünya ve Türkiye pazarındaki konumu hakkında bilgiler verir misiniz?

Türkiye'nin sanayileşme adımlarını attığı ilk günden bu yana iklimlendirme sektöründe ve ülke ekonomisinde önemli bir yere sahip olan DemirDöküm, 1954 yılından bugüne faaliyetlerini aralıksız olarak sürdürüyor. Sektöründe ilk özel yatırımlı şirket olarak kurulan DemirDöküm, panel radyatörden şofbene ve kombiye kadar ürettiği her üründe tüketicilerini ilklerle tanıştırdı. Yenilikçi ürünleriyle yüzbinlerce konuta giren, ulaştığı milyonlarca tüketicisini konforlu ısıtma ve soğutmanın keyfini yaşatan DemirDöküm, kurulduğu ilk günden itibaren yeni teknolojilere önem verdi.

 

Geliştirdiği yenilikçi teknolojilerle Türk sanayisine ve sektörüne öncülük eden, sadece kendi teknolojisini üretmeyip, bu teknolojiyi yurtdışına satan DemirDöküm; 2007 yılında Vaillant Group bünyesine katıldı. İstanbul Haliç'te başladığı ısıtma yolculuğuna bugün Bozüyük'teki 267 bin m2 açık, 65 bin m2 kapalı alana kurulu fabrikasında üretim faaliyetlerini sürdüren DemirDöküm, yılda 330 bin adet termosifon, 600 bin kombi, 300 bin şofben, 2 milyon 500 bin metre tül panel radyatör, 70 bin adet solar kolektör üretim kapasitesine sahip.

 

Türkiye'nin 140'ıncı Ar-Ge merkezinin de yer aldığı fabrikasından dünyanın 47 ülkesine ihracat yapan DemirDöküm, son 3 yılda en çok büyümeyi İspanya, İtalya ve Almanya'da gerçekleştirdi. 2016 yılında en fazla ihracatı İtalya, İspanya, Çin ve Almanya'ya gerçekleştiren DemirDöküm, panel radyatörde Şili’de pazar lideri, Yunanistan'da pazar ikincisi, Çin'de ise ilk 3'te yer alıyor. Hedefimiz radyatörden şofbene, panel radyatörden kombiye kadar ihracatta yakaladığımız başarıyı yeni pazarlarda devam ettirmek. 

 

Bundan sonra DemirDöküm’ün hedefleri neler olacak? Pazardaki etkinliğini ağırlıklı olarak hangi yönde nasıl artıracak?

Isıtma, soğutma ve yenilenebilir enerji alanında yenilikçi ürünleri tüketicilerle buluşturan DemirDöküm olarak 2016, bizim için yeniliklerin yılı oldu. İş ortaklarımızı desteklediğimiz, mevcut yetkili satıcılarımızı güçlendirdiğimiz 2016'da ürünlerimizi de yeniledik. Markamızı güçlendirmek için yatırıma devam ettik. Satış ve destek ekibimizi güçlendirdik. Yeni web sitesi, showroom çalışmalarına ek olarak dijital dönüşüm çalışmalarına ağırlık verdik.

 

Sektörün en aktif sadakat programı olan DemirClub'ı sosyal ağ platformuna dönüştürdük. Yeni içeriklerle güçlenen platform sayesinde yetkili satıcılar ve satış noktaları arasındaki iletişim hızı önemli ölçüde arttı. Türkiye'nin her noktasında müşterilerimize aynı kalitede hizmet sağlayabilmek için platform üzerinde güçlü bir eğitim içeriği oluşturduk. DemirClub.com üzerinden yetkili satıcılar ve satış noktalarına ek maliyet yaratmadan pazarlama desteği vermeye başladık.

 

Dijital dönüşüm stratejimiz kapsamında 200 yetkili servisimizin ardından 300 yetkili satıcı ve satış noktamızın da internet sitesini yeniledik. Kusursuz bir dijital ekosistem oluşturmak için marka yatırımına ayrılan bütçenin yüzde 25'ini dijitale aktaran DemirDöküm hayata geçirdiği bu çalışma sayesinde tüketicilerimiz ile etkileşimimiz arttı.

 

Tüketicilerin kullanımına sunduğu üstün tasarıma sahip ürünleri, üretim kabiliyeti, satış ve satış sonrasındaki hizmetlerindeki başarısı ile sektörde birçok ilke imza atan DemirDöküm, 2017 yılında da yenilikçi ürünleri ve müşteri odaklı yaklaşımı ile fark yaratmaya hazırlanıyor. Yoğuşmalı kombi başta olmak üzere klima tarafındaki yenilikçi ürünlerimizi ve VRF sistemlerimizi tüketicilerimizin beğenisine sunmaya devam edeceğiz. Son 2 yıldır ihracattaki başarılı çıkışımızı daha yukarıları taşımak için yeni pazar arayışlarımızı sürdürüyoruz. Gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştireceğimiz yatırımlar, sahip olduğumuz yazılım ve donanım uygulamaları ile Türkiye'de ve dünyada değişen tüketici ihtiyaçlarını en yüksek seviyede karşılamayı hedefliyoruz.

 

DemirDöküm’ün son 6 yılda gerçekleştirdiği yatırımları anlatır mısınız?

Kalite ve yenilikçilik kriterlerinden ödün vermeden 63 yıldır çalışmalarını sürdüren DemirDöküm olarak gücümüzü Ar-Ge çalışmalarımızdan ve nitelikli insan kaynağımızdan alıyoruz. Katma değer odaklı, çevre dostu yalın üretim teknikleri ile müşterilerine en kaliteli ürün ve hizmeti sunmak için çalışmalarını sürdüren şirketimiz, fabrika, üretim, makina, dijital dönüşüm başta olmak üzere marka tanıtımı için son 5 yılda önemli yatırımlar gerçekleştirdi. Yenilikçi yapısı ve Ar-Ge’ye verdiği önemle öne çıkan DemirDöküm, 10 milyon TL’si 2016 yılında olmak üzere, son 5 yılda Ar-Ge merkezine toplam 67 milyon TL yatırım gerçekleştirdi. Özellikle son 2 yılda yaşanan tüm olumsuz koşullara rağmen stratejilerinde, yatırım planlarında değişiklik yapmadan yoluna emin adımlarla devam eden DemirDöküm, 2016 yılını yüzde 15 büyüme ile kapattı. Geçtiğimiz yıl 66,7 milyon dolar ihracata imza atan DemirDöküm, yeni yıla yatırım ve büyümeye devam etme hedefi ile başladı.

 

Üstün teknolojiye sahip yeni ürünlerimiz, yatırımlarımız, Türkiye'de ve dünya genelinde gerçekleştireceğimiz tanıtım çalışmaları ile 2017 yılını yüzde 20 büyüme ile kapatmayı öngörüyoruz. Bu yıl fabrika, Ar-Ge, marka ve dijital dönüşüm çalışmaları için toplam 40 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

 

Pazardaki yeni ürün trendleri ile ilgili neler söylemek istersiniz? Sizin bu doğrultuda geliştirdiğiniz ürünlerden kısaca bahseder misiniz?

Gezegenimiz sonsuz kaynaklara sahip değil. Hayatımıza giren ve girmeye hazırlanan teknolojiler, üretimden son tüketiciye kadar önemli fırsatları beraberinde getiriyor. Enerji piyasalarınca son dönemde açıklanan rakamlara bakacak olursak, evlerde kullanılan enerjinin yüzde 50'den fazlası ısınma amaçlı kullanılıyor. Yine araştırmalar gösteriyor ki, konut başına tüketimde yüzde 50'lere yaklaşan bir artış var. Bildiğiniz üzere ülkemizdeki doğalgaz tüketiminin ortalama yüzde 25'i konutta gerçekleşiyor. 10 milyon hane halkının kullandığı kombiler ortalamaya baktığımızda 21-25 derecede evi ısıtıyor. Bu değerler Avrupa ülkelerinin çok üzerinde olmasının yanı sıra yanlış kullanımlar ve yeni nesil yoğuşmalı kombilere geçişin henüz istenilen seviyede olmaması, gaz tüketimini artırdığı gibi; yüksek faturalarla tüketicileri karşı karşıya bırakıyor. Yanlış kullanım, yanlış ürün seçimi, sadece tüketici cephesinde değil, ülke açısından da hayli önemli. Ülke olarak da doğalgazı ithal ediyoruz ve enerji kayıpları cari açığımıza da negatif etki yapıyor. Yeni ürünler gereksiz enerji tüketiminin kullanıcı inisiyatifine bırakmadan önüne geçiyor. Günün sonunda da ülkemiz ve tüketicilerimiz kazançlı çıkıyor. DemirDöküm olarak üretim süreçlerinden Türkiye'de ve uluslararası arenada kombi, klima, panel radyatör, şofben, termosifon ve güneş enerjisi başta olmak üzere tüketicilerimizin beğenisine sunduğumuz ürünlerimizde maksimum enerji verimliliği sağlıyoruz.

 

Yeni ürünlerimiz arasında yer alan Migo, kombi kontrolü ve enerji tasarrufu konusunda yeni bir dönem başlatıyor. Kendi kendine inisiyatif alarak kombi, radyatör kullanımındaki yanlışların önüne geçip yakıt tüketimini de önemli ölçüde azaltan Migo, sadece verilen komutlarla hareket etmeyip, kullanıcı alışkanlıklarını takip ederek ev ve su sıcaklığını kendiliğinden optimize edebiliyor. İnternetten aldığı anlık bilgilerle dış hava sıcaklığının artması ya da azalması durumunda sıcaklığına otomatik müdahale eden Migo, kullanıcı bütçesine katkı sağlıyor. Haftalık ve günlük zaman programlarının yer aldığı ürün üzerinden arıza mesajları da görüntülenebiliyor. Ürün ayrıca çalıştırıldıktan iki hafta sonra akıllı programlanabilme özelliği sayesinde doğru zamanda, doğru ayara ulaşmak için kombinin ne zaman ve hangi sıcaklıkta çalıştırılacağını belirleyebiliyor. Üstün özellikleri ile ön plana çıkan Migo, evden kilometrelerce uzakta ister oda sıcaklığına, ister su sıcaklığına anlık olarak müdahale edilmesine olanak sunuyor.

 

Özellikle 2020 yılına kadar pazarda yoğuşmalı ürünlere yönelik beklenen talep artışı ile ilgili neler söylemek istersiniz? Bu talep ile ilgili DemirDöküm nasıl bir strateji planlıyor?

Son 2 yıldır yeni nesil yoğuşmalı cihazlara geçiş önemli ölçüde arttı. Bu geçişin 2017 yılında daha hızlanacağını öngörüyoruz. Avrupa’da olduğu gibi ülkemizde de yüksek enerji tasarrufu sağlayan, çevre dostu cihazlar pazarda daha fazla talep görecek.

 

DemirDöküm olarak yıllık kombi satışımızın yüzde 35'ini yoğuşmalı kategorideki ürünlerimizden gerçekleştiriyoruz. Özellikle bu alanda üretimde önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Ürünlerimizi en zorlu testlere tabi tutuyoruz. Diğer alanlarda da olduğu gibi bu değişim sürecinden güçlü ve lider olarak çıkmayı hedefliyoruz.

 

Sektörünüz ile ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Türkiye iklimlendirme sektörü, gerçekleştirilen yatırımlar, nitelikli insan kaynağı ile son yılların en hızla gelişen, Türkiye’nin gayri safi milli hasılasına katkısını artıran sektörlerin arasında yer alıyor. Sektörümüz, hem hızla gelişen iç pazar talebini karşılamada hem de küresel rekabetin yoğun olduğu uluslararası pazarlara artan ihracatı ile Türkiye ekonomisinin önemli bir oyuncusu haline geldi. Bugün dünyadaki büyük oyuncuların neredeyse hepsi Türkiye’de üretime başlamış durumda. Bu da Türkiye’yi dünya iklimlendirme sektöründe ana üreticilerden bir tanesi haline getirmekte. Bu durum Türkiye açısından büyük bir avantaj. Öte yandan Türkiye'nin içinde bulunduğu iklimlendirme sektörüne baktığımızda, kentsel dönüşüm projelerine ek olarak doğal gazın yeni yayıldığı şehirler, yenileme pazarları ve de inşaat sektörünün aktif ve dinamik yapısı sektörün büyüme potansiyelini tetikledi. Sektör, 2017 yılına moralli başladı. İnşaat sektöründeki hareketliliğe ek olarak açıklanan ihracat hedeflerini de incelediğimizde ısıtma-soğutma pazar büyüklüğünün 2017'yi çift haneli büyüme ile tamamlamak için var gücüyle çalışacağını öngörüyoruz.

 

Son olarak eklemek istedikleriniz?

Üretimde bilgi işlem teknolojisinin yaygınlaşması ve robotik sistemlerin kullanımının artmasının beraberinde getirdiği avantajlar, ülkemizde başta otomotiv ve beyaz eşya olmak üzere, üretim endüstrisinin tasarımdan nihai ürünün üretilmesine giden süreçlerinde ciddi atılımlar yapılmasını sağladı. Daha hassas ve çevik üretim yapmanın nihai ürün kalitesindeki etkileri bizce tartışılmaz. Ülkemizde bilgi işlem teknolojisi ve robot yatırımına odaklanan firmalar, gerek stok seviyelerindeki azalma sonucu maliyetlerinde iyileşme, gerekse kalite seviyesindeki artış ve kalite maliyetlerindeki düşüş nedeni ile dünyada da daha rekabetçi hale geldiler. Özellikle bizim de içinde bulunduğumuz ısıtma soğutma ve iklimlendirme sektörü uluslararası pazarlarda da yakından izlenmekte. Bu nedenle Endüstri 4.0’ın firmalarca önce iyi anlaşılması ardından da benimsenip uygulanması, ülkemiz ekonomisi için büyük önem taşımakta.

 

Son yılların en çok tartışılan konuları arasında yer alan Endüstri 4.0, özellikle üretim anlamında geleceği şekillendirecek. Bu alanda yatırım yapan şirketler üretkenlik, verimlilik ve ciro artışı yakalayacak. Makina, robot ve insan etkileşimi, 10 yıllık süreçte Türkiye'ye büyük bir atılım fırsatı yaratacak. Vaillant Group’un Batı Avrupa ve Çin’deki tüm üretim tesisleri için geliştirdiği ve montaj yönetim sistem platformu olarak kullanılan AMS+ çözümünü, üretimimizi operatör kaynaklı hatalardan arındırmak, anlık olarak üretim kalite performansımızı izleyip ölçerek ürünlerimizin kalitesini güvence altına almak için kullanıyoruz.

 

Bu yazılımı kullanan tüm fabrikalar anahtar performans göstergelerini, karşılaştıkları zorluk veya sorunları, iyileştirme potansiyellerini ve geliştirdikleri çözümlerini anlık olarak paylaşabiliyor. Yine AMS+ sayesinde, doğru veriyi, doğru kişiye, doğru zamanda iletiyor, problemlere erken müdahale ederek olası riskleri çok kısa sürede ortadan kaldırma şansına sahip oluyoruz. DemirDöküm olarak Bozüyük fabrikamızda uyguladığımız Endüstri 4.0 çözümleri ile sektörümüzde ve ülkemizde öncüler arasında olmaktan gurur duyuyoruz.