DANFOSS BÜYÜMEYE VE FARK YARATMAYA DEVAM EDİYOR

DANFOSS BÜYÜMEYE VE FARK YARATMAYA DEVAM EDİYOR

1 Haziran 2017 Perşembe / 11:18 | SÖYLEŞİ | Yorumlar

Danfoss 20 ülkede 61 fabrikaya, 25 bin personele ve 5,2 milyar Euro ciroya sahip, ürünlerindeki 1.381 patentle sektörünün en güçlü, en yenilikçi ve en büyük firmalarından biri. 2014 yılında Vacon, 2015 yılında DAF Enerji yatırımlarını gerçekleştiren Danfoss son olarak 2016'da Sondex'i de bünyesine kattı. Danfoss TMA (Türkiye, Orta Doğu, Afrika) Bölge Başkanı Levent Taşkın, yatırımlarına devam eden firmaları için, "Türkiye ile İran bize bu coğrafyada büyük bir pazar sağlıyor. Gelecekte ısıtma veya soğutma konuları ağırlıklı yatırımlar planlanabilir. Olası yatırımlar 3 yıl ile 5 yıl içerisinde bekleniyor" diyor.


Kendinizin ve firmanızın başarı hikayesinden bahseder misiniz?

 

Türkiye, İran, Azerbaycan, Afganistan ve Pakistan bölgelerinden sorumlu Genel Müdür olarak görev yapmaktayken göstermiş olduğumuz yüksek ciro artışları ve Türkiye ofis çalışanlarının olumlu bildirimleri sonucunda, Danfoss Danimarka merkezi tarafından Başkanlık görevine getirildim. Enerji tasarruflu teknoloji üretiminde 84 yıllık deneyime sahip Danimarka’nın en büyük özel şirketlerinden Danfoss’un 12 bölgesinden biri olarak tanımlanan Türkiye, Ortadoğu ve Afrika (TMA) bölgesinde 69 ülkeden sorumlu bölge başkanıyım. Bölge hem büyük hem farklı kültürler ve farklı dillerden oluşan büyük bir kültürel çeşitliliğe sahip, hem de birçok fırsatları yaratabileceğiniz farklı endüstrilere sahip. Böyle büyük bölgede ısıtma, soğutma, motor kontrol sistemleri ve güç çözümleri alanında faaliyet göstermek çok keyifli ve çok deneyim kazandıran harika bir sorumluluk.

 

Danfoss her yıl cirosunun %4,2’sini araştırma ve geliştirmeye ayırmaktadır. Enerji verimli ürünler üretmek, karbon emisyonunu azaltmak ve enerji tasarrufu sağlarken aynı zamanda yüksek verimli ürünleriyle konforu da beraberinde getirmek Danfoss’un en önemli avantajıdır. Danfoss globalde ısıtma, soğutma ve drives alanlarında birçok büyük marka ve üreticinin en büyük tedarikçisidir. Şehirlerin ve binaların daha verimli ısıtılması ve soğutulması için bölgesel ısıtmadan merkezi ve bireysel ısıtmaya, soğutma sistemlerinin kompresörlerinden otomatik kontrol sistemlerine; üretim tesislerindeki üretimi sağlayan motorların verimliliğin artıran sürücülerden, sistem otomasyonlarına kadar geniş yelpazedeki ürünlerimiz ile %50’lere varan enerji tasarrufu ve konfor sağlıyoruz. %60-90’lara varan karbon dioksit emisyonunu azaltan ve %40’lara varan enerji tasarrufu ile şehir ve binalara bölgesel ısıtma çözümleri sunan dünyanın en büyük firmasıyız. Gıda üretiminden, taşınmasına, soğuk hava depolarındaki korunmasına kadar olan tüm proseslerde soğutma ürünlerimiz ve kontrol sistemlerimiz ile yüksek verimli, %40’lara varan tasarrufla çözümler sunuyoruz. Bu çözümlerimizi bireysel ve merkezi soğutma prosesinde kullanılan ekipmanlarımızla binalara da taşıyoruz.

 

Alt yapı; gıda üretiminde depolaması, nakliyesi, korunması; enerji üretimi, ısıtma, soğutma ve havalandırma Danfoss ürünlerinin yüksek verimi, tasarrufu ve çevreci özellikleriyle fark yarattığı için tercih edildiği alanlardır. Danfoss ekipmanlarıyla üretilen birçok ürün, ünlü markalar için, kaliteli üretimin, yüksek teknoloji ile fark yaratmanın ve tasarruflu ürün üretebilmenin tek yoludur. Bizim ürünlerimiz tüketici tarafından bilinmiyor çünkü biz tüketicinin kullandığı ürünü değil, o ürünün, mesela bir klimanın kalbini, ciğerini üretiyoruz. Ünlü bir klima markası bizim ürünlerimizi kullanarak tüketiciye fark yarattıklarını belirtirler, çünkü bizim ürünlerimiz onlara o farkı getirir. Konforunuz bozulduğu zaman bilin ki o ürün Danfoss değildir, konforunuz hiç bozulmuyorsa emin olun ki o ürünün kalbi Danfoss’tur.

Bir motorun her çalışmasında bütün kapasitesiyle çalışması gerekir ama öyle bir alet düşünün ki bu alet ihtiyacı görüyor ve motoru ihtiyacı kadar çalıştırıyor. Motorlara takılarak bu verimliliği sağlayan cihaz Danfoss’tur.

 

Ayrıca Dubai’de bulunan Burj Khalifa dahil aklınıza gelecek tüm yüksek yapılarda Danfoss kullanılmıştır, çünkü o kadar yüksek binada basıncı ve ısıyı dağıtabilecek sistem sadece Danfoss’ta var ve alternatifi yok.

 

Danfoss’un Türkiye ve dünya pazarındaki konumu hakkında bilgi verebilir misiniz?

 

Danfoss 20 ülkede 61 fabrikaya, 25.000 personele ve 5,2 milyar Euro ciroya sahip, ürünlerindeki 1.381 patentle sektörünün en güçlü, en yenilikçi ve en büyük firmalarındandır. 1933’te Danimarka’da kurulan Danfoss, Türkiye ofisini 2003 yılında kurdu. Sektör ürünlerinde dünyada ilkleri üretmiştir. Isıtma ve soğutma iki ana dalımızdır; motor kontrol sistemleri üçüncü ve güç çözümleri dördüncü dalımızdır. Bu dört alanda tüm dünyada pazar payında ya birinci ya da ikinci sıradayız; üçüncülüğümüz yoktur. Türkiye pazar payında ise ısıtma segmentinde birinciyiz; soğutma, motor kontrol sistemleri ve güç çözümlerinde ise ikinci sıradayız.

 

“Isıtma ve soğutma iki ana dalımızdır; motor kontrol sistemleri üçüncü ve güç çözümleri dördüncü dalımızdır. Bu dört alanda tüm dünyada pazar payında ya birinci ya da ikinci sıradayız; üçüncülüğümüz yoktur”

 

Türkiye, Ortadoğu ve Afrika (TMA) bölgesinde müşteriler daha yakın hizmet vermek için 3 alt bölge oluşturduk, Türkiye bu bölgelerden birisi. Türkiye ile birlikte İran, Azerbaycan, Pakistan ve Afganistan’a İstanbul ve Tahran’daki ofislerimizle hizmet veriyoruz. Diğer bölgelerimiz Güney Afrika ve Sahara Afrikası; bu bölgeye Johannesburg ofisimizden destek veriyoruz. Son olarak diğer alt bölgemizde Ortadoğu ve Kuzey Afrika, buraya da Dubai ve Riyad ofislerimizle hizmet sunuyoruz. Her bölgede kendi şirketlerimiz ve kendi uzman ekiplerimizle teknik eğitim ve destek, satış ve projelendirme hizmetleri, satış sonrası teknik danışmanlık ve servis hizmetleri, çağrı merkezi, müşteri hizmetleri ve lojistik gibi müşteri için hayati değer taşıyan tüm hizmetleri kendi bünyemizden sunuyoruz. Belirttiğim gibi Danfoss’un dünya genelinde 5 milyar Euro’nun üzerinde ciro büyüklüğü var, bu rakam Türkiye’de ise 80 milyon Euro civarında. Başarılarımızın temelinde uyumlu çalışma, marka değerleri ve müşteri vaadi ilkesi yatıyor. Tek bir sistem, tek bir dil, tek bir kalite anlayışı ile fark yaratıyoruz. Montaj ve uygulama faaliyetlerimiz özel eğitilmiş iş ortaklarımız ile birlikte veriyoruz. Yüksek bir müşteri memnuniyeti ile çalışmak ana ilkemiz. Biz yüksek kaliteli ve tasarruf sağlayan ürünlerimiz, yüksek memnuniyet sağlayan bir satış sonrası hizmet ve teknik destekle destekleyerek rakiplerimize göre farkımızı yaratıyoruz.

 

“Danfoss’un dünya genelinde 5 milyar Euro’nun üzerinde ciro büyüklüğü var, bu rakam Türkiye’de ise 80 milyon Euro civarında. Başarılarımızın temelinde uyumlu çalışma, marka değerleri ve müşteri vaadi ilkesi yatıyor”

 

Son yatırımlarınız hakkında bilgiler vererek, sektöre ne gibi yenilikleri sunacaksınız detaylı olarak anlatır mısınız?

 

2014 yılında Vacon, 2015 yılında DAF Enerji yatırımları gerçekleşti. DAF Enerji kat istasyonu ve ısı pay ölçerler ile ilgili yerli üretimi olan önemli bir marka. Portföyü ve pazar payı çok geniş, bizim de ısı pay ölçerlerimiz olmasına rağmen sadece o alana odaklanmıyoruz. Bu alanı daha güçlendirmek için iyi bir fırsat, iyi bir marka ve geliştirilebilir bir alt yapısı var. Son olarak 2016’da Sondex de bir Danfoss markası haline gelmiştir. Gelecekte Türkiye’de merkezi ısıtma, ısı pay ölçer ve kat istasyonları pazarı çok gelişecek. Özellikle soğutma alanında önümüzdeki yıllarda yatırımlar olabilir, Danfoss’un yatırımlarıyla söz konusu alanlar daha da gelişebilir. Özellikle Danfoss’un Türkiye’ye yaptığı yatırım, bu gelişmelere verdiği önemi anlatıyor. Danfoss’un Türkiye yatırımlarında bizim başarılarımızın büyük bir payı olduğunu düşünüyorum.

 

Yeni hedefleriniz neler olacak anlatır mısınız?

 

Bizim için müşteriye yakın olmak ve onların beklentisini aşmak ana hedeftir. TMA bölgesinde 300 uzman personel ile müşterilerimizin yanındayız ve onlar için bir uzmanlık merkeziyiz. 7 gün 24 saat hizmet veren dijital bir alt yapı ile her dilde her saat diliminde müşterilerimize hizmet veren bir alt yapıya sahibiz. TMA diye kısaca tanımladığımız bölge birçok açıdan Grup içerisindeki en önemli bölgelerden birisi. 69 ülkeden oluşan coğrafi açıdan en büyük bölge. Ayrıca birçok farklı kültürü içeren ve farklı dillerin konuşulduğu bir bölge. Bu nedenle farklı dil, farklı iş yapış biçimi, saat ve çalışma günlerinin farklılığı, müşterilerin farklı beklentileri, farklı teknik bilgi seviyesi, alt yapının olması esnek, uyumlu ve daha fazla efor ile çalışmanızı gerektiriyor. Çok daha fazla müşteri ve çözüm odaklı olmanız gerekiyor. En önemlisi hızlı, esnek ve güven verici olmanız şart. Her bölgede ve ülkede rekabet ettiğiniz markalarda değişiklik göstermektedir. Buna göre farklı stratejiler oluşturmak ve pazarları çok iyi analiz edip, bilmek gerekiyor. Eğitimlerin ve sürekli teknik desteğin yüksek seviyede verilmesi çok önemli. Bu nedenle TMA başkanı olarak sorumluluğu aldığımda ilk işim bölgenin en çok ciro getiren ülkelerini ve buradaki temel büyük müşterileri her 4 segment için hiç ara vermeden ziyaret ettim. Fark yaratacak ve müşteri beklentilerini aşacak konuları tespit ettim. Daha sonra öncelikle marka bilincinin güçlendirilmesi için yeni bir pazarlama stratejisi oluşturduk, stratejik marketing, dijital marketing ve sosyal medya kullanımına ağırlık verdik. Partnerlerimiz ve müşterilerimiz için binlerce online eğitim modülü olan e-learning eğitim sistemini devreye aldık. Bölgedeki üst düzey mühendislik eğitimi veren 65 üniversitesinde online eğitimler başlattık. Dağıtım kanalımıza yeni sistem dizayn edebilecek güçlü mühendislik firmaları ilave ettik. Tüm partnerlerimiz için online sipariş, tekliflendirme sistemini devreye sokarak onlara zaman ve hız kazandırdık.

 

Bunun yanı sıra Türkiye hızlı gelişen bir ülke; Türkiye ile İran bize bu coğrafyada büyük bir pazar sağlıyor. Gelecekte ısıtma veya soğutma konuları ağırlıklı yatırımlar planlanabilir. Olası yatırımlar 3 yıl ile 5 yıl içerisinde bekleniyor.

 

“TMA bölgesinde 300 uzman personel ile müşterilerimizin yanındayız ve onlar için bir uzmanlık merkeziyiz. 7 gün 24 saat hizmet veren dijital bir alt yapı ile her dilde her saat diliminde müşterilerimize hizmet veren bir alt yapıya sahibiz”

 

Ar-Ge çalışmalarınız ile ilgili gelişmeler nelerdir? Yeni ürün ve teknolojik gelişmeleriniz hakkında da bilgi verir misiniz?

 

Danfoss geçen yıl dijitalizasyon projesini başlattı. Şirket içinde üretimden araştırma geliştirme bölümlerine kadar 3D printing yatırımları tamamlandı. Tüm grup tek bir ERP sistemine geçerek müşterilere olan hizmet ve servis kalitesini her yerde en yüksek seviyeye çıkarıyor. Ayrıca birbiriyle iletişim kuran cihazlar ve sistemler pazara sunulmaya başladı. Böylece müşterilere komple akıllı servis çözümlerini her yerde sunmaya başlıyoruz.  Danfoss yıllık cirosunu %4,2 sini her yıl araştırmaya geliştirmeye yatıran bir şirket. Bu oran gerçekten çok yüksek ve bizler için çok değerli bir şirket politikası. Ayrıca her yıl bünyemize yeni şirketler katarak sürekli daha rekabetçi olmaya da özen gösteriyoruz. Türkiye’de büyük firmalar satın alınarak pazardaki liderliğimizi perçinledik. DAF Enerji’nin satın alınması Türkiye’ye verilen önemi vurguladı. Ayrıca son iki yılda dünya çapında çok büyük firmalar satın alınarak liderliğimizi perçinledik. Motor kontrol sistemlerinde Vacon firmasının satın alınmasını, Isıtma çözümlerinde en büyük eşanjör üreticilerinden biri olan Sondex firmasının satın alınması izledi. Yazılım ve akıllı cihazlar üretmede yeni fırsatlar için Lean Heat bina otomasyon sistemleri firması ile güç kontrolünde Amerikan White yazılım firması satın alındı.

 

Yeniden müşteri hizmetlerimizi ve Çağrı merkezimizi yapılandırdık; yeni software yatırımları ile 7 gün 24 saat her dilde, her çalışma saatinde ülkelere göre teknik destek, telefon karşılama, 18 saatte şikayet çözümü, sipariş ve sevkiyat yönetimini devreye aldık. Lojistik faaliyetlerimiz ve proseslerini revize ederek süreçleri kısalttık. Önceki yıllara göre %40 teslim sürelerimizi iyileştirip sektör ortalamasından daha iyi hale geldik. Bütün önemli pazarlarda teknik seminerler başlattık ve binlerce mühendislik firmasını eğittik. Uygulama örneklerimizi göstererek ufuklarını açmak için teknik geziler düzenledik. Personel motivasyonu ve ekip çalışmasını güçlendirici aktiviteler yaparak ekip ruhunu güçlendirdik. Proje takibi ve projelerin şeffaf herkes tarafından analizini sağlayan özel bir IT sistemini devreye alarak tüm bölgede partnerlerimize daha hızlı proje, teklif verme ve birlikte sistem çözümü oluşturmayı hızlı bir iletişimle sağladık. Satış sonrası tüm firmaları denetim ve kontrol altına alarak yeni standartlar belirledik ve her 3 ayda bir denetleyerek aynı standart da servis hizmeti verilmesini sağladık. Tüm servislerin zorunlu periyodik eğitim ve sertifika alma proseslerini başlattık.

 

 

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

 

Bizim asıl zorluğumuz, bir gece veya bir saat bir arıza meydana gelse bunun çok büyük hasarlara sebep olabilmesidir, bu da bizim gece gündüz her an hizmet vermemizi gerektirir. İnsan ile bunu sağlayamayacağımız üzere, dijitalleşme ile bunu sağlıyoruz. Biz akıllı ve teknolojik ürünler üretiyoruz ama bu tek başına anlam ifade etmez. Ürünlerimizin en büyük farkı, uzaktan servis hizmeti verebilir olmasıdır. Danfoss ürünlerinin daha büyük farkı ise dünyada en az arıza yapma oranına sahip ürünler olmasıdır. Danfoss büyümeye ve fark yaratmaya devam ediyor…