Tesisat Dergisi 282. Sayı (Haziran 2019)
16 Tesisat / Haziran 2019 tesisat.com.tr KONUK YAZAR Ozan Atasoy İSKİD Yönetim Kurulu Başkanı TÜRKİYE İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNÜN YILDIZI HER GEÇEN GÜN PARLIYOR İ SKİD, kurulduğu 1992 yılından bu yana iklimlendirme sektöründeki firmaları bir araya getirip sektörün ortak sorunlarına ve ihtiyaçlarına bir- lik içerisinde çözüm üretmeye çalışan bir misyon ile faaliyetlerini yürütüyor. İklimlendirme sektörü dinamik yapısı ve üretim kapasitesi ile ülkemize katma değer sağlayan önemli bir sektör ola- rak dikkat çekiyor. Sektör olarak, 2017 yılında 3.92 milyar dolar olan ihraca- tımızı, 2018 yılında 4.53 milyar dolara çıkarmışız. 2005-2017 yılları arası baz alındığında genel ihracat artışında ise gelişen Asya ülkelerinden sonra dünya ikincisi bir ülke durumundayız. 2019 yılında ihracatta yine çift haneli büyüme beklentimiz var. 5 milyar USD’nin üzerinde bir ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. 2000 yılında Türkiye’de split klima üretilmiyorken, bugün itibariyle küresel pazardaki 4 markanın Türkiye’de üre- time başlamış olması ile Avrupa’nın tüm gereksinimini karşılayacak bir kapasi- teye ulaşıldı. Küresel ısınmanın etkisini daha güçlü hissettirdiği 2000’li yıl- larda, iklimlendirme sektöründe büyük gelişme kaydeden Türkiye, teknolojide çağı yakalayarak, üretim kapasitesi ve pazar büyüklüğünde Avrupa’nın split klima lideri konumuna ulaştı. Son yapılan pazar araştırma rapor- larına göre, dünya iklimlendirme sek- törü ısıtma, soğutma, klima ve tesisat ekipmanları dahil, pazar büyüklüğü 2018 yılı itibarıyla 181 milyar USD sevi- yesine ulaşmış bulunuyor. 2023 yılında ise pazar büyüklüğünün 251 milyar USD değerine ulaşması öngörülüyor. Tür- kiye İklimlendirme sektörü olarak bu pazardan yaklaşık %2,5 pay alıyoruz. 2023 yılında en azından pazar payı- mızı 2 katına çıkarmak mevcut şart- larda mümkün görünmekte. Gelişen teknolojiler ve doğayı koruma bilinci ile ürünler inovatif gelişmelere açık. Yeni- lenebilir enerjiler, hibrid sistemler ve düşük enerji tüketimli sistemlere doğru genel bir yönelim bulunuyor. Bunun sonucunda tüketiciye, çevreye ve top- luma duyarlı, yenilikçi, markası güçlü firmaların pazarda söz sahibi olması bekleniyor. İklimlendirme sektörü, dünyadaki diğer teknolojik gelişmelere paralel olarak kendisini sürekli geliştiriyor. Bu durum, üreticilerin artık son kullanıcı ve yatırımcılara yönelik daha sürdürü- lebilir, daha verimli ürünlerin yanında binaların diğer hizmetleri ile bütünleşik, uzaktan izlenebilir ve kontrol edilebi- lir çözümler sunmalarını gerektiriyor. Küresel ısınma ile birlikte gündeme gelen enerji tasarrufu ve emisyonu düşürmeye dair sektörde en kayda değer gelişme, küresel ısınma potan- siyeli düşük gazların kullanımındaki artıştır. Bugün dünyada iklimlendirme sektörünün önceliklerinden birisi olan GWP (Global Warning Potential) kri- terleri, sektörümüzü yeniden yapılan-
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=